Inlägg från: Cissi90 |Visa alla inlägg
  • Cissi90

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Får jag hoppa in här? Precis plussat och beräknad slutet av April.

• Cissi90
    Zamanda skrev 2015-08-19 22:41:09 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här nyligen fått ett plus, bf 21/4, första barnet! Så spännande att följas åt

I vilken vecka brukar man höra av sig till MVC?

Jag hörde av mig direkt. Fixk enklare tid då :)
  • Cissi90

Illamående delux idag! Fy fan asså. Skulle storhandla med min mamma och var tvungen att stanna flera gånger och andas pga illamåendet. Somnade av trötthet för jag inte orkar något alls. Och efter jag nu gått ett yoga pass mår jag illa igen trots att Jag ätit..ska nog försöka mig på ett sånt där sea-band. Spyr liksom inte utan mår bara super illa nu hela tiden och är uppsvullen.

• Cissi90
    Nystjärna skrev 2015-08-31 09:42:05 följande:

Alltså detta illamående :( När jag var med dottern kräktes jag konstant nästan och tappade vikt så minns knappt första tiden av den graviditeten för låg bara och kräktes. Så skall inte klaga för mycket nu. Men alltså att gå runt och må illa hela tiden och känna sig som man skall kräkas och hulkar men inte få upp något. Alltså känns så jobbigt. :( Hade hoppas på att slippa sånt här kraftigt illamående denna gången men tydligen inte. Så svårt med jobbet och när man har en liten sen tidigare. Försöker äta med jämna mellan rum men svårt när man mår så illa och vila är inte lätt heller alltid. Jag har prövat med postafen men första gången kräktes jag efter att ha tagit den. Andra gången mådde jag sämre än utan och båda gångerna blev jag helt utslagen. Någon som har något bra tips på vad som annars kan hjälpa? Har fullt upp på jobbet denna veckan så vill/kan inte sjukanmäla mig och vill kunna jobba längre denna gången och inte berätta så tidigt för jobbet som jag var tvungen att göra med dottern. Så lite hjälp och hopp tack :)

Försöker tänka på mitt ul nästa vecka så jag har något positivt i tankarna :)

Förstår dig verkligen! Illamåendet påverkar så sjukt mycket. Jag jobbar långa dagar/kvällar med ungdomar och jag orkar verkligen inte pga illamåendet och tröttheten. Är totalt slut när jag kommer hem. Små hulkar hela tiden och nästan ingen vet att jag är gravid.

Jag tänkte pröva sea-band.. Har du provat det?
  • Cissi90
    Nystjärna skrev 2015-08-31 10:43:10 följande:

Det gör ju det och jag vill verkligen inte sjukskriva mig tidigt igen och redan berätta för jobbet. Men just nu vet jag inte vad jag skall göra. Mår så sjukt dåligt att jag är gråtfärdig. :( ringt MVC och hoppas de snart ringer upp mig. Okej ne aldrig provat de. Med dottern provade jag postafen som inte funkade,lergigan som inte funkade och sen fick jag andra tabletter som tillslut hjälpte. Men då kräktes jag så och tappade vikt. Vilket jag inte gör nu,vilket ändå är tur och bra. Men jobbigt ändå

Åh tycker du ska ringa BM och be om råd :/
  • Cissi90
    Nystjärna skrev 2015-08-31 18:42:25 följande:

Ringde de som hänvisa till vårdcentralen så fått lergigan nu och hemma denna veckan så hoppas vi de funkar.

Håller tummarna!
  • Cissi90
    lillasysterfia skrev 2015-09-09 19:24:42 följande:

Åååå. Jag som bara är i v8+2 ni är ju långt före

Jag är i 8+5 så vi är tidiga vi :)
  • Cissi90
    Dalja skrev 2015-09-13 10:23:43 följande:

Hej tjejer har en fråga är det fler som i vecka 6 har ont i magen alltså hård och typ gasig mage jag har ont lite högre upp med mitten av magen och är så svullen :( haft detta i snart 2 veckor normalt ?

Jag hade exakt samma fram till nu i vecka 9. Det skiftade ibland och blev istället lös i magen i flera dagar. Helt normalt. Ät saker som kiwi, torkade plommon och torkade aprikoser, lite lite linfrön :) i små mängder så att du får gå iallafall.
  • Cissi90
    Dalja skrev 2015-09-13 11:19:02 följande:

Oh tack :) jätte jobbigt vågar knappt äta så uppsvullen och hård magen känns :(

Ät några av de sakerna Jag sa och drick mycket vatten :)
  • Cissi90

Jag har lyckats hålla mig från att spy idag (Woohoo) från att ha spytt varenda dag nu igen. Försöker ta det lugnt och inte stressa när det kommer, får helt enkelt bli sen.

Dalja jag får också ont/tryck där när jag spytt eller ska spy.. Vet inte om det är samma för dig?

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)