• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • mummyB

god morgon

idag e jag hyfsat less på å må illa. sådär lagomt åksjuk. går in i v 16 så nu bör det lägga sig kan jag tycka.

hur går det för er andra?

• aztec
    FLovesA skrev 2015-10-03 20:51:47 följande:

Tack för alla svar! Är verkligen inte ensam om hemska smaken märker jag;) Jag pimplar bubbelvatten och tuggar mjuka tuggtabletret från Apoteket med mintsmak:) och så tuggummi , men får panik och kväljningar så fort smaken på tuggummit avtar.

Har ni känt några rörelser än? Jag är i v 15 nu och har fått för mig att jag känt lite fladder , typ som en fisk som sprätter till. Men är osäker på om det är bebis eller bara tarmar.

Kände bebisen för första gången ordentligt igår, men är v19 nu så sent kanske ;)
  • Nystjärna

Hej allihopa!!

Just nu känner jag mig så less på livet. :( Började ju att må bättre. Illamåendet var hanterbart. Jag var hos min chef i onsdags och sa att jag skulle komma tillbaka då jag mådde bättre. Men sen blivit sämre igen. :( Mår så sjukt illa igen trots att jag äter 3 lergigan comp och 2 postafen om dagen. Och igår så kräktes jag massor igen. :( Var ju tänkte att jag skulle börja jobba nästa vecka med att fixa i ordning en del,sen köra ordentligt veckan efter det. Men vet inte hur det skall gå nu?! Blir nervös av att bara tänka på jobbet och på vad chefen skall säga om mitt velande. :( Usch mår så dåligt av allt detta. Hur skall jag göra?

• Cissi90
    Nystjärna skrev 2015-10-05 09:14:05 följande:

Hej allihopa!!

Just nu känner jag mig så less på livet. :( Började ju att må bättre. Illamåendet var hanterbart. Jag var hos min chef i onsdags och sa att jag skulle komma tillbaka då jag mådde bättre. Men sen blivit sämre igen. :( Mår så sjukt illa igen trots att jag äter 3 lergigan comp och 2 postafen om dagen. Och igår så kräktes jag massor igen. :( Var ju tänkte att jag skulle börja jobba nästa vecka med att fixa i ordning en del,sen köra ordentligt veckan efter det. Men vet inte hur det skall gå nu?! Blir nervös av att bara tänka på jobbet och på vad chefen skall säga om mitt velande. :( Usch mår så dåligt av allt detta. Hur skall jag göra?

Hoppas du mår bättre snart igen! Stressa inte över nästa vecka utan koncentrera dig på NU. Vad kan du göra för att må bra för stunden?

Det har hjälpt mig jätte mycket, hur är Jag IDAG kan jag göra detta? Ska Jag vila och jobba halva dagar denna veckan? Hänger du med? :)
  • Nystjärna
    Cissi90 skrev 2015-10-05 10:48:16 följande:
    Hoppas du mår bättre snart igen! Stressa inte över nästa vecka utan koncentrera dig på NU. Vad kan du göra för att må bra för stunden?

Det har hjälpt mig jätte mycket, hur är Jag IDAG kan jag göra detta? Ska Jag vila och jobba halva dagar denna veckan? Hänger du med? :)
    Tack det hoppas jag med. Försöket men svårt. Mått såhär i liksom 7-8 veckor :(

Det svår är att jobba halva dagar för mig. Då jag jobbar inom vården så är det inte bara att gå om det inte fungerar eller om jag mår dåligt och bara kan jobba halva dagar. Utan handlar så mycket om planering.

Men väntar just nu på att min bm skall ringa upp mig någon gång under dagen,så får vi se vad vi kommer på för lösning på det hela.
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-05 09:14:05 följande:

Hej allihopa!!

Vet precis hur du känner, för mig var det inget alternativ att jobba halvdagar utan det var allt eller inget som gällde och det stressade mig supermycket dem dagar jag kände att jag mådde sjukt illa. Sen har jag känt att jag mår bättre när jag väl är på jobbet, tror det kan vara mest psykiskt kanske för att man känner sig "duktig" som är på jobbet.

Jag tycker Cissi90, förklarar det bra med! Håller alla tummar och tår för att du ska få må bra! Jag har bakslag då jag kräks men dem kommer mer och mer sällan. Men när dem väl kommer så känner jag mig helt värdelös.

Kram till dig<3
  • Cissi90
    Nystjärna skrev 2015-10-05 11:01:14 följande:

Tack det hoppas jag med. Försöket men svårt. Mått såhär i liksom 7-8 veckor :(

Det svår är att jobba halva dagar för mig. Då jag jobbar inom vården så är det inte bara att gå om det inte fungerar eller om jag mår dåligt och bara kan jobba halva dagar. Utan handlar så mycket om planering.

Men väntar just nu på att min bm skall ringa upp mig någon gång under dagen,så får vi se vad vi kommer på för lösning på det hela.

Skulle du kunna gå ner i tid och vara sjukskriven halvtid och arbeta resten? Kanske kan hjälpa?

Känner verkligen med dig, det är så svårt när en inte har möjlighet.
  • Nystjärna
    Cissi90 skrev 2015-10-05 15:04:11 följande:
    Skulle du kunna gå ner i tid och vara sjukskriven halvtid och arbeta resten? Kanske kan hjälpa?

Känner verkligen med dig, det är så svårt när en inte har möjlighet.
    Går ner i tid vill jag inte. Då jag vill ha kvar min procent sen. Men att jobba halvtid och sjukskriven halva skulle kanske funka. Svårt och säga. Varierar ju så från dag till dag och mitt jobb skulle påverka mitt illamående mycket,då det inte alltid är fräscht och en hel del olika och en del jobbiga lukter. Men skulle kanske vara ett alternativ.

Men fått tid till läkare på en annan MVC på onsdag morgon som min MVC ordnat åt mig. Så får se vad de säger då om de finns möjlighet till något bra alternativ för mig.

Tvingade mig ut en stund för att dottern skulle få leka lite och det var bra. Hon behövde det och friskluft gör en del nytta. Inte bra men bättre ändå och kul att se dottern leka och vara nöjd. Nu skall jag lägga mig på soffan lite tills mannen kommet hem.
  • FLovesA

Här vänder måendet snabbt. I eftermiddag blev jag helt golvad och hade sån tur att dottern satt med mig i soffan och pärlade varvat med lek med dockor Medans jag nästan sov. Precis när min man kom innanför dörren var det daga för kaskadspyor för min del. Rena turen att jag hann in till toaletten.

Känner att det är svårt att skilja på graviditeten och magsjuka om jag ska vara ärlig. Men det är säkert graviditeten som spökar även idag.

• FLovesA

Här vänder måendet snabbt. I eftermiddag blev jag helt golvad och hade sån tur att dottern satt med mig i soffan och pärlade varvat med lek med dockor Medans jag nästan sov. Precis när min man kom innanför dörren var det daga för kaskadspyor för min del. Rena turen att jag hann in till toaletten.

Känner att det är svårt att skilja på graviditeten och magsjuka om jag ska vara ärlig. Men det är säkert graviditeten som spökar även idag.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)