• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • aztec
    Saltig skrev 2015-09-15 08:32:19 följande:

Kub idag kl 11. Jättenervös. Tänk om allt inte är ok usch nu tänker man på det värsta. Men som min kloka man säger att "det får man ta då".

Lycka till :)
  • pomperiposa

Kub idag kl 11. Jättenervös. Tänk om allt inte är ok usch nu tänker man på det värsta. Men som min kloka man säger att "det får man ta då".

Lycka till, hoppas det går jättebra
  • Smilla80

Lycka till, ska tänka på dig!
  • Syoss

Hej på er!

Jag har inte varit så aktiv här på några veckor. Jag läser nästan varje dag men har mått så dåligt så har inte haft nån energi till att skriva. Jag är i v11+5 idag och jag TROR att det äntligen börjar släppa lite. Jag äter fortfarande några lergigan om dagen men det där riktigt hemska illamåendet är borta. Peppar peppar! Jag har börjat bli sugen på olika saker och har också börjat få i mig mer mat. Så nu kanske jag kan börja jobba snart också Längtar efter rul, fick min tid för flera veckor sen. 6 veckor kvar. Har inte sett bebisen än så det ska bli spännande!

Såg att nån tipsade om piggelin mot illamående och jag kan stämma in där. Eller kallt överhuvudtaget har funkat för mig. Blir mycket isvatten för mig varje dag, med mer is än vatten. Citrusfrukter som inte är för söta funkar också.

Jag lider verkligen med er som mår dåligt! Jag vet hur det är. Hade detta varit min första graviditet så hade jag inte gjort om det. Nu är det min tredje och sista. "Tur" att jag mått som sämst denna graviditeten haha! :-P

Välkomna alla nya också! Roligt med så många

• FLovesA

Lycka till:)
  • Nystjärna
    bine87 skrev 2015-09-14 13:14:54 följande:
    Hur gammal är dottern?

Detta är andra gången jag är gravid fast första gången var jag allvarligt sjuk så fick göra abort. Jag var i samma vecka som nu och jag kan inte minnas att jag kände nånting alls då. Har inte varit med om att någon jag känner haft det såhär och det känns orättvist att inte orka nåt och bara känna som att man vill sova bort allt och vakna om några veckor och hoppas att det är borta. Jag måste nog ringa till läkaren och försöka sjukskriva mig idag.
    Vår dotter är 2 år.

Åh beklagar att du var sjuk och vart tvungen att göra abort :( ja man måste tänka på sig själv,gör sjukskrivning att man får lite lite ork är det värt det.
    Jag mådde ju fruktansvärt dåligt med dottern så hade ju en förhoppning om att jag denna gången skulle må bättre,inte behöva sjukskriva mig och kunna jobba längre. Men tydligen så vart det inte så,tyvärr.

Har idag en liten bättre dag. Dock var de jobbigt imorse,då de var som jag kräktes men inget kom upp (förlåt för infon) så antar att lergiganen bromsade det. Men sen åt jag lite till långsamt och vilade. Ätit lite lite nu och tagit ny lergigan så känner mig något piggare och med. Kan sitta upp i soffan iallafall.

Ringde även min vårdcentral idag för vill/behöver för länga min sjukskrivning. Kan inte börja jobba nästa vecka om jag skall fortsätta att må såhär illa och kräkas trots lergiganen. Orkar ju inget och ligger ju bara på soffan. Men sköterskan lät tveksam och skulle kolla med en läkare och höra av sig i eftermiddag. Jag bara hoppas att de kan ha förståelse denna gången. Berättade om min upplevelse och om att jag fått drop så de borde förstå men ja bara vänta och se. Vill gärna veta då jag skall ha möte med chefen imorgon,som jag hoppas går bra. Sist jag pratade med chefen var hon så förstående så tror det kommer gå bra. Men vill ju kunna ge henne besked också.

Bara hoppas detta vänder. Mått såhär i minst 5 veckor nu!! Snälla vänd nu. Vecka 11 (10+4) idag.

Hoppas ni andra mår bra och att ni som hade ul och kub att de går bra för er.
  • Saltig

Åkte till sjukhuset idag för att göra kubtest men hade tagit fel dag. Det är först imorgon.... Jag och min gravidhjärna. Det här är tredje gången jag tar en tid helt fel trots jag kollat en extra gång. Räcker inte med illamående, huvudvärk, sura uppstötningar utan man ju helt virrig. Kämpade utan behöva spy hela vägen så är det fel dag!

Skönt att höra att du Nystjärna mått bättre idag. Konstigt att de inte vill sjukskriva dig trots du mår så dåligt. Hoppas det förlängs. Att behöva oroa sig för det oxå skapar bara mer stress och då mår man sämre. Märker själv att jag mår mer illa när det är stressigt.

Ta hand om er. Jag ska kämpa mig till kubtest imorgon. Och nu har jag verkligen koll på att det är rätt dag

• FLovesA

Lycka till imorgon då Saltig :)

Nystjärna vad härligt att du mått en gnutta bättre idag! Jag tyckte det var så stressande med sjukskrivningarna. Jag fick ringa varje fredag eller måndag då sjukskrivningen skulle träda i kraft eller vad man ska säga. För när jag ringde mitt i veckan sa dem bara att doktorn nog inte såg det som "trovärdigt" att man kunde veta att man inte kunde jobba nästkommande vecka. "Ne för jag stannar ju hemskt gärna hemma med lågt betalt även om jag skulle må bra liksom"!!! Misstänker att doktorn inte varit gravid någon gång.

Jag jobbade min andra dag idag och det gick bättre än i går, men är trött och sliten. Däremot har jag inte spytt idag! Och hjälp vad lite näring (som får stanna kvar) gör mycket nytta för välmåendet!!!

Hoppas ni andra mår lite bättre också. Imorgon är det besök på Mvc för oss, och jag ska försöka få till ett tidigt inbokat ultraljud, då jag är så osäker på datumet.

Kram till er.

• FLovesA

God morgon, idag börjar jag tidigt så ska snart åka till jobbet. Illamåendet är inte toppen på morgonen om vi säger så. Men vågar nästan hoppas att det värsta är över, har haft fyra dagar utan att må vedervärdigt.

Var hos BM igår och hon ska försöka få en ultraljudstid på gyn så snart som möjligt så vi verkligen kan fastställa vecka. Håller tummarna för att vi dels får en tid, men att vi åka får en ganska snart.

Hur mår ni allihopa, igår var det väldigt tyst här inne, hoppas ni får en fin dag.

• Sommarmalva
    FLovesA skrev 2015-09-17 07:46:13 följande:

God morgon, idag börjar jag tidigt så ska snart åka till jobbet. Illamåendet är inte toppen på morgonen om vi säger så. Men vågar nästan hoppas att det värsta är över, har haft fyra dagar utan att må vedervärdigt.

Var hos BM igår och hon ska försöka få en ultraljudstid på gyn så snart som möjligt så vi verkligen kan fastställa vecka. Håller tummarna för att vi dels får en tid, men att vi åka får en ganska snart.

Hur mår ni allihopa, igår var det väldigt tyst här inne, hoppas ni får en fin dag.

Hoppas det går bra på jobbet idag! Mitt illamående har främst varit på em/kväll men har faktiskt blivit bättre nu, peppar peppar, är i v.12 nu. Kub om en vecka hoppas ni får er ul tid, tycker alla borde få ett tidigt ul. Denna graviditeten hade jag inte överlevt utan ett, av nån anledning så är jag så fruktansvärt orolig denna gång.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)