• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Nystjärna

Åh idag har illa månader verkligen ökat,men ändå glad att jag känner och tröttheten. Så galet trött hela dagen. Men kan ju bero på att jag gick upp 5 också pga att man var tvungen att springa och kissa och inte kunde somna om sen :p sen märkt med att brösten ömmar idag,speciellt ena och har aldrig annars ömma bröst och mörkare. Så känns mer verkligt :) så på lördag hoppas jag de är starkare, känns lite nervöst ändå ännu men försöker att inte tänka för mycket utan ändå njuta och vara glad så de inte blir som när jag väntade dottern. Samtidigt har jag varit såå svullen de 2 senaste kvällarna. Så pass svullen att de ser ut som en gravid mage. Hahaha :p

• FLovesA

Hej, Hoppar med här istället. Vill inte va med i fb grupper???? jag och min man planerade för syskon till nästa sommar men det tog sig snabbare denna gång och vi mer eller mindre råkade bli gravida nu helt enkelt och det kom som en fantastiskt glad nyhet.

Är inte helt 100 på när min förra mens startade men tror jag är ca i v 5 nu. Plussade för några dagar sedan. Och fick 3+ på digitalt. Men har ingen tid hos Bm förens i slutet av augusti. Hoppas veckorna går fort???? Just nu håller jag tummarna för att jag slipper kräkningarna denna graviditet.

Så nu ska jag läsa igenom hela tråden.

Gokväll

• Syoss
    FLovesA skrev 2015-07-30 21:14:53 följande:

Hej, Hoppar med här istället. Vill inte va med i fb grupper???? jag och min man planerade för syskon till nästa sommar men det tog sig snabbare denna gång och vi mer eller mindre råkade bli gravida nu helt enkelt och det kom som en fantastiskt glad nyhet.

Är inte helt 100 på när min förra mens startade men tror jag är ca i v 5 nu. Plussade för några dagar sedan. Och fick 3+ på digitalt. Men har ingen tid hos Bm förens i slutet av augusti. Hoppas veckorna går fort???? Just nu håller jag tummarna för att jag slipper kräkningarna denna graviditet.

Så nu ska jag läsa igenom hela tråden.

Gokväll

Hej och välkommen! Roligt att vi blir så många här jag kände också att jag inte ville vara med i grupper på fb. Det känns bättre här på något vis
  • Nystjärna

Jag hoppas några vill hänga här,vill inte heller vara med i någon fb grupp utan trivs gott här :)

• LisaKMB

Jag ser att några av er skriver att ni är oroliga för att ni inte mår illa. Vill bara berätta att när jag var gravid med min dotter så mådde jag inte illa en sekund under hela graviditeten och allt gick jättebra. Så var glada så länge ni slipper! Denna gång känner jag dock av illamående lite då och då men än så länge är det hanterbart.

• Saltig

Hej!

Tänkte hoppa in här. Är i vecka 6 (5+1). Det är mitt tredje barn. Har två tjejer sen tidigare födda 04 och 09.

Har mått illa under mina graviditeter och väntar på att det ska komma. Usch, illamående är det värsta jag vet.

Trött och evigt hungrig just nu annars helt ok.

Undrar om det finns några här som tränar mycket? Jag tränar men vet hur man ska fortsatta nu under graviditeten. Än så länge tränar jag som jag brukar då kroppen mår bra och det känns bra.

• pomperiposa

Hej saltig och alla andra samt grattis till plussen

Jag har tränat massor, men vågar inte längre är så dålig på lagom. Är bara i vecka 5 och hoppas komma på nåt sätt att träna så jag inte kör slut på mig. Att träna är bra säger dem bara att vara måttlig och lyssna på sin kropp, så fortsätt som vanligt så länge det känns bra (tror man ska låta bli mkt sits-up). Hård träning ska undvikas i alla fall kampsport, is-hockey och liknande hård träning. Jag har lite abstinens men vågar inte.. funderar på att lokalisera nån gravid-jumpa. Vad tränar du?

Jag mår inte annorlunda än innan men brukar inte göra det fjärde barnet. Yngsta är född 04.

Hälsningar

Maria

• frofro

Så roligt med en massa svar! Trodde inte att någon skulle vara intresserad. Solig Vågar absolut inte gå med i fb-grupper just nu på grund av att jag haft två missfall innan, såg nämligen en hemlig bf-grupp på fb där skaparen gjorde gruppen publik så att de som ville bli medlemmar skulle kunna ansöka om att gå med själva.. Panik! Som tur var påpekade någon ganska snabbt hur dumt det var men kan gissa att skadan redan var skedd för några.

• Smilla80
    Nystjärna skrev 2015-07-30 19:52:16 följande:

Åh idag har illa månader verkligen ökat,men ändå glad att jag känner och tröttheten. Så galet trött hela dagen. Men kan ju bero på att jag gick upp 5 också pga att man var tvungen att springa och kissa och inte kunde somna om sen :p sen märkt med att brösten ömmar idag,speciellt ena och har aldrig annars ömma bröst och mörkare. Så känns mer verkligt :) så på lördag hoppas jag de är starkare, känns lite nervöst ändå ännu men försöker att inte tänka för mycket utan ändå njuta och vara glad så de inte blir som när jag väntade dottern. Samtidigt har jag varit såå svullen de 2 senaste kvällarna. Så pass svullen att de ser ut som en gravid mage. Hahaha :p

Känner igen det där med att behöva gå upp o kissa på natten/tidig morgon o sedan inte kunna somna om :-/ nu när man behöver sömnen mer än nånsin med!! :p

Just ömma bröst och svullen mage är mina symtom precis som för dig, samt trött och hungrigare än vanligt. Mår lite "kymigt" just nu men kan inte säga att det är direkt illamående... Men kanske är det på gång! Har börjat klökas lite vid tandborstningen också, så nog borde jag väl vara gravid "på riktigt"?! bara att hålla tummar och tår. Och det gör jag för er också! :)

Erese hur har det gått för er med ert beslut ni skulle ta igår? Lyckades ni bestämma er för något? Hoppas det gick bra på besöket.

Välkomna alla nya till gruppen! Roligt att kunna följas åt! :) Kul att det är allt ifrån förstföderskor till blivande fyrabarnsmammor också! jag är också mycket hellre här än på FB. Så det var ett bra initiativ frofro! :)

LisaKMB, tack för ditt pepp! Ja, ska försöka njuta av att (än så länge) må bra! :)
  • Saltig

Pomperiposa jag kör allt möjligt. Just nu är det mycket styrketräning och kondition. Har tagit kontakt med en instruktör ang träning under graviditet. Har hört att träning är bra men det är viktigt lyssna på kroppen. Just nu är det inga problem men kanske om några månader så blir det nedtrappning.

Jag har berättat för några enstaka ang graviditeten. Har haft 7 missfall tidigare. Är som en öppen bok i både positiva och negativa händelser ????. Vill berätta då man är så glad. Blir det missfall så är det inte mycket att göra åt.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)