Inlägg från: pomperiposa |Visa alla inlägg
  • pomperiposa

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej saltig och alla andra samt grattis till plussen

Jag har tränat massor, men vågar inte längre är så dålig på lagom. Är bara i vecka 5 och hoppas komma på nåt sätt att träna så jag inte kör slut på mig. Att träna är bra säger dem bara att vara måttlig och lyssna på sin kropp, så fortsätt som vanligt så länge det känns bra (tror man ska låta bli mkt sits-up). Hård träning ska undvikas i alla fall kampsport, is-hockey och liknande hård träning. Jag har lite abstinens men vågar inte.. funderar på att lokalisera nån gravid-jumpa. Vad tränar du?

Jag mår inte annorlunda än innan men brukar inte göra det fjärde barnet. Yngsta är född 04.

Hälsningar

Maria

• pomperiposa

Skönt att höra Erese, jag håller tummarna för er också, hoppas att den lille stannar kvar.

• pomperiposa
    Mlady skrev 2015-08-06 12:13:09 följande:

Vi har fått tid för hälsosamtal 21 Augusti och jag går då in i vecka 8 på söndagen.
    Men hur fungerar det med ultraljud? När görs det och gör dem det överhuvudtaget?
    Man vill ju veta så att allt ser ok ut och att hjärtat slår.
    Vi ska gå hos BB södra i Stockholm. Någon som har erfarenhet av dem?

Vet inte hur just BB södra gör, men normalt görs ultraljud vid vecka 18-19 tror jag om man inte ska göra KUB då görs ett tidigt vid vecka 10-13 tror jag. Det finns de som gör fler eller tidigare, för att man vill kontrollera att allt är som det ska. De ingår bara om barnmorskan tycker att det ska göras, men man kan göra ett ultraljud privat, kostar lite olika
  • pomperiposa

Tänkte fråga, vilka prover är det man tar hos bm vid inskrivning? (glömt bort) 

Har inte bokat tid än. Är frisk och har koll på blodgrupp och värde, men funderar på om det är något prov man tar som man inte borde vänta med att kolla upp.

• pomperiposa
    Syoss skrev 2015-08-06 13:18:28 följande:

Går in i v7 idag. Igår fick jag äntligen LergiganComp utskrivet! Det är lika underbart som jag minns det. Det tar inte bort allt illamående men det värsta iaf och jag klarar att vara uppe på benen dock vill jag minnas att det gav mer effekt vid förra graviditeten. Kanske får äta det några dagar innan det ger full effekt. Inskrivning om 2 veckor. Ska höra med bm om det inte går att få ett ultraljud för att kolla om det är mer än en där inne, med tanke på hur jäkla dåligt jag mår och har gjort sen jag plussade, och sen när magen är så stor. Hoppas hon kan va lite givmild :-P

Tack för svaret och hoppas det hjälper mer snart, ville bara berätta att jag också går in i v7 idag - roligt!!
  • pomperiposa

Fast det är inte bara downs som upptäcks det finns allvarligare kromosonavvikelser som innebär att bebisen inte alltid kan leva utanför magen, det är ganska ovanligt framför allt om man är yngre men de finns, tror de heter 13 och 18. Jag som är 40 kommer göra fvp om jag får dåliga siffror på kub, men gjorde inte kub eller fvp på mina tidigare barn och de var friska

• pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-08 17:45:44 följande:

Å va kul! Hur gamla är de andra barnen? Mina är 5,8 och 11

De är 24, 13 och 10
  • pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-12 22:38:41 följande:

Va kul! Känns denna graviditet liknande de andra tycker du? Jag känner mig inte alls lika "tagen" av den, alltså inte lika trött, mår inte lika illa och sånt. Eller så är det att jag inte tillåter mig att känna mig trött. Funkar ju inte med tre andra barn. Tröttheten kan slå till rejält då och då bara men det är liksom bara att fortsätta med vad man höll på med... Mår jag lite illa så äter jag nåt litet illa kvickt, för det funkar inte att vara illamående... Däremot är magen väldigt stor redan tycker jag, för att vara i typ v7 . Har ni berättat för syskonen än?

Stor mage, kan det vara fler än en? Håller med och förstår, har inte mått dåligt med de andra tre heller iof äter också något snabbt om jag känner av det lite Har inte berättat för barnen väntar till efter fvp eller kub, men vet att dotter kommer bli överlycklig och sönerna kanske inte, vi får se

Magen är lite större än vad jag vill (ibland) och jag har gått upp lite i vikt, men jag tror jag kan dölja det i några veckor till, vill känna mig trygg. Har ni berättat för era barn?
  • pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-14 23:32:14 följande:

Pomperiposa- jag har berättat för barnen och de blev jätteglada! Blev ju lite sexualundervisning med nu pratas det mycket om bebis i magen och en massa roliga funderingar som en femåring kan ha kan bebisen tänka? Vet bebisen vad du har för kläder på dig?

Tvillingar vågar jag inte tänka på! Blev faktiskt spådd en gång, då skulle jag få flicka, pojke, flicka och sen tvillingar.... De tre första har stämt.... Ujujuj....

Spännande! Roliga diskussioner, låter det som Är det något ul inplanerat?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)