• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • lillasysterfia

Jag är i v. 6+6 idag. Har två mf bakom mig så vågar inte ta ut något i förskott. Men hoppas att det går vägen den här gången! Har extremt mycket symtom så det är ju bra! :)

• Nystjärna

Hej allihopa och välkomna alla nya :)

Jag har inte varit här inne på länge då jag verkligen inte mått bra. Mår sjukt illa och det är riktigt kämpigt att ta sig igenom ett arbetspass. Så jag har varit helt slut när jag kommer hem. Haft så dåligt samvete när jag knappt orkar leka med dottern eller göra något här hemma. Men jag hoppas verkligen att de blir bättre. Jag har provat med postafen men mår nästan ännu sämre utav dem och blir helt utmattat av de. Så de fungerar inte. Har bara kräkts en gång som tur är men tycker de är riktigt jobbigt att gå runt och mår så här illa hela tiden. Men jag hoppas att det snart skall gå över,de är ändå bättre än när jag var gravid med dottern. Jag har varit hos bm och gjort inskrivning och hälsosamtalet och tagit alla prover. Skall inte dit förens i mitten på september nu. Men om en vecka imorgon så skall vi göra vårt privata tidiga ultraljud. Längtar så!! Samtidigt som jag är nervös och rädd,men spänd också. Skall bli spännande,roligt och mysigt att få se. :) <3 Hoppas allt är bra med bebis bara och se om min räkning stämmer med veckorna. Hoppas ni andra mår bra och att allt går bra för er. :)

• snowybaby
    Hänger på här. Plussade efter 8 försök den 9/8. Har PCO-s och min m2b har opererats för kryptorkism som barn. Men blev ett litet frö ändå. Är i v 8 (7+1). Såg hjärtat ticka i 6+5. Hoppas nu detta går vägen! Är så lyckliga. BF 15/4 2016. 

Mår illa till och från, fått utskrivet lergigan. Ömma bröst och lite värk i magen. Idag kände jag andfåddhet. Gastric bypassopererad sen 2 år tillbaka. Bokat ett privat ultraljud i v 13. Kommer inte göra KUB.

Planerar samtidigt ett bröllop i juli 2016 (som bestämdes innan jag fick reda på att vi ska ha barn). 19/9 förlovar vi oss i England :)
  • pomperiposa
    Saltig skrev 2015-08-29 15:06:33 följande:

Kvar här oxå.

Fortfarande hemska symtom kvar. Är sjukskriven nu. Mår illa konstant trots fått utskrivet pimperan och lergigan comp.

Är i vecka 9+5.....

Har kub-ultraljud den 16/9. Jättenervös då jag är 37 år och rädd att det visar något är fel. Usch känns hemskt att ha mått så dåligt dessa veckor för att sen inte bli någon bebis.

Nåja, inget som jag göra något åt isf.

Lämnade blodprover i onsdags, vet ni när hur fort man får resultatet på blodprovet? Får man det innan ultraljudet?

Hej saltig!

Hoppas du mår bättre snart, trodde inte blodprovsvaret kommer till oss utan till bm, fyra dagar har jag hört. Jag tolkade det som att hon säger till om det är något fel, och för kub-blodprovet vidare dit där man gör kub. Jag har också kub den 16/9, jättenervös. Ska lämna blodprov imorgon. Enligt bm är jag i 9+5 idag. Har fått ett stort behov att få se ett pickande hjärta, och hela 17 dagar kvar.
  • Erese

Hej! Precis som "Nystjärna" har inte jag heller varit aktiv på ett tag. Börjar sakta vakna ur gravidkoman ;) illamåendet har lagt sig lite, tröttheten är inte lika tung. Jag får dock fortfarande "mörka" flytningar men inget på pappret, vet inte vad det beror på. Magen växer den är jobbigast just nu det spänner och drar på efm., kvällen. Imorgon ska jag på,inskrivning är i V10-11. Kommer troligtvis göra kub test.

