• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Nystjärna

Beklagar till er som fått missfall. :( Ta hand om er och ta den tid ni behöver för att må bra. Stor kram till er båda!! <3

Här verkar de som lergiganen funkar,men får ta 3 tabletter om dagen men skönt att de funkar. Känner ju av illamåendet men hanterbart. Hoppas de funkat nästa vecka med när jag skall börja jobba igen. Fick ju ingen sjukskrivning så bara att hoppas på det bästa. Min mage har även fått någon knäpp. Haft 2 dagar i rad sjuk magknip och hinner ju bli livrädd innan jag känner att de är magknip. Men har ätit mycket broccoli och kålpudding 2 dagar i rad så förklarat en del. Just nu hoppas jag bara att illamåendet snart kan ge med sig. Imorgon går jag in i vecka 10 (9+0) och på måndag är det dags för ul men är så nervös och rädd för att de skall visa att hjärtat i slår och att jag fått ett MA. Vet inte varför men blir mer och mer rädd och orolig för det. Har ju mina symptom men ändå. Hoppas på det bästa bara. Har ju 2 missfall som jag fick innan dottern. Denna gången vill jag så gärna att allt skall gå bra ifrån början och att jag verkligen skall kunna få vara glad och njuta ifrån början. Vilket jag tyvärr aldrig gjorde med dottern. Så snälla om någon har lugnande ord tas de tacksamt emot.

• Saltig
    Nystjärna skrev 2015-09-03 08:35:43 följande:

Beklagar till er som fått missfall. :( Ta hand om er och ta den tid ni behöver för att må bra. Stor kram till er båda!! <3

Här verkar de som lergiganen funkar,men får ta 3 tabletter om dagen men skönt att de funkar. Känner ju av illamåendet men hanterbart. Hoppas de funkat nästa vecka med när jag skall börja jobba igen. Fick ju ingen sjukskrivning så bara att hoppas på det bästa. Min mage har även fått någon knäpp. Haft 2 dagar i rad sjuk magknip och hinner ju bli livrädd innan jag känner att de är magknip. Men har ätit mycket broccoli och kålpudding 2 dagar i rad så förklarat en del. Just nu hoppas jag bara att illamåendet snart kan ge med sig. Imorgon går jag in i vecka 10 (9+0) och på måndag är det dags för ul men är så nervös och rädd för att de skall visa att hjärtat i slår och att jag fått ett MA. Vet inte varför men blir mer och mer rädd och orolig för det. Har ju mina symptom men ändå. Hoppas på det bästa bara. Har ju 2 missfall som jag fick innan dottern. Denna gången vill jag så gärna att allt skall gå bra ifrån början och att jag verkligen skall kunna få vara glad och njuta ifrån början. Vilket jag tyvärr aldrig gjorde med dottern. Så snälla om någon har lugnande ord tas de tacksamt emot.

Förstår din oro. Har själv haft sammanlagt 7 missfall inkl missed abortion. Är oxå orolig från och till trots symtom. Du inte ensam. När det gäller missfall så finns det inga garantier utan man lever på hoppet. Försök och tänk positivt. Kommer underlätta sen när du gjort ultraljudet och se hjärtat ticka.

Jag håller tummarna för oss båda . Illamåendet håller i sig. Äter både pimperan och lergigan comp. Fått ny medicin mot halsbrännan. Måste bara palla mig att hämta det. Det som underlättat illamående har varit (när jag kunnat) promenader i regnet. Frisk och fräsch luft och lite kallt. Längtar till riktig höst!

Hemsk graviditet men vissa dagar är bättre.
  • FLovesA

Vi är ett gäng som mår riktigt risigt märker jag. Igår spydde jag upp allt jag försökte få i mig, idag har jag testat blåbärssoppa. Morgonen startade även den med kräks. Blir yr och mår dåligt så fort jag ställer mig upp så det blir mest att ligga i soffan. Ringde Mvc men hade inga läkare tillgängliga så har återigen ringt VC om förlängd sjukskrivning, måste ju få behålla maten och må bättre innan jag kan vara tillbaka på jobbet!

Annars har vi gått in i v 11 nu, det går galet fort ändå.

• Popcorn84

Hej!

Jag hänger gärna på här! Väntar nr 2 den 17/4. Har en flicka på 2,5 år sen tidigare.
    Mår ok förutom en otrolig trötthet och magen är svullen som bara den. 
    Har varit på inskrivning och går nu och längtar efter ultraljudet som vi ska göra om två veckor. Hade en svår graviditet i slutet och dramatisk förlossning med ettan, så kommer att följas extra den här gången vilket känns skönt!

