• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • bine87
    FLovesA skrev 2015-09-20 08:59:17 följande:

Kan somna ståendes haha.

Samma här! Helt sjukt trött hela dagarna. Illamåendet går i vågor. Inte lika illa nu känns det som, eller så har jag helt enkelt bara vant mig och vet hur jag ska hantera det. Jag kräktes igår men inget idag ännu. Jag kan äta men är väldigt petig.
    Doftkänsligheten verkar har stabiliserat sig något. Nu kan jag i vilket fall som helst gå på toa utan att spy samtidigt.... Fick ju skippa praktikten då jag inte klarade av alla dofterna. Känns ju mindre kul att hjälpa folk med det mest intima och sen behöva springa därifrån och spy :(

Imorgon ska jag till bm på inskrivningssamtal kl 8. Får se hur det går!
  • FLovesA
    bine87 skrev 2015-09-21 11:38:01 följande:

Samma här! Helt sjukt trött hela dagarna. Illamåendet går i vågor. Inte lika illa nu känns det som, eller så har jag helt enkelt bara vant mig och vet hur jag ska hantera det. Jag kräktes igår men inget idag ännu. Jag kan äta men är väldigt petig.

Doftkänsligheten verkar har stabiliserat sig något. Nu kan jag i vilket fall som helst gå på toa utan att spy samtidigt.... Fick ju skippa praktikten då jag inte klarade av alla dofterna. Känns ju mindre kul att hjälpa folk med det mest intima och sen behöva springa därifrån och spy :(

Imorgon ska jag till bm på inskrivningssamtal kl 8. Får se hur det går!

Skönt med inskrivningssamtal för då tar dem ju blodvärde m.m ibland blir man extra trött om järnvärdet är lågt om jag fattat det rätt.

Man blir van efter ett tag. Kommer ihåg när jag väntade dottern då fick jag räkna in ca 1timma kräkande innan jag kunde ta mig till bussen och vidare till jobbet. Helt galet hur man kan vänja sig liksom. Skönt för dig med en spyfri dag än så länge:)

Jag ser fram emot jul i år, då mår man förhoppningsvis så där väldigt bra, är ju i månad 6 då:)
  • Dalja

Nu har illamåendet kommit med full kraft :( igår kunde jag inte lyfta upp huvet så jobbigt det var. Tur att det var söndag och man var ledig, idag är det illamående igen men inte lika stark. Jag har jätte ont högre upp i magen :( någon som vet vad det kan bero på ?

• Cissi90

Jag har lyckats hålla mig från att spy idag (Woohoo) från att ha spytt varenda dag nu igen. Försöker ta det lugnt och inte stressa när det kommer, får helt enkelt bli sen.

Dalja jag får också ont/tryck där när jag spytt eller ska spy.. Vet inte om det är samma för dig?

• safiia

Om ni har ont högt uppe i magen på vänster sida (egen vänster), nedanför bröstet ungefär så är det magsäcken.

Jag har haft ont där speciellt då mat igen börjat hållas i mig och magsäcken börjat jobba efter några spy upp allting dagar :P

• Dalja
    Cissi90 skrev 2015-09-21 13:47:24 följande:

Jag har lyckats hålla mig från att spy idag (Woohoo) från att ha spytt varenda dag nu igen. Försöker ta det lugnt och inte stressa när det kommer, får helt enkelt bli sen.

Dalja jag får också ont/tryck där när jag spytt eller ska spy.. Vet inte om det är samma för dig?

Har ont när jag ätit och mår illa typ högre upp under brösten i mitten typ och brösten fy dem ska vi inte ens nämna så ont dem gör :( har hellre ont i magen och brösten än illamåendet det är jobbigast köpt såna armband nu hoppas dem hjälper lite kom gärna med massa tips mot illamåendet
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-09-21 11:23:37 följande:

Hur går det för dig Nystjärna?

