• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Syoss
    FLovesA skrev 2015-09-25 13:22:07 följande:

Är så galet trött och seg, känner mig lat! Men har verkligen ingen ork alls, i går hade jag ett bakslag med spyor på morgonen och på jobbet, och illamående på kvällen. Kanske därför jag är extra orkeslös idag. Och det vanliga illamåendet.

Är i v 14 nu (13+1) och räknar ner till RUL 7/10:)

Jobbigt när illamåendet inte vill gå över. Men måste fråga, har du verkligen RUL då? Jag är också i v13+1 idag och har RUL sen 27/10, är då i v17+5 och tycker det är i det tidigaste laget när dom gör RUL mellan v18-20. Din tid känns väldigt tidigt :-/
  • Smilla80
    Sommarmalva skrev 2015-09-25 09:20:22 följande:

Fått missfall. Lämnar tråden.

Beklagar verkligen. <3 Snart är det din tur! Styrkekram!
  • FLovesA
    Syoss skrev 2015-09-25 15:24:38 följande:

Jobbigt när illamåendet inte vill gå över. Men måste fråga, har du verkligen RUL då? Jag är också i v13+1 idag och har RUL sen 27/10, är då i v17+5 och tycker det är i det tidigaste laget när dom gör RUL mellan v18-20. Din tid känns väldigt tidigt :-/

Japp det är tidigt, då vi är osäkra på exakt vecka så ändrade BM det till tidigare:) hon försökte få en tid till gyn men när dem inte hade någon tid, trixande hon till det i datorn lite så att vi kunde få komma på ett tidigt RUL :), och om inte allt kan mätas så får vi ett till. Vi kan med andra ord vara en månad längre fram än vi tror:) ska bli skönt att veta exakt!
  • FLovesA

Tredje dagen med extremt illamående! Jag trodde det hade släpt eftersom förra veckan var såååå bra och jag kunde äta igen, halva denna veckan var med bra men nu är tredje dagen som jag mår riktigt illa igen. Igår trotsade jag illamåendet och följde med och shoppade, hade spytt upp allt under dagen och tänkte att jag kunde peta i mig lite pommes, dem spydde jag upp på en parkering...måttligt pinsamt!

Idag har jag dock inte spytt, varit på jobbet. Har ätit knäckebröd och morötter, det får jag behålla i alla fall;)

Hur går det för er andra? Trevlig helg:)

• bine87
    FLovesA skrev 2015-09-26 18:32:02 följande:

Tredje dagen med extremt illamående! Jag trodde det hade släpt eftersom förra veckan var såååå bra och jag kunde äta igen, halva denna veckan var med bra men nu är tredje dagen som jag mår riktigt illa igen. Igår trotsade jag illamåendet och följde med och shoppade, hade spytt upp allt under dagen och tänkte att jag kunde peta i mig lite pommes, dem spydde jag upp på en parkering...måttligt pinsamt!

Idag har jag dock inte spytt, varit på jobbet. Har ätit knäckebröd och morötter, det får jag behålla i alla fall;)

Hur går det för er andra? Trevlig helg:)

Sitter på golvet på jobbet och känner mig väldigt slö och nacken gör ont. Den här gjort ont i över två veckor nu.. Är hungrig hela tiden så måste äta nåt litet i princip varje halvtimme för att undvika halsbränna och illamående. Illamåendet är som värst på kvällarna nu och jag har kräkts tre kvällar på raken. Dagarna är annars spyfria även om jag hulkar och nästan spyr hela tiden, det är pinsamt nog och få ut med hunden och gå förbi folk som kollar på en när jag håller för mun och "kräks".

Tänkte beställt en nachotallrik med sallad inne på restaurangen (är på jobbet) men dom verkar ha fullt upp så ville inte störa :/ dumt av mig..
  • bine87

Men gud. Skriver att jag är på jobbet och sen förklarar varför jag beställer mat från restaurangen genom att skriva samma sak igen. Min hjärna är inte med.

• Syoss
    FLovesA skrev 2015-09-25 21:49:45 följande:

Japp det är tidigt, då vi är osäkra på exakt vecka så ändrade BM det till tidigare:) hon försökte få en tid till gyn men när dem inte hade någon tid, trixande hon till det i datorn lite så att vi kunde få komma på ett tidigt RUL :), och om inte allt kan mätas så får vi ett till. Vi kan med andra ord vara en månad längre fram än vi tror:) ska bli skönt att veta exakt!

