• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Syoss
    Nils-Eric skrev 2015-08-01 11:07:21 följande:

Ni som har lite erfarenhet...

Igår när jag skulle gå och lägga mig fick jag FRUKTANSVÄRT ont i magen. Tårarna sprutade, jag mådde illa av smärtan och kunde varken gå, stå eller ligga. Tog panodil efter ett tag och ca 1 h efter att det börjat lugnade det ner sig och jag kunde till slut somna.

Vaknade sen tidigt imorse (ca 4.30) och det var likadant. Fruktansvärd smärta och det tog åter igen ca 1 h innan det gick över.

Är detta något man kan förvänta sig? Vänja sig vid? 

Nja, riktigt så ont ska man väl inte ha. Utan mer som mensvärk typ. Det för mig tankarna på utomkvedes. Blöder du? Om det inte ger med sig eller om du börjar blöda så tycker jag du ska ringa bm eller gyn, eller åka in akut. Men å andra sidan så behöver det inte betyda något alls. Men håll lite koll! Kram!
  • Nils-Eric
    Syoss skrev 2015-08-01 17:48:38 följande:

Nja, riktigt så ont ska man väl inte ha. Utan mer som mensvärk typ. Det för mig tankarna på utomkvedes. Blöder du? Om det inte ger med sig eller om du börjar blöda så tycker jag du ska ringa bm eller gyn, eller åka in akut. Men å andra sidan så behöver det inte betyda något alls. Men håll lite koll! Kram!

Hej!

Tack för ditt svar Jag blöder inte och har inte gjort det heller.

Jag uppskattar det! Idag har det varit lugnt.

Får hoppas att det stannar så.

Lite rädd nu när det börjar närma sig kväll. Orkar inte ännu en sån kväll!
  • mkes
    Nils-Eric skrev 2015-08-01 18:41:32 följande:
    Hej!

Tack för ditt svar Jag blöder inte och har inte gjort det heller.

Jag uppskattar det! Idag har det varit lugnt.

Får hoppas att det stannar så.

Lite rädd nu när det börjar närma sig kväll. Orkar inte ännu en sån kväll!
    Oj! Tycker nog att du ska kolla upp det om du får så ont igen. Var gör det ont? Tror du att det kan vara tarmarna? Eller kan det vara utomkveds - ont runt en äggstock alltså? :O Hoppas du slipper mer smärta!
  • Nils-Eric
    mkes skrev 2015-08-01 18:53:43 följande:
    Oj! Tycker nog att du ska kolla upp det om du får så ont igen. Var gör det ont? Tror du att det kan vara tarmarna? Eller kan det vara utomkveds - ont runt en äggstock alltså? :O Hoppas du slipper mer smärta!
    Det ska jag göra. Jag hoppas att det var en engångsgrej. Kändes som mensvärk men hundra gånger värre.
    Smärtan var långt ner i magen och mitt på, jag brukar säga att jag har ont i livmodern. 

Hoppas också jag slipper. Tack för omtanken :)
  • mkes
    Nils-Eric skrev 2015-08-01 19:06:39 följande:
    Det ska jag göra. Jag hoppas att det var en engångsgrej. Kändes som mensvärk men hundra gånger värre.
    Smärtan var långt ner i magen och mitt på, jag brukar säga att jag har ont i livmodern. 

Då förstår jag! Nu när jag tänker efter hade jag riktigt ont en morgon när jag var gravid med mitt första barn, var i princip tvungen att krypa in till köket och ta värktabletter. Det satt också i livmodern så är säkert bara lilla bönan som gosar in sig alldeles förträffligt i slemhinnan.
  • Nystjärna
    Nils-Eric skrev 2015-08-01 19:06:39 följande:

Hoppas det bara var en engångsgrej men får du ont igen,så tycker jag du skall kolla det direkt. Hellre en gång för mycket än en gång för lite. Men jag hoppas att du får en lugn och skönt kväll och natt. Var rädd om dig. 
  • Topcom
    Shiney skrev 2015-07-31 17:41:08 följande:

Hej! Väntar mitt första barn. Gravid i vecka 5+0 :) Så Bf runt 1/4. Mår oförskämt bra med väldigt lite symptom. Första ultraljudet om 3 veckor.

Vad kul, vi har bf på samma dag :) jag ska också göra ett tidigt ul den 26/8. Riktigt spännande!
  • Nils-Eric
    Nystjärna skrev 2015-08-01 19:16:19 följande:

Hoppas det bara var en engångsgrej men får du ont igen,så tycker jag du skall kolla det direkt. Hellre en gång för mycket än en gång för lite. Men jag hoppas att du får en lugn och skönt kväll och natt. Var rädd om dig. 

Och där var smärtan tillbaka. Så fort jag gick och la mig... Så sjukt jävla ont. Tårarna rinner.

Jag har inte känt något alls under dagen. Kan det ha något att göra med att jag ligger ner.

Som det ser ut nu får jag nog ringa och fråga på måndag. För nu får jag ingen sömn

Tack för råden
  • Nystjärna
    Nils-Eric skrev 2015-08-01 23:24:03 följande:
    Och där var smärtan tillbaka. Så fort jag gick och la mig... Så sjukt jävla ont. Tårarna rinner.

Jag har inte känt något alls under dagen. Kan det ha något att göra med att jag ligger ner.

Som det ser ut nu får jag nog ringa och fråga på måndag. För nu får jag ingen sömn

Tack för råden
    Usch din stackare :( Det kanske det kan ha,kanske nerv eller någonting som kommer i kläm, ingen aning faktiskt vad de kan bero på. Ja du måste ju få sova, så tycker absolut att du gör klokast i att ring och rådfråga de iallafall :)
  • Nystjärna

Nu är det ingen tvekan längre :) Jag är så glad :) <3 Hoppas bara så att den lill* vill stanna hos oss :) <3

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)