• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Sommarmalva
    pomperiposa skrev 2015-08-08 06:54:22 följande:

Jag väntar barn 4 smile1.gif

Å va kul! Hur gamla är de andra barnen? Mina är 5,8 och 11
  • enfuria

Hej!

Är 23 år och väntar mitt andra barn 24mars utifrån sista mensens första dag så då är jag i V.8 (7+1) men man får se vad som blir beräknat efter rul :). Första barnet fyllde 3år i maj.

• iamme

Hej hej!

Skriver väl in mig här.. är 6+2 nu och känner mig helt ny på det här trots att jag har en tonåring redan. It was really really long ago Cool. Men djupt efterlängtad. Vi har försökt få ett barn i många långa år och hade tappat hoppet att det skulle fungera på egen hand. Jag vart så förvånad när mensen inte kom att jag tyckte min kropp jävlades med mig och vägrade ta gravtest förräns jag var typ en vecka sen. Den har lurats förr liksom.. men nu blev det plus! Sista mars sägs det vara dags.

Mår inte illa, men mina bröst känns som klossar när man tar av bhn och jag har redan lyckats svälla upp lite. Min svank värker med jämna mellanrum och jag tycker jag flåsar värre än vanligt. Men värre än så är det inte. Vi får se hur det går. Glad 

Har skvallrat för närmaste vännerna, mina syskon och svärisarna.. men håller mig hemlig på jobbet även fast jag tror jag kommer spricka. Världsämst på att hålla masken Flört

• pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-08 17:45:44 följande:

Å va kul! Hur gamla är de andra barnen? Mina är 5,8 och 11

De är 24, 13 och 10
  • Smilla80
    iamme skrev 2015-08-08 20:03:15 följande:

Hej hej!

Skriver väl in mig här.. är 6+2 nu och känner mig helt ny på det här trots att jag har en tonåring redan. It was really really long ago . Men djupt efterlängtad. Vi har försökt få ett barn i många långa år och hade tappat hoppet att det skulle fungera på egen hand. Jag vart så förvånad när mensen inte kom att jag tyckte min kropp jävlades med mig och vägrade ta gravtest förräns jag var typ en vecka sen. Den har lurats förr liksom.. men nu blev det plus! Sista mars sägs det vara dags.

Mår inte illa, men mina bröst känns som klossar när man tar av bhn och jag har redan lyckats svälla upp lite. Min svank värker med jämna mellanrum och jag tycker jag flåsar värre än vanligt. Men värre än så är det inte. Vi får se hur det går.  

Har skvallrat för närmaste vännerna, mina syskon och svärisarna.. men håller mig hemlig på jobbet även fast jag tror jag kommer spricka. Världsämst på att hålla masken 

Välkommen hit! :) Åh vad skönt att läsa om någon med samma symtom som jag och som inte heller mår illa! (Har varit lite orolig över avsaknaden av illamående.) Jag har exakt samma symtom som dig med tunga bröst (Dock minskat lite nu, är i v 8+0 idag), andfåddhet, svullen mage och lite ont i ryggen. När jag tänker efter hade jag lindrigt m illamående vid mina tidigare graviditeter också, alla mår ju inte så illa.. Hoppas man får känna sig lite lugnare efter VUL om en vecka! Stort grattis till plusset, så roligt att det kom till slut!!
  • Saltig
    Erese skrev 2015-08-07 23:04:29 följande:

Saltig: jobbar oxå med barn dock lite större. Men det är inte lätt att smita undan för att vila. Tack och lov spyr jag ännu inte men mår illa lite heeeela tiden :( jag borde var i V 6-7 nu vet inte säkert ännu.

nej, inte lätt alls. Har ju berättat på jobbet ifall jag måste springa iväg eller är bara helt slut och trött. Lika bra för att slippa massa spekulationer på jobbet.

Ska träffa en instruktör imorgon ang träning under graviditet. Känns kul då jag fortfarande vill röra på mig.

Ska göra fostervattenprov då jag är 36. Lite orolig. Finns någon här som gjort det eller ska göra det?
  • Sommarmalva
    Saltig skrev 2015-08-09 17:43:40 följande:
    nej, inte lätt alls. Har ju berättat på jobbet ifall jag måste springa iväg eller är bara helt slut och trött. Lika bra för att slippa massa spekulationer på jobbet.

Ska träffa en instruktör imorgon ang träning under graviditet. Känns kul då jag fortfarande vill röra på mig.

Ska göra fostervattenprov då jag är 36. Lite orolig. Finns någon här som gjort det eller ska göra det?
    Jag är också 36. Har du gjort det där kub testet innan som visar sannolikheten för kromosomfel? Har fått det förklarat för mig här . Jag har ju inte träffat bm än men jag vill inte göra fostervattenprov utan kubtest innan! Visar kuben bra siffror så hoppar jag fvp. Vill inte riskera nåt i onödan... Ska till bm om ett par veckor så får fråga ut henne då
  • halfmoon

Undrar om man kan känna det på sig att det ska gå åt pipsvängen. Bara gått och väntat på att det ska komma blod och nu var där blod på pappret vid toabesöket. Var så illamående att jag kräktes i lördags och har fortfarande ömma bröst. Inte ont ännu men det kommer väl...

Första dagen tillbaka efter semestern, vilken rolig vecka det blir.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)