• lillasysterfia

Låter som det kommer bli ett händelserikt år för er Saltis! Hoppas liten stannar till april! :) Jag har BF 3 dagar efter dig! :)

Mådde så sjukt dålig igårkväll så låg över toastolen ett tag :( Men idag har det gått lite bättre, är ganska trött dock. Hoppas att jag slipper illamående imorgon då jag är hemma själv med barnen.

En vecka kvar tills jag ska träffa Bm första gången!

• Cissi90

Illamående delux idag! Fy fan asså. Skulle storhandla med min mamma och var tvungen att stanna flera gånger och andas pga illamåendet. Somnade av trötthet för jag inte orkar något alls. Och efter jag nu gått ett yoga pass mår jag illa igen trots att Jag ätit..ska nog försöka mig på ett sånt där sea-band. Spyr liksom inte utan mår bara super illa nu hela tiden och är uppsvullen.

• happylife

Hej alla tjejer! :)

Jag vet inte om jag kommer kunna hänga kvar här eller ej, är gravid i v 6 men har blödit en del så vet inte hur det står till där inne...ska på vul imorn bitti!

Blödde 4 dagar vid bim samt blödde lite brunt igår efter sex....

Får starka plus fortfarande på tester.

Är det någon här som blöder och allt ser bra ut ändå?

Är så orolig.

Kram <3

• Nystjärna

Alltså detta illamående :( När jag var med dottern kräktes jag konstant nästan och tappade vikt så minns knappt första tiden av den graviditeten för låg bara och kräktes. Så skall inte klaga för mycket nu. Men alltså att gå runt och må illa hela tiden och känna sig som man skall kräkas och hulkar men inte få upp något. Alltså känns så jobbigt. :( Hade hoppas på att slippa sånt här kraftigt illamående denna gången men tydligen inte. Så svårt med jobbet och när man har en liten sen tidigare. Försöker äta med jämna mellan rum men svårt när man mår så illa och vila är inte lätt heller alltid. Jag har prövat med postafen men första gången kräktes jag efter att ha tagit den. Andra gången mådde jag sämre än utan och båda gångerna blev jag helt utslagen. Någon som har något bra tips på vad som annars kan hjälpa? Har fullt upp på jobbet denna veckan så vill/kan inte sjukanmäla mig och vill kunna jobba längre denna gången och inte berätta så tidigt för jobbet som jag var tvungen att göra med dottern. Så lite hjälp och hopp tack :)
    Försöker tänka på mitt ul nästa vecka så jag har något positivt i tankarna :)

• Cissi90
    Nystjärna skrev 2015-08-31 09:42:05 följande:

Alltså detta illamående :( När jag var med dottern kräktes jag konstant nästan och tappade vikt så minns knappt första tiden av den graviditeten för låg bara och kräktes. Så skall inte klaga för mycket nu. Men alltså att gå runt och må illa hela tiden och känna sig som man skall kräkas och hulkar men inte få upp något. Alltså känns så jobbigt. :( Hade hoppas på att slippa sånt här kraftigt illamående denna gången men tydligen inte. Så svårt med jobbet och när man har en liten sen tidigare. Försöker äta med jämna mellan rum men svårt när man mår så illa och vila är inte lätt heller alltid. Jag har prövat med postafen men första gången kräktes jag efter att ha tagit den. Andra gången mådde jag sämre än utan och båda gångerna blev jag helt utslagen. Någon som har något bra tips på vad som annars kan hjälpa? Har fullt upp på jobbet denna veckan så vill/kan inte sjukanmäla mig och vill kunna jobba längre denna gången och inte berätta så tidigt för jobbet som jag var tvungen att göra med dottern. Så lite hjälp och hopp tack :)

Försöker tänka på mitt ul nästa vecka så jag har något positivt i tankarna :)

Förstår dig verkligen! Illamåendet påverkar så sjukt mycket. Jag jobbar långa dagar/kvällar med ungdomar och jag orkar verkligen inte pga illamåendet och tröttheten. Är totalt slut när jag kommer hem. Små hulkar hela tiden och nästan ingen vet att jag är gravid.

Jag tänkte pröva sea-band.. Har du provat det?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)