FLovesA skrev 2015-09-06 23:26:43 följande:
Måste bara säga att jag gillar denna gruppen! Så skönt att man får vara helt ärlig och beklaga sig. För det är inte alltid rosenrött att vara gravid. Har läst så många trådar där det bara efterfrågas positiva saker. Självklart är vi alla lyckliga med att vi är gravida, men det är också otroligt skönt att få skriva av sig och höra att folk förstår eller är i samma situation. Så tack allihopa för att ni delar med er och för att jag får skriva av mig:)
Jag håller helt med dig och är så glad och tacksam för allt stöd och förståelse jag får härifrån. :)
Jag har fått kommentarer som är du inte glad för att du är gravid?, varför skaffar du barn om du nu inte tycker om att vara gravid,tänk på mig som inte kan bli gravid och du är så elak mot mig som klagar på att du är gravid m.m. Detta är sjukt jobbigt. Liksom självklart är jag glad för att jag är gravid,att jag kan få barn och fler barn. Det är ingen självklarhet och jag är så glad och tacksam över det. Men liksom jag har aldrig sagt att jag inte är glad över min graviditet!! Men enligt folk måste man vara glad och må bra hela tiden som gravid men de är inte så enkelt. Jag skulle vilja se den människan som är glad varenda dag i 9 månader och inte klagar på något. Jag har försökt förklara för dem som ifrågasatt mig när jag mått dåligt, om de själva inte hade klagat om det hade haft magsjuka och mått illa ovh kräkts dag ut och dag in i veckor. Men det är "skillnad" då detta har jag valt själv. Ja jag valde att skaffa barn men inte att må såhär dåligt,så jag knappt kan äta,göra något hemma,jobba eller vara med min familj. Så ja en del människor gör mig riktigt ledsen och sårad. :( Jag älskar och vara gravid. Bara illamåendet och kräkningarna gav mig sig lite så man kan leva som vanligt igen.
Så tack snälla för denna grupp!! Ert stöd och er förståelse!! Så skönt att man inte är ensam när de är lite kämpigt. :) Idag väntas iallafall något roligt för mig,de privata ultraljudet som jag bokade för veckor sen. :) Skall bli så spännande och mysigt!! :) ha en bra dag alla.