• Saltig
    FLovesA skrev 2015-09-04 10:51:28 följande:

Vi är ett gäng som mår riktigt risigt märker jag. Igår spydde jag upp allt jag försökte få i mig, idag har jag testat blåbärssoppa. Morgonen startade även den med kräks. Blir yr och mår dåligt så fort jag ställer mig upp så det blir mest att ligga i soffan. Ringde Mvc men hade inga läkare tillgängliga så har återigen ringt VC om förlängd sjukskrivning, måste ju få behålla maten och må bättre innan jag kan vara tillbaka på jobbet!

Annars har vi gått in i v 11 nu, det går galet fort ändå.

Denna vecka har jag kunnat äta mer än vanligt trots illamående (men ingen kräk! ) tack vare läkemedel. Dock mår jag illa om jag rör på mig mycket.

Har börjat med en morgonrutin.

Vaknar tidigt, tar en pimperan, sover lite till för att sedan gå upp och förflytta mig till soffan. Sitter en stund innan jag äter lite yogurth med flingor och dricker proviva. Jag mår helt ok om jag är i viloläge.

Kommer bli rumpavtryck i soffan om det fortsätter så här i sju månader till....
  • Nystjärna

Hej allihopa!

Här är det verkligen jättejobbigt nu. Fick ju lergigan utskrivet och tyckte de hjälpte. Men inte längre. Fick öka från 1 till 2 till 3 tabletter men mår sjukt illa ändå. Och igår kräktes jag och även idag har jag kräkts nu på morgonen och då finns ingenting i magen. Vilket gör så ont. Kan inte sova för att jag mår så illa på natten med,vaknar av att jag mår illa. Fick rådet av MVC går att åka till en gynmottagningen men den stängde tidigt på fredagar och man får bara komma dit med remiss. Så satt flera timmar på gynakuten istället dock fick jag ge upp. Orkade inte sitta där hela natten och de hade så mycket att göra. Så allt känns tungt och jobbigt nu. :( Vill ju kunna njuta,men detta liknar mer och mer hur de var när jag var gravid med dottern. Och jag kan inte vara hemma nästa vecka då jag redan varit hemma en vecka och inte fått sjukskrivning. Skall försöka se om jourcentralen kan hjälpa mig. Jag vet vad jag skulle vilja ha för tabletter som jag hade med dottern som funkade då. För vill inte börja kräkas massa och gå ner i vikt som med henne. Och nu har jag henne att ta hand om. Jag blir bara tokig av att må såhär nu,vill ha ork och njuta. Vet inte vad jag vill med detta inlägg,behövde nog få skriva av mig och snälla håll tummarna för att jourcentralen vill och kan hjälpa mig.

• TouchOfRed

V.13+1 idag. Nu har vi berättat för våra föräldrar, vilket kändes bra. De första symptomen har börjat försvinna, mår inte illa längre och är inte speciellt trött heller. Däremot blir jag lätt flåsig, jeansen har blivit trånga, brösten har vuxit och har fått en mage också Längtar tills vi ska lyssna på hjärtljud om knappt 2 veckor

• Smilla80
    happylife skrev 2015-09-03 07:10:44 följande:

Dom konstaterade missfall, vecka 6+5 :(

Så lämnar tråden och önskar er alla lycka till !

Beklagar verkligen styrkekram!

Välkomna hit alla nya!

Nystjärna vad jobbigt det låter! Hoppas du kan bli hjälpt av den andra tabletten! Så kan du ju inte ha det! Kram
  • FLovesA

Saltig härligt att det känns bättre. Längtar så tills det blir det här med.

Nystjärna, jag tror vi är ungefär i samma sits. Idag har jag för första gången på två veckor varit utanför hemmet. Vi berättade för mina föräldrar idag. Så skönt att dem vet, så slipper jag låtsas som att jag mår Toppen. Imorgon ska vi berätta för svärföräldrarna. Sen gör det liksom inte så mycket om det råkar komma ut till fler. Nästa vecka går vi in i v12(om vi inte är det just nu, för jag är inte hundra på vilken vecka jag är i;)

• Smilla80

Håller tummar för att ni ska må bättre snart ni som mår dåligt! Förstår att det är jättetufft.

Saltig; Skönt att ha berättat kan jag tänka mig! :) blev det glädjetjut? :) med ettan o tvåan var jag inte alls nervös på det sättet för att berätta. Men denna gång med trean är jag så osäker på hur alla kommer reagera. Blir kanske inte bara positivt, vissa kommer kanske tycka att det skulle räckt med två känner jag på mig... Vilket inte känns så kul! :-/

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)