• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Modesta
    Topi86 skrev 2015-09-09 16:04:59 följande:

Åh vad härligt!  

Känns som att det tar hundra år för tiden att gå framåt för mig medan det går superfort för alla andra.. haha.. 

Jag tyckte (både i förra och denna graviditeten) att de segaste veckorna är från ca v 5 till v 10. Man bara vill ju att det ska börja hända saker med besök hos BM, ultraljud, magen som börjat växa mm. Och så är allt nytt och upptar stor tid i tankarna.

Mellan v 10-14 har det gått fort och jag hoppas att kommande veckor också tickar på. Men det är låååångt kvar till mars känns det som! Flört
  • aztec
    Modesta skrev 2015-09-10 15:18:56 följande:

I v 20 blir det nog om jag räknat rätt - 23 oktober. Känns ju långt fram iofs, men just nu känns det helt ok när jag precis fått se parveln därinne

Oj ja, tyckte mitt 9/10 var långt bort, men håller med att det är inte lika illa nu när man fått en titt redan :)
  • aztec
    FLovesA skrev 2015-09-10 12:35:00 följande:

Hur mår ni andra? Vi kanske ska skriva ihop någon typ av bf lista? Jag har så dålig koll på vilka som skriver här inne ;)

Sitter bara via mobilen så blir jobbigt att sitta och skriva där,men någon får gärna skriva in mig på bf 3mars :)
  • Smilla80

Jag har också RUL i v 20+ nånting, i början av november! Vi är bortresta i slutet av oktober så det var därför vi blev tvungna att skjuta lite på det. Har dock ul nästa vecka i v 13, så det blir kanske inte så farligt att vänta lite sen! :) annars gör jag ett privat ul emellan. Nu har jag varit på inskrivning iaf, ett litet steg framåt! :)

• aztec
    Smilla80 skrev 2015-09-10 15:47:24 följande:

Jag har också RUL i v 20+ nånting, i början av november! Vi är bortresta i slutet av oktober så det var därför vi blev tvungna att skjuta lite på det. Har dock ul nästa vecka i v 13, så det blir kanske inte så farligt att vänta lite sen! :) annars gör jag ett privat ul emellan. Nu har jag varit på inskrivning iaf, ett litet steg framåt! :)

Jag fick i vecka 20+1 först men då mitt bf blev framskjuten 3dagae så tyckte bm att den kom för sent så vi flyttade den en v tidigare.. Kanske händer desamma. Hon sa det var pga OM det skulle hända något så blir det så sent för oss(mig) annars. Hm.
  • TouchOfRed
    FLovesA skrev 2015-09-10 12:35:00 följande:

Hur mår ni andra? Vi kanske ska skriva ihop någon typ av bf lista? Jag har så dålig koll på vilka som skriver här inne ;)

Jag är gärna med på BF lista, men skriver från mobilen och det är lite svårt att få överblick över alla då... Jag har BF 11 mars <3
  • Topi86

Åh, idag är jag glad!  
    Var på v-ul imorse och där var Mini! 0,54 cm och flyttad ett par dagar till nytt BF till 4 maj. Hjärtat slog så fint, det var det allra första jag såg! <3 

NU känns det på riktigt, och det gör inget att magen kommer...

• pomperiposa
    Topi86 skrev 2015-09-11 11:45:25 följande:

Åh, idag är jag glad!  
    Var på v-ul imorse och där var Mini! 0,54 cm och flyttad ett par dagar till nytt BF till 4 maj. Hjärtat slog så fint, det var det allra första jag såg! <3 

Grattis!!! Vad härligt att höra
    Jag längtar massor till min tur på onsdag, men är så orolig. Måste vara underbart och se den lilla och allt ser bra ut  Hjärta
  • Smilla80

Åh, idag är jag glad!  

Varmt grattis!
  • aztec

Åh, idag är jag glad!  

Grattis! :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)