• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Smilla80

Förlåt, det sista jag skrev skulle vara till FlovesA, råkade skriva Saltig. Sorry!!

• Nystjärna

Hej alla.

Igår vart det en riktigt lång dag. Satt på gynakuten i över 10 timmar. Fick flera påsar med dropp och annat. Men slapp som tur var bli inlagd men vart tydligen lite gränsfall enligt en sköterska. Som först trodde jag skulle bli kvar. Men riktigt skönt att få komma hem till familjen även om det vart mitt i natten. Tyvärr så får jag fortsätta med lergiganen då de tagit bort den andra tabletterna då det tydligen någon ny studie som visat att det finns en liten liten risk för missbildningar på hjärtat hos bebisen. Liten men ändå en risk. Så de vågar inte. Så fått mer lergigan och sjukskriven i 2 veckor och hoppas på det bästa. Läkaren gjorde även ett snabbt ultraljud,dock fick jag inte se något :( Och han var tyst länge så vart nervös. Men sen säger han att det är en frisk och normal graviditet med tydlig hjärnaktivitet på bebisen :D <3 Det var det bästa jag hört på hela dagen,kan jag lova!! Dock fick han det till v 8+5 medan jag ville ha det till 9+1. Men däromkring ändå och han hade inte så bra kvalité och bara snabbt på magen. Men imorgon skall ju vi åka och göra ett privat ultraljud som jag bokat. Så då skall både jag och mannen få se bebisen för första gången och kanske mer exakt uträkning på vilken vecka jag är i. Längtar!! <3

• aztec

Nystjärna, ajaj. Lider med dig, hoppas det är något som går över ju längre tiden går. Mitt illamående var inte lika illa som din men försvann nästan helt (känner av en gång i v nu ungefär) i v 12 :)

Sen angående datum. Jag gjorde ett tidigt ul i 7+3, senaste mensen fick jag datumet till bf 6 mars medan då räknade hon till 8 mars.

Men nu när jag gjorde kub så satte de datumet till 3mars :) så nog ganska svårt att få exakt när det är så tidigt :) lycka till idag.

• aztec

Påtal om plågor.. Någon annan som dras med huvudvärk? Jag har nämligen "aldrig" huvudvärk annars (jag är en ont i magen tjej) men nu de senaste två v har jag ont i huvudet så gott som dagligen :/ kan vara lindrig tills hålla från kvällen, hela natten till morgonen. Vågar inte heller ta Alvedon för mycket, tar när jag vaknar på nätterna av värken. Känns inte normalt? Någon som har tips?

• FLovesA

Smilla80

Vi berättade för vår treåriga dotter i förrgår, hon blev så överlycklig. Så vi sa att hon såklart fick berätta för mormor och morfar om hon ville det när vi skulle ut till dem. Vi hann precis innanför dörren när hon utbrast "Mamma har en bäbis i magen, och jag ska bli Storasyster!!" Så glada var vi allihopa, dem hade dock börjat misstänka det ert litet tag;) snart ska vi berätta för svärföräldrarna(farmor och farfar) ska bli roligt att även dem vet:)

Nystjärna: Tycker så fasligt synd om dig!! Hoppas du får chans att vila upp dig och att du från och med nu får må bättre!! Håller tummarna för dig!!

• safiia

Nystjärna- kämpa på! Mitt illamående har också varit förskräckligt. Har varit sjukskriven sedan 6 augusti och kräkts dagligen. 3-4veckor konstant då minimala mängder hållits i mig. Gått ner 10kg (inte övervikt från tidigare) varit inne och fått dropp två gånger. Och hade så lågt blodtryck att det inte gick att mäta. Prövade primperan och en annan medicin men inget har hjälpt. Du är inte ensam men det går över! Är nu i vecka 12 och har haft två helt spyfria dagar denna vecka och också börjat få i mig mat. Styrker kramar till dig!

