Inlägg från: Sommarmalva |Visa alla inlägg
  • Sommarmalva

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Syoss skrev 2015-07-26 00:05:04 följande:

Roligt med bf på barnets treårsdag! Vår minsta fyller 2 den 9e april, och bebisen är beräknad till ca sista mars. Kan bli spännande

Fick mitt tredje barn en kvart efter midnatt efter att min största fyllt år! Så skönt att de fick varsin dag iallafall ???? väntar nu mitt 4e barn, beräknat till 5 april.
  • Sommarmalva

Grattis! Evehedberg! Plussade för några dagar sen jag med, men mår lite halvkass... Men välkommet halvkass

• Sommarmalva

Det där kub testet. Har aldrig gjort något men eftersom jag nu är 36 år så blir jag antagligen erbjuden eller? Hur går det till? Är det enbart Downs syndrom man ser?

• Sommarmalva

Tack för info Syoss! UL känns ju helt ok att göra, men sen att fortsätta med fostervattenprov är jag skeptisk till. Känns inte helt ok att göra ett om det inte är nåt allvarligare än typ Downs syndrom de hittar. Skulle aldrig i mitt liv få för mig att ta bort ett Downs syndrom barn...

• Sommarmalva
    pomperiposa skrev 2015-08-08 06:54:22 följande:

Jag väntar barn 4 smile1.gif

Å va kul! Hur gamla är de andra barnen? Mina är 5,8 och 11
  • Sommarmalva
    Saltig skrev 2015-08-09 17:43:40 följande:
    nej, inte lätt alls. Har ju berättat på jobbet ifall jag måste springa iväg eller är bara helt slut och trött. Lika bra för att slippa massa spekulationer på jobbet.

Ska träffa en instruktör imorgon ang träning under graviditet. Känns kul då jag fortfarande vill röra på mig.

Ska göra fostervattenprov då jag är 36. Lite orolig. Finns någon här som gjort det eller ska göra det?
    Jag är också 36. Har du gjort det där kub testet innan som visar sannolikheten för kromosomfel? Har fått det förklarat för mig här . Jag har ju inte träffat bm än men jag vill inte göra fostervattenprov utan kubtest innan! Visar kuben bra siffror så hoppar jag fvp. Vill inte riskera nåt i onödan... Ska till bm om ett par veckor så får fråga ut henne då
  • Sommarmalva
    Saltig skrev 2015-08-12 21:33:35 följande:
    Jag tänkte göra båda. Har inte ringt bm än ang inskrivning etc. Måste nog göra det i veckan.

Ska på gyn imorgon och kolla om allt är ok. Lite nojjig då jag mår så illa eftermiddag/kväll och jag har tid på eftermiddagen. Postafen hjälper inte alls.

Jag gjorde kubtestet när jag var gravid sist (yngsta dottern fyller 6 i oktober).

Var risken 1 % för missfall vid ett fostervattenprov?
    Ok, ska de göra nån sorts ul på gyn? Har ej hört någon procent på risk men känns sådär faktiskt att risken finns, får se vad kub visar först innan jag bestämmer mig.
    Jag mår relativt bra denna gång, peppar peppar... Med de andra har jag legat o kräkts, provat tabletter av alla de slag, och akupunktur, men inte mått bra alls. Nu när jag mår lite små illa äter jag något litet så går det över strax. Sååå skönt att få uppleva en sådan graviditet!!! Hur har det varit med dina andra?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)