FLovesA skrev 2015-09-25 21:49:45 följande:

Ah, då förstår jag! Förstår också att det ska bli skönt att veta vart i graviditeten du är. Vad tror du själv?
  • FLovesA
    Syoss skrev 2015-09-27 08:54:14 följande:

Ah, då förstår jag! Förstår också att det ska bli skönt att veta vart i graviditeten du är. Vad tror du själv?

Jag tror att vi är i v 14, men är inte helt hundra. Eftersom vi planerade att börja försöka först typ nu, hade jag inte hundra koll på mensen innan denna graviditet, att det blev ett oväntat pluss var bara helt underbart. Men som sagt lite jobbigt när man inte är helt säker på när detta lilla pluss blivit till:)

Det ironiska är att jag alltid annars har koll. Haha. Men allt i livet går inte att planera, som tur är kanske:)

Ska snart göra mig redo för ännu en hektisk jobbdag, det ska bli skönt på ett sätt, men hoppas jag kan få i mig lite mer mat idag.

Ha en fin Söndag allihopa.
  • Nystjärna

Hej allihopa! Hur har ni det?

Här kommer ytligare ett tråkigt och negativt inlägg ifrån mig. Förlåt men måste få skriva av mig. Mår så dåligt. Mådde ju bättre med lergiganen kombinerat med postafen men sen i fredags har jag mått sämre igen och kräktes häromdagen. Jag är så trött på detta illamående nu,tar slut på mig både psykiskt och fysiskt. Orkar verkligen inte. Känner mig inte glad eller rolig alls. Ligger ju bara på sängen eller soffan hela tiden. Hur roligt är det liksom? Känner mig som världens sämsta mamma till min dotter som inte kan leka eller göra något kul,hon vill bara ha pappa när hon skall sova eller det är något. Känner mig som sämsta frun med som inte kan göra något hemma eller rolig att umgås med. När skall detta vända?! Ser inget slut på det illamående alls. Vecka 12+2 nu,jag vill bara må bra och vara glad och njuta nu!! Inte ligga i sängen och gråta som jag gjort typ hela förmiddagen. :'( Jag vill mår bra,kunna leka med mitt dotter,umgås med min man,göra saker hemma och kunna jobba. Men verkar dröja länge innan jag kan få det...
    Förlåt för tråkigt inlägg,behövde skriva av mig.

• Saltig
    Nystjärna skrev 2015-09-27 12:11:50 följande:

Hej allihopa! Hur har ni det?

Här kommer ytligare ett tråkigt och negativt inlägg ifrån mig. Förlåt men måste få skriva av mig. Mår så dåligt. Mådde ju bättre med lergiganen kombinerat med postafen men sen i fredags har jag mått sämre igen och kräktes häromdagen. Jag är så trött på detta illamående nu,tar slut på mig både psykiskt och fysiskt. Orkar verkligen inte. Känner mig inte glad eller rolig alls. Ligger ju bara på sängen eller soffan hela tiden. Hur roligt är det liksom? Känner mig som världens sämsta mamma till min dotter som inte kan leka eller göra något kul,hon vill bara ha pappa när hon skall sova eller det är något. Känner mig som sämsta frun med som inte kan göra något hemma eller rolig att umgås med. När skall detta vända?! Ser inget slut på det illamående alls. Vecka 12+2 nu,jag vill bara må bra och vara glad och njuta nu!! Inte ligga i sängen och gråta som jag gjort typ hela förmiddagen. :'( Jag vill mår bra,kunna leka med mitt dotter,umgås med min man,göra saker hemma och kunna jobba. Men verkar dröja länge innan jag kan få det...

Förlåt för tråkigt inlägg,behövde skriva av mig.

Tycker synd om dig. Jag håller tummarna att du och alla andra börjar må bättre.

Jag börjar må bättre men inte helt hundra. Har en effektiv förmiddag som sedan dalar ner. Kan äta fast jag mår illa då och då. Börjar verkligen sätta på mig lite vikt. Känns jobbigt då inget passar. För stor för vanliga kläder och för liten för gravidkläder. Är ofta uppsvullen, andfådd, yr, väldigt glömsk, fruktansvärt trött och "borta" i huvudet.

Haft magsjuk dotter i helgen och hoppas att jag inte smittats. Har Spyfobi vilket gör gravidillamåendet en utmaning och hemsk upplevelse.

Ska börja jobba på torsdag.... Undrar hur jag klarar av att jobba i en småbarnsgrupp när jag knappt har ork här hemma.

Hoppas allt bra med er andra.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)