Inlägg från: halfmoon |Visa alla inlägg
  • halfmoon

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej alla! :)

Plussade igår och väntar första barnet med bf 14 april om allt går bra. Misstänkte redan ett par dagar innan att jag var gravid då illamåendet satte igång och jag tappade matlusten.

Är inne på sista semesterveckan nu och bävar lite inför att börja jobba om illamåendet ska hålla i sig såhär. Vaknat mitt i natten senaste nätterna av att jag mår illa och fått svårt att somna om.

Tänkte ringa mvc snart och fråga om det finns möjlighet att göra ett tidigt ultraljud. Gjorde ultraljud i samband med ägglossning och hade då två mogna äggblåsor. Är först och främst nyfiken på om det är något levande där inne. Men om det är det så är det ju spännande att veta om där är två. :) Var visst 15 % chans till det vid eventuell graviditet. :)

• halfmoon

Så svårt det är att inte oroa sig för missfall. Idag har jag inte varit illamående alls utan mått som vanligt. Jag och sambon åkte på magsjuka som höll i sig tisdag kväll - onsdag morgon. Sen var jag illamående igår och idag är det väck och matlusten är åter. Har lite molvärk men annars inget.

Hur gör ni för att inte noja ur och googla ihjäl er?

Efter ägglossning är det en väntan på att få mens och bli besviken. Nu känns det som det blir en väntan på att få missfall och bli besviken. Får försöka rycka upp mig! :)

• halfmoon

Undrar om man kan känna det på sig att det ska gå åt pipsvängen. Bara gått och väntat på att det ska komma blod och nu var där blod på pappret vid toabesöket. Var så illamående att jag kräktes i lördags och har fortfarande ömma bröst. Inte ont ännu men det kommer väl...

Första dagen tillbaka efter semestern, vilken rolig vecka det blir.

• halfmoon
    pannkakan87 skrev 2015-08-13 11:53:56 följande:

Hur har det gått?

Har haft sparsamma färska blödningar sedan mån em och till imorse. Har i princip slutat sedan imorse. Har aldrig varit så mycket att det kommit på trosskyddet utan bara när jag torkar/kollar. Fortfarande ömma bröst men inget illamående. Gjorde ett clear blue imorse som visade gravid 2-3 veckor. Är på 5+0 idag. Hade hoppats att det skulle visa lite tydligare om det nu är så att det var ett missfall... har ett till som jag kan testa om nån vecka för att se om veckorna ökar eller minskar.

Ringde gynmottagningen idag som sa att ett vul kan jag först göra på 6+0. Kan gå och lämna blodprov på akuten om jag vill och sedan lämna ett några dagar senare för att se om hormonerna ökar.

Det känns dock rätt kört eftersom illamåendet är helt borta.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)