• FLovesA

Måste bara säga att jag gillar denna gruppen! Så skönt att man får vara helt ärlig och beklaga sig. För det är inte alltid rosenrött att vara gravid. Har läst så många trådar där det bara efterfrågas positiva saker. Självklart är vi alla lyckliga med att vi är gravida, men det är också otroligt skönt att få skriva av sig och höra att folk förstår eller är i samma situation. Så tack allihopa för att ni delar med er och för att jag får skriva av mig:)

• Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-09-06 23:26:43 följande:

Måste bara säga att jag gillar denna gruppen! Så skönt att man får vara helt ärlig och beklaga sig. För det är inte alltid rosenrött att vara gravid. Har läst så många trådar där det bara efterfrågas positiva saker. Självklart är vi alla lyckliga med att vi är gravida, men det är också otroligt skönt att få skriva av sig och höra att folk förstår eller är i samma situation. Så tack allihopa för att ni delar med er och för att jag får skriva av mig:)

Jag håller helt med dig och är så glad och tacksam för allt stöd och förståelse jag får härifrån. :)

Jag har fått kommentarer som är du inte glad för att du är gravid?, varför skaffar du barn om du nu inte tycker om att vara gravid,tänk på mig som inte kan bli gravid och du är så elak mot mig som klagar på att du är gravid m.m. Detta är sjukt jobbigt. Liksom självklart är jag glad för att jag är gravid,att jag kan få barn och fler barn. Det är ingen självklarhet och jag är så glad och tacksam över det. Men liksom jag har aldrig sagt att jag inte är glad över min graviditet!! Men enligt folk måste man vara glad och må bra hela tiden som gravid men de är inte så enkelt. Jag skulle vilja se den människan som är glad varenda dag i 9 månader och inte klagar på något. Jag har försökt förklara för dem som ifrågasatt mig när jag mått dåligt, om de själva inte hade klagat om det hade haft magsjuka och mått illa ovh kräkts dag ut och dag in i veckor. Men det är "skillnad" då detta har jag valt själv. Ja jag valde att skaffa barn men inte att må såhär dåligt,så jag knappt kan äta,göra något hemma,jobba eller vara med min familj. Så ja en del människor gör mig riktigt ledsen och sårad. :( Jag älskar och vara gravid. Bara illamåendet och kräkningarna gav mig sig lite så man kan leva som vanligt igen.

Så tack snälla för denna grupp!! Ert stöd och er förståelse!! Så skönt att man inte är ensam när de är lite kämpigt. :) Idag väntas iallafall något roligt för mig,de privata ultraljudet som jag bokade för veckor sen. :) Skall bli så spännande och mysigt!! :) ha en bra dag alla.
  • Saltig

Nystjärna- vad hette medicinen som ev kunde ge missbildningar??? Blev jättenojjig då jag äter Pimperan som cancerpatienter får....,

Tycker så synd om dig. Skönt att du blev sjukskriven. Förstår inte varför de inte gv dig det tidigare. Fungerar ju inte att jobba när man mår som du.

Själv Mår illa men det fungerar med medicinen och halsbrännamedicinen.

11+0 idag.

• FLovesA

Åh vad spännande med Ultraljud idag!!! Lycka till.

Det är rent ut sagt riktigt dåligt av andra att "klanka ner på" dem som inte mår bra under en graviditet. Minns när jag väntade vår dotter, efter x antal veckor med konstant kräkande så mår man inte bra alls i kroppen, och man blir faktiskt svag rent psykiskt också. Tänk vad lite mat och näring spelar roll;) jag har haft två dagar utan kräks och jag mår bättre men är yr. Igår berättade vi för mina svärisar och dem blev så glada . Men hade räknat ut det;) på torsdag går vi in i v 12, och jag hoppas så att nåendes blir bättre och bättre. I förrgår invigde jag mina gravidjeans, sitter såklart(som tur är) löst över magen ännu men herre min Gud vad sköna dem är!! Är ni likadana eller är det bara jag som absolut inte kan ha något som sitter tight vid magen. Har dessutom ganska stor mage redan, har jag räknat fel på en månad tro. Fast jag är å andra sidan inte platt om magen till att börja med så den ser nog bara stor ut;)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)