• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Modesta

Det känns som att mitt värsta illamående är på väg bort, ta i trä. Jag får små "attacker" då och då men ligger inte sängliggande hela kvällarna längre. Halleluja!!

På onsdag har vi KUB-ultraljud. Om allt det ser bra ut där tänkte vi berätta för dottern efter det. Hon är 2,5 år och kanske inte riktigt kommer fatta, men känns ändå som att vi ska inviga henne nu. Våra föräldrar och ett antal vänner vet redan, av olika anledningar, och det är rätt skönt när jag inte mått så bra - jag behöver inte låtsas och så kan jag få bra hjälp!

Men jag är allt lite nervös inför ultraljudet. Jag nojar för allt från att det inte finns något liv i magen till svåra sjukdomar. Det känns mer skört denna gången än förra tycker jag - då var jag lite glatt naiv och bara förutsatte att allt skulle flyta på.

• FLovesA

Modesta

Precis så känner jag mer nu denna gång. Mer orolig och har haft mycket större rädsla för missfall m.m

Man tror nästan att det är för bra för att vara sant att det faktiskt kan komma ett till friskt barn. Konstiga tankar man har.

Lycka till på onsdag:)

• Nystjärna

Medicinen heter ondasetron så inte den du har,så du behöver nog inte vara orolig :)

Ultraljudet gick så bra. En fin liten bebis låg där inne och hjärtat slog fint. Den rörde sig en del och även "vinkade" sa barnmorskan. Och vi fick en fin liten bild. Underbart!! <3 :) Och barnmorskan fick det till att jag är i vecka 10 (9+3) vilket är exakt på dagen som jag får det till också utifrån min 26 dagar cykel. Känns kanon. Så nu skall jag försöka slappna av och faktiskt njuta och inte vara så orolig. Bara illamåendet snart ger med sig. Idag känns det okej,men har ändå som en stor klump i halsen och munnen som vägrar försvinna. Men inte kräkts idag. Och inatt kunde jag gå på toaletten och lägga mig efteråt. Utan att må så illa att jag inte kunde somna om så skönt. :)

Hur mår ni andra idag?

• Topi86

Hej! 

Får man hoppa in här? 

Är oplanerat gravid med mitt tredje barn, har en snart 6-åring och en 3-åring sedan innan. Tidigt som tusan, med bf 29 april 2016 enligt sista mens. 

Ska på v-ul på fredag för att se så att det ser bra ut innan det börjar synas, misstänker att det kan börja göra det ganska snart med tanke på att det är nr 3...

• FLovesA

Åh vad härligt att få se att allt var bra Nystjärna, så glad för er skull.

Idag ringde BM och bokade in en ny tid för provtagning av sköldkörteln. Minns ju inte vad testet hette bara. Tog ju ett för någon vecka sen men det var något som inte var helt hundra. Blev orolig men hon sa att det inte är något ovanligt utan att det kan bli så tidigt i en graviditet. Men ja...nu googlar jag..hjälpte inte kan jag säga.

Annars har jag fått behålla mat och vatten idag. Jätteskönt. Har suttit upp mer också. Det går framåt.

• lillasysterfia

Jag håller på att försöka samla krafter för att göra middag åt familjen. Min mage kollapsade förut idag med magknip och diarré. Nu mår jag bara illa och är toktrött. Jag som tänkte gå på körövining ikväll. Har sett fram emot körstarten i flera månader. Så bara att bita ihop och gå dit. Vill dock inte laga mat egentligen, men barnen måste ju få mat. Hatar att må så illa så man inte orkar med sig själv knappt. :(

• imsevims

Här är en till som mår sjukt illa :( Spyr dock inte så ofta men det känns som om det är på g nästan hela tiden. Vaknar på nätterna av att jag mår illa och ligger sen vaken flera timmar med en hink bredvid sängen. Puh, det är verkligen inga rosa fluffmoln här hemma just nu :/

Ammar fortfarande yngsta så vågar inte ta någon tablett heller. Har annars Lergigan comp hemma sen förra grav men de får stå där i medicinskåpet och hånle mot mig, urk...

5 vindruvor och 3 saltinerkex brukar funka för att kicka igång dagen så pass att jag klarar fixa frukost till barnen men sen är det mest soffläge resten av dagen :(

• Pauliina
    Topi86 skrev 2015-09-07 15:54:12 följande:

Hej! 

Får man hoppa in här? 

Är oplanerat gravid med mitt tredje barn, har en snart 6-åring och en 3-åring sedan innan. Tidigt som tusan, med bf 29 april 2016 enligt sista mens. 

Ska på v-ul på fredag för att se så att det ser bra ut innan det börjar synas, misstänker att det kan börja göra det ganska snart med tanke på att det är nr 3... smile5.gif

Välkommen! Väntar själv tredje och fick mage i v 7, den går INTE att dölja ;)
  • pomperiposa
    aztec skrev 2015-09-06 10:18:17 följande:

Påtal om plågor.. Någon annan som dras med huvudvärk? Jag har nämligen "aldrig" huvudvärk annars (jag är en ont i magen tjej) men nu de senaste två v har jag ont i huvudet så gott som dagligen :/ kan vara lindrig tills hålla från kvällen, hela natten till morgonen. Vågar inte heller ta Alvedon för mycket, tar när jag vaknar på nätterna av värken. Känns inte normalt? Någon som har tips?

Jag får huvudvärk av järnbrist, så det kan det vara. Blutsaft rekommenderas Hoppas det blir bättre!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)