Jag har kommit in i en ännu mer förlamande trötthet. Kan höra ihop med att blodvärdet inte var superbra. Får ha lite koll. Ska jobba till 20 ikväll så passar på att vila lite innan jobbet helt enkelt.

Hur är det med er andra? :)

Hej :)

Jo tack det går okej,det är fortfarande tufft men det går. Äter 3 lergigan på dagarna och nu börjat ta postafen på kväll så jag kan få sova bättre på natten. Vilket funkade inatt. Funderar även på att ta postafen på morgonen med. Kombinera med lergiganen för att få bort illamåendet ännu mera. Men får se,beror på hur trött jag blir men skall prova mig fram. Men idag kräktes jag inte på morgonen en timme på efter lergiganen och det känns bra och framsteg. Man får vara glad för det lilla :) Men mår fortfarande väldigt illa och trött. Inte sugen på något,varken mat eller vätska så kämpigt så sätt. Men försöker så gott jag kan. Annars ömmar brösten en del och fogarna har börjat bråka med mig redan men väntat. Var hos bm idag och allt såg bra ut som tur är,inte gått upp i vikt,snarare gått ner lite vilket inte är konstigt. Men ingen fara eller något som jag behövde oroa mig för sa bm. Sen skickat remiss till sjukhuset för rul så bara och vänta på att tiden skall komma hem. :) Längtar!! <3 Nästa besök hos bm skall vi försöka lyssna på hjärtljudet,lite tidigt men försöka och bm sa att de var okej :) Älskar min bm!! Hon förstår mig,hon känner till min bakgrund med 2 missfall innan dottern så. Imorgon är det vårdcentralen och be om förlängd sjukskrivning och även mer lergigan. Lite nervös över hur de skall gå och vad de skall säga. Men hoppas på det bästa,annars får jag be om hjälp utav bm på MVC för kan inte jobba än så länge. Även om de känns lite lite bättre idag men de lilla som de känns bra räcker inte för att fixa jobbet. Men positivt att jag än så länge sluppit och kräkas idag. Vecka 12 nu ( 11+3 ) idag :) <3

Hur mår ni andra?
  • aztec

Verkar som näst intill alla mår illa i denna tråden! :( jag hoppas att det blir bättre med tiden för er.. Jag mådde inte lika illa som vissa utav er, men det gick över där i v 13! Håller tummarna för er. Hur går det med vikten för er?

Nu när jag inte känner av illamåendet eller tröttheten på samma sätt så kom foglossningen som på posten. Kanske för att jag rör mig mera :) känner även av "växtvärk" på kvällarna, riktigt ont ibland :/ högg till ett tag på höger sida i helgen, kunde inte Röra mig. Bebisen kom väl åt något! :D

• AnnaCR

Hej!

Jag går gärna med i gruppen :) jag har BF 20 Mars <3 så är i v15 ( idag )

Hur känner ni er såhär långt? :)

Här mår jag toppen! förutom en förkylning som just brutit ut.

• AnnaCR
    Saltig skrev 2015-09-19 15:44:20 följande:

Jo allt gick bra. Såg bebisen magen som rörde sig hela tiden.

Har dock inte fått svar då blodproverna jag tog på mvc var tagna förtidigt. Fick lämna in nya prover så jag får svar först nästa vecka :-/

Varit fullt upp då jag varit mycket på sjukhus då min lillebror fick åka in akut då han svimmade. Han har tydligen diabetes 1 och det var tur han kom in tid då det vara nära att han hamnade i koma. Så dåliga värden hade han.

Mår fortfarande lite illa då och då men mycket bättre!!! Äntligen börjar man leva någorlunda igen. Börjar även gå upp i vikt.

Hoppas ni mår bra. 12+5 idag...

Jag känner igen mig i det du skriver, jag har också en lillebror med typ 1 diabetes. Skönt iaf att vi inte behöver ta ytterligare prover när det nu är 1an det handlar om i släkten :)

Såg att du var i v12 :) hur mår du så långt?

Själv är jag i v15 idag :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)