• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • TouchOfRed
    pannkakan87 skrev 2015-08-16 15:43:31 följande:

Kul! Jag är v10+1 med bf 13/3 så vi ligger nära! :) Hur mår du? Jag har inte gjort nåt vul men har ultraljud den 2 sep. :)

Jag mår ganska ok nu. Har mått väldigt illa, men känns som att det börjar lugna sig. Dock känslig för lukter. Trög mage. Väldigt trött, kan sova hur mkt som helst känns det som. Har denna veckan börjat känna mig kissnödig ofta. Magen och brösten har också vuxit, ibland känns det som att jag bara blivit tjock, inte gravid..men har hört att det känns så för många hur mår du? Kul att vi ligger så nära i BF! Är det din första? Hur gammal är du?
  • pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-16 17:45:37 följande:

Vart ringer du då? Trodde det var bm som fixade med detta? Det är ju därigenom man får tid till ul.

Jo, jag vet, jag kollar med sjukvårdsupplysningen, det finns på karolinska men vet inte om man kan boka direkt på ks. I nödfall får det bli mamma mia där kan man boka.
  • Sommarmalva
    pomperiposa skrev 2015-08-16 19:42:01 följande:
    Jo, jag vet, jag kollar med sjukvårdsupplysningen, det finns på karolinska men vet inte om man kan boka direkt på ks. I nödfall får det bli mamma mia smile1.gif där kan man boka.
    Ok, kanske inte funkar här, bor i en liten ort. Jag får nog gå genom bm.
    Jag ska börja jobba i morgon jag, får se hur det går.... Får kanske berätta på jobbet, får äta ganska ofta för att inte må illa, och dricker inte kaffe direkt längre. Har du semester eller jobbar du?
  • Saltig
    Sommarmalva skrev 2015-08-12 22:30:47 följande:

Ok, ska de göra nån sorts ul på gyn? Har ej hört någon procent på risk men känns sådär faktiskt att risken finns, får se vad kub visar först innan jag bestämmer mig.

Jag mår relativt bra denna gång, peppar peppar... Med de andra har jag legat o kräkts, provat tabletter av alla de slag, och akupunktur, men inte mått bra alls. Nu när jag mår lite små illa äter jag något litet så går det över strax. Sååå skönt att få uppleva en sådan graviditet!!! Hur har det varit med dina andra?

Jag har mått illa alla mina graviditeter usch. Ingen roligt då man har kräkfobi... Idag räder riktigt jobbigt. Är hemma från jobbet då det är inte lätt att springa på toa när man jobbar med barn och allt luktar illa...

Fått lergigan Comp nu men vet inte om det hjälper så mycket faktiskt.

Vad skönt att du mår bättre under denna graviditet än de förra.

Var hos gyn då jag misstänkte att jag fått svamp och då gjordes även vaginalt ultraljud. Fick se hjärtat slå. Ny tid om två veckor igen. Känns mer på riktigt nu. Hoppas bara att allt går vägen.
  • Nystjärna

Hej allesammans.

Här är det en jobbig morgon. Vaknade innan 6 för man var tvungen att springa och kissa sen kunde man inte somna om. Men när man väl hade somnat om så ville dottern upp. Men jag mår såå sjukt illa idag. Kanske för att jag drack kaffe på tom mage. Bara några mariekex i magen. Får lära mig av det. Har ändå denna gången hittills sluppit att använda några tabletter för illamåendet utan haft de under kontroll med mat,tack och lov. Men undrar hur de skall gå och jobba ikväll. Mitt illamående är värst på morgonen och kväll nämligen. Brukar ha en lugnare stund på dagen ifrån illamåendet så får väl se.

Jag hade också lergigan med dottern och det hjälpte inte mig. Fortsatte att må illa och framförallt kräktes jag hela tiden och tappa vikt. Så fick andra tabletter så finns lösningar om de är så. Men skönt att hittills slippa tabletter denna gången.

Misstänker också svamp här,så skall bli skönt att få träffa min bm,skall till henne på torsdag :) Sen den 7 september är det dax för ul för mig :) Längtar som en tok och så glad att jag bokad privat än att vänta på ul. :) hoppas denna dagen går bra

• Smilla80

Vad jobbigt det måste vara att må så illa *lider med er som gör det*. Jag mår ju inte illa så var så himla orolig att embryot inte fäst, men tack och lov visade VUL förra veckan ett litet tickande hjärta. :) Nu får jag försöka njuta istället!

