• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • lillasysterfia

Jag har en tuff helg. Har min mamma boendes här hela helgen och har tänkt att hålla det hemligt ett tag till. Men är såååå trött och blir inte bättre av att jag måste ta postafen för att slippa må så illa. Längtar tills den här helgen är över! ????

• Saltig

Det här med illamåendet tar knäcken på mig. Just nu hjälper inget. Pimperan hjälpte förut men inte nu längre.

Klarar inte av något då det känns att man ska spy hela tiden. Allt luktar så illa. Barnen tycker att jag är världens tråkigaste mamma som bara ligger i sängen och mår dåligt.

Min man kämpar på med allt men märker att han orkar inte heller ta hand om allt plus mig.

Inatt sov jag max två timmar pga illamående och uppstötningar. Äter två olika mediciner mot det oxå.

Kräks inte men mår så fruktansvärt illa. Hungrig, klump i halsen hela tiden. Vet inte om jag ska äta eller inte. Äter jag inte mår jag illa, äter jag mår jätteilla.

Vecka 11+5 och inget slut på detta i sikte. För en vecka sen hade jag två dåliga dagar och en bra dag medan nu är det dåligt varje dag.

Längtar till kub på tisdag så jag får se att det är någon som får mig att må så här. Det gör nog allt lättare.

Hur mår ni andra?

• pomperiposa
    Saltig skrev 2015-09-12 11:44:06 följande:

Det här med illamåendet tar knäcken på mig. Just nu hjälper inget. Pimperan hjälpte förut men inte nu längre.

Klarar inte av något då det känns att man ska spy hela tiden. Allt luktar så illa. Barnen tycker att jag är världens tråkigaste mamma som bara ligger i sängen och mår dåligt.

Min man kämpar på med allt men märker att han orkar inte heller ta hand om allt plus mig.

Inatt sov jag max två timmar pga illamående och uppstötningar. Äter två olika mediciner mot det oxå.

Kräks inte men mår så fruktansvärt illa. Hungrig, klump i halsen hela tiden. Vet inte om jag ska äta eller inte. Äter jag inte mår jag illa, äter jag mår jätteilla.

Vecka 11+5 och inget slut på detta i sikte. För en vecka sen hade jag två dåliga dagar och en bra dag medan nu är det dåligt varje dag.

Längtar till kub på tisdag så jag får se att det är någon som får mig att må så här. Det gör nog allt lättare.

Hur mår ni andra?

Låter jättejobbigt, hoppas det blir lite bättre snart Saltig. Vissa säger att det kan vända till det bättre runt vecka 12, hoppas.

Jag mår ok, sover dåligt och mår illa ibland, orkar inte så mycket mat, och känner mig som en stoppad korv. Längtar extremt mycket till kub, vill bara veta att det är bra. Onsdag för mig. Jag håller tummarna för oss
  • safiia

Jag är i vecka 13(12+2) och har den senaste veckan haft 2-3 bra dagar varvat med2-3 dagar då inget hålls i mig. Nu har jag igen bra dagar får i mig lite mat och dryck, hoppas nu bara jag slipper de dåliga dagarna.

• FLovesA

Saltig: jag lider med dig, har inte fått behålla alls mycket nu i två dagar. Mår hemskt. Ska börja jobba på måndag, men har bara tre lite kortare jobbpass nästa vecka så jag hoppas att jag klarar det. Jag vill så gärna!!! Är i v 12 (11+2) och jag hoppas att mitt illamående är på väg bort. Det där med en klump i halsen känner jag igen!! Det är det som gör att jag spyr känns det som.

Galet jobbigt! Vill må bra igen! Vår dotter är fantastisk, men tycker jag är tråkig "åh jag längtar tills du mår bra igen mamma" Jag är verkligen inte alls mig själv just nu.

• Dalja

Hej hoppar med in här :) är i vecka 6 (5+2) inte mycket symptom än förutom brösten som ömmar och gör ont och lätt illamående på kvällarna..! Ska till bm på måndag. När brukar det värsta illamåendet börja ? Första barnet <3

• FLovesA

Dalja:

Grattis och välkommen hit:) Har du tur så behöver du inte få bekymmer med illamående alls. Mitt började i v 6 båda graviditeterna. Men hoppas verkligen att du slipper!

Så roligt att vi blir många i denna tråd. :)

• Dalja
    FLovesA skrev 2015-09-12 15:21:47 följande:

Dalja:

Grattis och välkommen hit:) Har du tur så behöver du inte få bekymmer med illamående alls. Mitt började i v 6 båda graviditeterna. Men hoppas verkligen att du slipper!

Så roligt att vi blir många i denna tråd. :)

Oh tack :) jo jag hoppas med man slipper det värsta illamåendet men man vill samtidigt känna av lite så man vet att något händer :/ är jätte rädd att få MF :( .
  • bine87
    Dalja skrev 2015-09-12 14:10:27 följande:

Hej hoppar med in här :) är i vecka 6 (5+2) inte mycket symptom än förutom brösten som ömmar och gör ont och lätt illamående på kvällarna..! Ska till bm på måndag. När brukar det värsta illamåendet börja ? Första barnet <3

Jag är i vecka 7+2 och jag har haft illamående i två veckor. Vissa dagar går det bättre andra kan jag inte komma upp ur sängen. Min syster hade inget illamående alls på det sättet. Hon var mest trött och känslosam. Så det är väldigt individuellt.

Häromdagen kunde jag äta varm mat, innan dess var det bara kallt och likaså nu, tillbaka till kallt och inget som luktar en massa. Minsta lilla sätter igång kräkreflexerna.
  • Dalja
    bine87 skrev 2015-09-12 15:40:06 följande:
    Jag är i vecka 7+2 och jag har haft illamående i två veckor. Vissa dagar går det bättre andra kan jag inte komma upp ur sängen. Min syster hade inget illamående alls på det sättet. Hon var mest trött och känslosam. Så det är väldigt individuellt.

Häromdagen kunde jag äta varm mat, innan dess var det bara kallt och likaså nu, tillbaka till kallt och inget som luktar en massa. Minsta lilla sätter igång kräkreflexerna.
    Oh härligt att här är flera som är i tidigare veckorna :) jag har mest smått illamående på kvällarna bara annars känner jag mig så uppblåst runt magen tröttheten har smått börjat smyga fram nu framförallt på eftermiddagarna igår var nog första gången jag kände mig så trött och yr på jobbet vid 16 tiden! Ska till Bm imorgon första samtalet hoppas på att få en tidig ultraljud vet du vilken vecka man kan höra hjärtat eller se något ?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)