• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • FLovesA

Hej, har precis landat i soffan efter några riktigt långa dagar på jobbet. Mina symtom är så mycket lindrigare denna gång(nästan så jag inte vågar tro att jag är gravid, även efter tre positiva test;)...) Men jag är tröttare än vanligt, magen är svullen, orkeslös, konstant hungrig. Med första barnet så började kräkningarna v 6 och pågick dagligen tom. V 26, så är väldigt tacksam att dem inte kommit än. Ringde bm och bad om lergigan komp, berättade bara hur det var första graviditeten och att vi ska åka utomlands och vill bara inte må dåligt då. Så hon skulle be läkaren skriva ut det. Tacksam att det var så pass lätt att få dem. Hoppas inte jag behöver använda dem dock.

Har fortfarande ingen koll på vilken vecka jag är i då denna graviditet ej var planerad men välkommen. Men måste vara kring v 5-6-7 bf slutet av mars om jag inte räknat tokfel.

• bSandy

Hej alla,

Jag joinar här! Grattis till alla plus!

Vi plussade igår, 1 dag efter förväntad mens, inga tecken whatsoever. Detta är vårt andra barn, vi har en dotter som fyllde 1 i maj detta året. Jag har ännu inga tecken, det hade jag inte sist heller, de kom aldrig som alla sa att de skulle men det blev ju en bebis ändå. Hoppas på samma härliga graviditet denna gången!!

• Erese

Jag mår sååå illa :( tar postafen som hjälper, men den gör mig oxå dåsig. Tur att jag är ledig en vecka till. Blir rädd när jag ser de som mår illa ända till V20-25 vet inte om jag orkar det. Kräks inte i alla fall ( ännu), det är alltid något. Detta är nytt för mig mådde inte så här med mina andra två.

Vi tog klivet och berättade för våra barn idag, de har märkt att jag inte är som vanligt. De vart super glada :) speciellt den äldsta. Vi vet att det är tidigt men tycker inte att man ska utesluta dem för länge eftersom de märker att något är annorlunda.

• Nystjärna

God morgon på er :) Har inte varit inne och skrivit på ett par dagar,har nämligen börjat jobba igen efter semestern och denna veckan har jag många pass,jobbar i vården. Så när jag har kommit hem har jag varit helt slut. Men då lekt och gosat med dottern. :) Igår la jag mig innan 22 för orkade inte vara vaken mer. Hihi :) annars så är allt bra här. Har lite växtvärk ibland,de drar och lite värk i ryggen,ibland svag svag molnande värk i magen. Annars är de trötthet,illamående och man är mer kissignödig som är de stora sakerna. De senaste tycker jag illamående har varit värst på eftermiddagen och kvällen. Och för mig jag hade så med dottern med,värst på kvällen. Men idag känner jag smått nu på morgonen med. Bokade tid till MVC häromdagen. :) Blev så verkligt,till samma bm som jag hade med dottern. Skall bli kul att träffa henne. Den 20/8 skall jag dit :) Sen skall jag boka privat ul också då jag som omföderska inte får de på min MVC. Men vill göra ett pga tidigare missfall,så vill inte vänta till v 19-20,rul. Får se om man hinner ringa i veckan annars får jag ringa nästa vecka. :)

Jag lider verkligen med er som mår så illa. Jag mådde illa dagarna innan jag plussa till typ förlossningen med dottern. Kräktes lch tappa vikt. Varken postafen eller lergigan hjälpte. Så fick tillslut än annan som höll det under kontroll så jag slapp kräkas och illamåendet minskade lite. Hoppas de inte skall bli så illa för någon här. :)

Hoppas allt är bra med er alla och att ni får en trevlig dag :)

• Smilla80
    Erese skrev 2015-08-05 00:30:24 följande:

Jag mår sååå illa :( tar postafen som hjälper, men den gör mig oxå dåsig. Tur att jag är ledig en vecka till. Blir rädd när jag ser de som mår illa ända till V20-25 vet inte om jag orkar det. Kräks inte i alla fall ( ännu), det är alltid något. Detta är nytt för mig mådde inte så här med mina andra två.

Vi tog klivet och berättade för våra barn idag, de har märkt att jag inte är som vanligt. De vart super glada :) speciellt den äldsta. Vi vet att det är tidigt men tycker inte att man ska utesluta dem för länge eftersom de märker att något är annorlunda.

Å vad spännande att ni berättat för kidsen! Då har ni alltså bestämt er för att behålla? kul!
  • aztec

Hej! Jag har inskrivning den 13aug och någon som vet om det är försent då att fråga om Kub test? Kommer vara 10+4 :) vi vill nämligen göra ett.

• bSandy
    aztec skrev 2015-08-05 10:13:17 följande:

Hej! Jag har inskrivning den 13aug och någon som vet om det är försent då att fråga om Kub test? Kommer vara 10+4 :) vi vill nämligen göra ett.

Om jag minns rätt gör man kubtest (fram till) v 13 så borde inte vara försent :) annars kan du ringa redan nu och berätta att du vet att du vill göra ett! :)
  • Nystjärna

Då har man precis bokat in ett tidigt ul :) Känns så bra och spännande. Kommet göra tidigt i september,kommer vara i vecka 9+. Känns så bra men nervöst med. Hoppas allt går bra tills dess. En månad att vänta. <3

• Syoss

Jag ringde bm igår för att boka tid för inskrivning och be om en läkartid för att få lergigan. Ska på inskrivning den 18e augusti hon ville ge mig ett hälsosamtal först men eftersom det är tredje barnet så tycker jag inte det behövs, man är ju inte nybörjare längre så då gav hon mig tid för inskrivning direkt. Men nån läkartid kunde jag inte få! Läkaren som hör till mvc har semester och ingen vikarie hade dom. Antingen skulle jag få vänta till den 21a augusti tills han är tillbaka eller så skulle jag ringa vårdcentralen och fixa recept via den vägen istället. Så nu väntar jag på telefontiden som jag har med en läkare om 2,5 timme. Hoppas så in i bomben att han skriver ut! Jag orkar inte mer. Det är hemskt att må så här jäkla dåligt dygnet runt. Åt lergigan comp under förra graviditeten och när jag vet hur mycket det hjälper, så vill jag ha det NU!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)