Suck jag vet hur det är att behöva kliva upp i ottan för att kissa o sen inte kunna somna om - för att sedan bli väckt när sömnen äntligen infunnit sig! :-/ Så jobbigt Nystjärna att du ska jobba ikväll o "måste" vara pigg, hoppas det kommer att gå bra ändå! Du får nog kraft på något vis när du väl är där!

• Sommarmalva
    Saltig skrev 2015-08-17 07:56:47 följande:
    Jag har mått illa alla mina graviditeter usch. Ingen roligt då man har kräkfobi... Idag räder riktigt jobbigt. Är hemma från jobbet då det är inte lätt att springa på toa när man jobbar med barn och allt luktar illa...

Fått lergigan Comp nu men vet inte om det hjälper så mycket faktiskt.

Vad skönt att du mår bättre under denna graviditet än de förra.

Var hos gyn då jag misstänkte att jag fått svamp och då gjordes även vaginalt ultraljud. Fick se hjärtat slå. Ny tid om två veckor igen. Känns mer på riktigt nu. Hoppas bara att allt går vägen.
    Vad härligt att fått se hjärtat picka på jag börjar jobba idag, kl 14. Får se hur det går. Jobbar inom vården så det kan bli kämpigt kan jag tänka med alla dess dofter har idag bunkrat upp med sånt jag kan gå o småäta på utan att vara alltför onyttigt . Lider med dig som mår så illa! Vet verkligen hur det är. Är glad jag kan hålla det under kontroll. Mår som värst innan frukosten men vet att det blir bättre om jag äter så försöker tvinga i mig en smörgås. Hur länge är du sjukskriven? Vilken vecka är du i?
  • Smilla80

Nu har jag ringt o fått tid för inskrivning på MVC, iiiihhhh!! Känns så roligt men samtidigt SÅ overkligt! Trodde inte jag skulle börja om igen...!

• Nystjärna
    Smilla80 skrev 2015-08-17 10:26:53 följande:

Vad jobbigt det måste vara att må så illa smile4.gif *lider med er som gör det*. Jag mår ju inte illa så var så himla orolig att embryot inte fäst, men tack och lov visade VUL förra veckan ett litet tickande hjärta. :) Nu får jag försöka njuta istället!

Suck jag vet hur det är att behöva kliva upp i ottan för att kissa o sen inte kunna somna om - för att sedan bli väckt när sömnen äntligen infunnit sig! :-/ Så jobbigt Nystjärna att du ska jobba ikväll o "måste" vara pigg, hoppas det kommer att gå bra ändå! Du får nog kraft på något vis när du väl är där!

Skönt att få se ett tickande hjärta :) jag längtar så efter mitt ul och hoppas verkligen att allt ser bra ut då och man set ett tickande hjärta :)

Ja kämpigt är de men hoppas de går bra idag men får se. Jobbar inom vården vilket gör vissa moment blir tuffa och även vissa dofter gör de kämpigt med illamåendet med. Men får se hur det går. Hopppas på de bästa :) jo på något sätt. Men tufft att jobba kväll och morgon imorgon. Hoppas man får sova sen i natt.
  • FLovesA

Hej på er, Förra veckan var jag och familjen på semester 38grader varmt så blev mycket vilande i skuggan och dopp i poolen. Tråkigt nog började mitt illamående och kräkande då med. Så jag var verkligen inte på topp, men kunde ändå njuta av semestern med familjen. Mat var och är jobbigt. Jag kan vara så galet hungrig ta två tuggor och sedan nästan må illa av tanken att äta mer. Någon mer som känner så?

Jag fick Lergigan Comp precis innan resan, dem hjälper nog lite men inte helt. Ska till bm på inskrivning nästa måndag, få de vad hon har för tips.

Idag blev det en sjukdag för min del och troligtvis imorgon med. Hemskt att må så här dåligt men sammtidigt vet jag ju att det går över..förr eller senare.

Nu har jag klagat klart. Blev ett gnälligt inlägg känner jag.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)