• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • aztec

8+0 idag, tiden bara börjar flyga iväg. Fick en tid för inskrivning den 6aug.

Jag är sååååååå trött, igår sov jag först 11h på natten, sen blev det sova 2h efter lunch sen sov jag även 2h efter middagen, för att sen däcka kl 21 och sov hela natten. Sjukt egentligen. Sovit 3h middag idag men ska hålla mig vaken nu tills iaf 20 då dottern ska sova, tur man har en snäll sambo.

Mitt illamående har gott över lite då jag inte har det hela tiden men käkar åksjuketabletter från apoteket så de hjälper... Gått ner 4kilo på en månad nu :( så dags att äta upp sig lite.

• thess02

när började ditt illamående aztec? enligt

beräkningarna i appen så började jag må illa den dagen jag plussade, ÄL+9 (bim-5). alltså v. 4 (3+2).. känns jättetidigt? :S men alla är väl olika antar jag.

• aztec
    thess02 skrev 2015-07-27 17:56:31 följande:

när började ditt illamående aztec? enligt

beräkningarna i appen så började jag må illa den dagen jag plussade, ÄL+9 (bim-5). alltså v. 4 (3+2).. känns jättetidigt? :S men alla är väl olika antar jag.

Jag började nog må illa där v.4+nått, började som tur efter en semesterresa iaf :( men värst där runt V 6... Hoppas det går över då jag inte alls mådde illa med första barnet.

Går du och små äter eller får du inte i dig något alls? Jag har vissa perioder då jag inte mår illa, klämmer i mig som f*n då ist men så mår man illa efteråt ist.
  • thess02

jag har kommit på min "rutin" haha ;) jag är hungrig, äter, mår illa, vilar, illamåendet går över och då blir jag hungrig igen. så går det runt-runt så hela tiden! gjort det sen i fredags :) äter med ca 3 timmars mellanrum :)

• LisaKMB

Grattis till er alla! Jag vill gärna vara med här! Är gravid med andra barnet, bf 10-11 mars. Är i vecka 8. Har en dotter som fyller två år i augusti. Fick missfall på valborgsmässoafton och är väldigt orolig för att det ska hända igen. Har dessutom nästan inga symtom, förutom lite molvärk till och från. Vad har ni andra för symtom?

• thess02

som jag skrev så var mitt första symptom humörsvängningar (då menar jag verkligen som en bergodalbana!!!)

sen kom illamåendet i fredags, växtvärk i magen (ungefär som mensvärk men inte lika påtagligt och sitter högre upp), blodsmak som fan i munnen speciellt efter att jag ätit, stickningar/ilningar i sidan (ovanför äggstockarna?), ömma bröst.. känns som allt har kommit nu under helgen.. :)

sen något som är helt otroligt (och som jag är gladast över!) är att jag slutade röka nu i veckan (hade egentligen inget med graviditeten att göra utan jag har länge planerat detta) och jag har vart så otroligt äckligt röksugen men nu är det som bortblåst? känns så skönt då jag inte vill röka för bebis skull :) och för min egen såklart!

• nilepile89

I get illamående här, men jag har Jag aldrig mått illa i någon av mina graviditeter. Men tydlig växtvärk känner jag av varje dag iaf. :)

Har en dotter född juli 2012 och en son född februari 2014.

Har fått en tid för vul 6+2 eller om jag är 6+3 hoppas att de skall se något då.

Ni som tvekar det kan va bra att får prata med en professionell utomstående part. Som några redan skrivit.

• Syoss

Förutom illamående så är det lite ömt i brösten ibland, växtvärk som kommer och går, trött och magen är väldig svullen, speciellt på kvällen. Då ser det ut som jag redan gått halvvägs! Sägs ju att magen blir stor snabbare ju fler graviditeter man har och det stämmer verkligen på mig. Tredje barnet nu.

• thess02
    Syoss skrev 2015-07-28 08:26:33 följande:

Förutom illamående så är det lite ömt i brösten ibland, växtvärk som kommer och går, trött och magen är väldig svullen, speciellt på kvällen. Då ser det ut som jag redan gått halvvägs! Sägs ju att magen blir stor snabbare ju fler graviditeter man har och det stämmer verkligen på mig. Tredje barnet nu.

precis samma här! allt är värre på kvällen :p
  • Modesta

Hej alla

Jag hakar också på här - jag stannar gärna på FL och pratar!

Jag har bf ca 20 mars, är alltså i v 7 nu. Jag har ett barn sedan tidigare, född i januari 2013.

Har haft en del symtom redan tycker jag - mycket molvärk, trötthet, extremt mycket sämre tålamod (framförallt med 2-åringen hemma) och nu börjar illamåendet komma. Luktsinnet har påverkats massor och jag mår illa av både det ena och andra - i söndags höll jag på att krevera av lukten av rått kött som maken lagade. Urk!

Magen är lite rundare på kvällen, men det är väl tarmarna som jobbar och blir lite gasiga... Glad

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)