Inlägg från: pomperiposa |Visa alla inlägg
  • pomperiposa

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Saltig skrev 2015-09-12 11:44:06 följande:

Det här med illamåendet tar knäcken på mig. Just nu hjälper inget. Pimperan hjälpte förut men inte nu längre.

Klarar inte av något då det känns att man ska spy hela tiden. Allt luktar så illa. Barnen tycker att jag är världens tråkigaste mamma som bara ligger i sängen och mår dåligt.

Min man kämpar på med allt men märker att han orkar inte heller ta hand om allt plus mig.

Inatt sov jag max två timmar pga illamående och uppstötningar. Äter två olika mediciner mot det oxå.

Kräks inte men mår så fruktansvärt illa. Hungrig, klump i halsen hela tiden. Vet inte om jag ska äta eller inte. Äter jag inte mår jag illa, äter jag mår jätteilla.

Vecka 11+5 och inget slut på detta i sikte. För en vecka sen hade jag två dåliga dagar och en bra dag medan nu är det dåligt varje dag.

Längtar till kub på tisdag så jag får se att det är någon som får mig att må så här. Det gör nog allt lättare.

Hur mår ni andra?

Låter jättejobbigt, hoppas det blir lite bättre snart Saltig. Vissa säger att det kan vända till det bättre runt vecka 12, hoppas.

Jag mår ok, sover dåligt och mår illa ibland, orkar inte så mycket mat, och känner mig som en stoppad korv. Längtar extremt mycket till kub, vill bara veta att det är bra. Onsdag för mig. Jag håller tummarna för oss
  • pomperiposa
    Saltig skrev 2015-09-15 08:32:19 följande:

Kub idag kl 11. Jättenervös. Tänk om allt inte är ok usch nu tänker man på det värsta. Men som min kloka man säger att "det får man ta då".

Lycka till, hoppas det går jättebra
  • pomperiposa
    Saltig skrev 2015-09-15 19:32:42 följande:

Åkte till sjukhuset idag för att göra kubtest men hade tagit fel dag. Det är först imorgon.... Jag och min gravidhjärna. Det här är tredje gången jag tar en tid helt fel trots jag kollat en extra gång. Räcker inte med illamående, huvudvärk, sura uppstötningar utan man ju helt virrig. Kämpade utan behöva spy hela vägen så är det fel dag!

Skönt att höra att du Nystjärna mått bättre idag. Konstigt att de inte vill sjukskriva dig trots du mår så dåligt. Hoppas det förlängs. Att behöva oroa sig för det oxå skapar bara mer stress och då mår man sämre. Märker själv att jag mår mer illa när det är stressigt.

Ta hand om er. Jag ska kämpa mig till kubtest imorgon. Och nu har jag verkligen koll på att det är rätt dag

Hur gick det för dig, hoppas allt är bra..
  • pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-09-25 09:20:22 följande:

Fått missfall. Lämnar tråden.

Beklagar, hur fruktansvärt jobbigt, hoppas du snart får ett nytt litet frö, som gror..

Styrkekramar!! 

• pomperiposa

Hej alla

Jag går in i vecka 21 imorgon och läser att bebisen ska vara 24-26 cm, jag vet inte hur den lilla får plats där inne, på morgonen när man vaknar verkar ju magen nästan platt, men var på RUL för två veckor sedan och allt såg bra ut och jag känner svaga rörelser ibland, vill känna mer (har livmoder i framvägg). Oroar mig ändå, tänk om den lilla inte växer som hon ska. Ska på rutinundersökning imorgon, hoppas barnmorskan kan mäta och lyssna hjärtslag så jag slipper oroa mig.

Jag tänkte arbeta nästan ända fram om jag kan, (mår än så länge bra, peppar-peppar) så att en vecka innan kan det vara lagom, mina barn innan har kommit ganska punktligt förutom en son där vattnet gick 10 dagar innan och han tittade ut som en liten överraskning, helt oväntat, hann precis in till bb med 15 minuters marginal. Så jag tänker att den här blir kanske punktlig också om inte vattnet går och då åker jag in bums!

De tror att det är en liten flicka, tycker om namnen Alice, Sandra och Isabella, men har inte diskuterat med gubben än om namn så vi får se vad vi kommer fram till och vad hon passar till. Hjärta

Jag har köpt lite kläder, eller ganska mycket det är ju så mysigt. Skönt att läsa om er andra, jag skriver inte så ofta men följer inläggen och känner med er! 

Kram

• pomperiposa

Jag vill vara hemma 6 månader och amma, sen vill jag att gubben ska vara hemma resten, han vill nog bara vara hemma dessa 3 månader som är öronmärkta, så kanske blir jag hemma 9 månader

Blir så rastlös av att gå hemma

• pomperiposa
    Saltig skrev 2015-11-22 18:15:41 följande:

Hej

Har inte skrivit här på ett tag men läst hur ni har det.

