bine87 skrev 2015-09-14 13:14:54 följande:
Hur gammal är dottern?
Detta är andra gången jag är gravid fast första gången var jag allvarligt sjuk så fick göra abort. Jag var i samma vecka som nu och jag kan inte minnas att jag kände nånting alls då. Har inte varit med om att någon jag känner haft det såhär och det känns orättvist att inte orka nåt och bara känna som att man vill sova bort allt och vakna om några veckor och hoppas att det är borta. Jag måste nog ringa till läkaren och försöka sjukskriva mig idag.
Vår dotter är 2 år.
Åh beklagar att du var sjuk och vart tvungen att göra abort :( ja man måste tänka på sig själv,gör sjukskrivning att man får lite lite ork är det värt det.
Jag mådde ju fruktansvärt dåligt med dottern så hade ju en förhoppning om att jag denna gången skulle må bättre,inte behöva sjukskriva mig och kunna jobba längre. Men tydligen så vart det inte så,tyvärr.
Har idag en liten bättre dag. Dock var de jobbigt imorse,då de var som jag kräktes men inget kom upp (förlåt för infon) så antar att lergiganen bromsade det. Men sen åt jag lite till långsamt och vilade. Ätit lite lite nu och tagit ny lergigan så känner mig något piggare och med. Kan sitta upp i soffan iallafall.
Ringde även min vårdcentral idag för vill/behöver för länga min sjukskrivning. Kan inte börja jobba nästa vecka om jag skall fortsätta att må såhär illa och kräkas trots lergiganen. Orkar ju inget och ligger ju bara på soffan. Men sköterskan lät tveksam och skulle kolla med en läkare och höra av sig i eftermiddag. Jag bara hoppas att de kan ha förståelse denna gången. Berättade om min upplevelse och om att jag fått drop så de borde förstå men ja bara vänta och se. Vill gärna veta då jag skall ha möte med chefen imorgon,som jag hoppas går bra. Sist jag pratade med chefen var hon så förstående så tror det kommer gå bra. Men vill ju kunna ge henne besked också.
Bara hoppas detta vänder. Mått såhär i minst 5 veckor nu!! Snälla vänd nu. Vecka 11 (10+4) idag.
Hoppas ni andra mår bra och att ni som hade ul och kub att de går bra för er.