Går in i vecka 22 på tisdag och har redan börjat samla på mig rejält med vätska. Känns jättejobbigt. Benen känns som bly. Jobbar fortfarande dock börjar det kännas jobbigt. Jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning så det börjar bli kämpigt. Mycket lyft, upp och ner från golvet, på-avklädning och framförallt stress. Sitter knappt still. Vill jobba hela februari ut, har bf 4/4. Jag var oxå sjukskriven i början av graviditeten som några av er. Känns inte roligt att sjukskriva sig igen. Var hemma nu en vecka pga kraftig förkylning. Barnen på jobbet nyser ju en rakt i ansikten, i maten så man blir smittad väldigt lätt. Magsjuka är värsta mardrömmen. Kommer nog snart det med :-/

Har oxå foglossning i mittenfogen. Gör ont att sätta på byxor och skor speciellt när man stödjer på det ena benet. Bälte hjälper inte.

Mycket krämpor nu och deppigare. Vädret gör ju inte det bättre

Glad är man få se och känna sparkar. Lilltjejen verkar må bra där inne. Det blir tredje tjejen för oss. .

Hej Saltig

Vad jobbigt att det är jobbigt för dig. Hoppas du slipper magsjuka och sånt nu närmsta månaderna. Vill bara berätta att jag blev flyttat på rul så jag är också beräknad till den 4 april, också med en liten tjej!  
    Har fått ganska ont i magen till och från men det känns som det är den lilla som växer, så det är väl bra. Inte så mycket sparkar här, har moderkakan i framvägg, men ibland känner jag en del men för det mesta bara nån svag buff om dagen.

Ta hand om dig och hoppas det känns bättre snart!
  • pomperiposa

Hej alla, läser ofta men skriver sällan, tänkte bara höra med er, har ni ordnat sängen än till bebisen? Jag hade tänkt att vänta till feb men börjar känna mig lite otålig

• pomperiposa
    Migas skrev 2015-12-23 14:44:03 följande:
    Ha en bra dag och God Jul  
    pomperiposa skrev 2015-12-22 10:10:15 följande:

Hej alla, läser ofta men skriver sällan, tänkte bara höra med er, har ni ordnat sängen än till bebisen? Jag hade tänkt att vänta till feb men börjar känna mig lite otålig

Inte mer än att vi har fixat säng, madrass redan. Sängkläder får vi fixa ett helgerna om vi inte får några i julklapp kanske  Har du mycket fixat redan?

Har inte varit här på några dagar, God fortsättning alla! 

Jag har bara köpt kläder och vagnen är klar, köpt en del sängkläder, men skötbord och säng kvar och så ska jag köpa en sån där Tiny love babysitter 3 in 1, min syster hade en sån, den verkade jättebra. Så är det lite småpyssel som måste införskaffas, förstås. Det känns som massor. Låter skönt att ha sängen klar.

Tycker det är lite mysko att jag inte vaknar på nätterna och behöver kissa, utan blåsan måste vara enorm, fast det kommer säkert snart. Är ändå grymt trött idag, för mig är det arbetsdag så det är nog därför, kroppen var inte van med att gå upp 05.30 efter all jul.

Mitt hb var 119, så bm ville att jag skulle försöka stoppa i mig mer järntabletter, men det var ju inte katastrof. Äter ungefär 1 varannan dag, det fungerar, försöker dricka brustabletter med järn lite då och då, men de innehåller bara 15 mg. Köper eventuellt lite blutsaft, det brukar göra gott för mitt järnvärde. Har inte kollat upp sköldkörtel, men eftersom jag mår bra och haft komplikationsfria graviditeter innan så har de väl inte tyckt det behövs. Min mage kliar, gör eran det? 

Går in i vecka 27 imorgon, tycker tiden både går fort och alldeles för långsamt.

Ta hand om er och God fortsättning, Gott Nytt år om jag vi inte "ses" innan! {#emotions_dlg.flower}
  • pomperiposa

Tänker också mycket på snowbaby, hoppas det går bra allting. Baby Hjärta 
    Här är väl allt bra, kroppen mår bra, men har lite ont ibland som jag känner igen som normalt när den växer och håller på, ibland mycket sammandragningar. Jag kände av ryggen/svanken igår när jag skulle sova. Blev förkyld och var vissen här över nyår, men mår bra idag och jobbar igen, har stillasittande jobb.

Jag har inte alls så mycket klart som jag skulle vilja, men får höra överallt att det inte är någon brådska, att det är flera månader kvar. Hoppas få hem vagnen i veckan, då kommer det kännas lite bättre, men jag vill även ha en säng hemma, nästan så jag åker iväg själv och ordnar, men det känns dumt för det blir det med buss och jag hade tänkt att köpa en vit second hand. Så jag avvaktar, gubben borde väl snart också vilja ordna med säng och det borde ju finnas gott om tid, idag är det exakt 3 månader kvar till beräknad dag

Hon sparkar ibland massor och ibland lite lugnare, jag har inte märkt något direkt mönster mer än att hon brukar vara vaken vid 11-12 på dagen. Ibland försöker jag sjunga för henne, men jag kommer på mig själv med att det ibland går flera dagar utan att jag ens pratat med henne. Jag känner mig nog fortfarande inte helt säker på att allt kommer gå bra, men jag tror så och hoppas så förstås.

Nåja, läser här och tänker på er, hoppas allt går vägen för er alla {#emotions_dlg.flower}

Snowbaby, om du läser här, vill jag att du ska veta att vi håller alla tummar och tår för att du och den lilla mår bra, meddela oss - vi tänker på dig.

Och allihopa God fortsättning, hoppas vi får ett fantastiskt 2016!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)