Inlägg från: pomperiposa |Visa alla inlägg
  • pomperiposa

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Jag längtar också även fast det känns som fel ord, längtar till min lilla och att förlossningen är klar, har 11 veckor kvar. Min yngsta son kom vecka 38, mina andra 2 har varit ganska punktliga, det skulle vara skönt om den här lillflickan ville titta ut punktligt eller någon vecka innan, än så länge har hon inte sparkat så det har gjort ont, hon känns väldigt snäll och go  

Ordnade spjälsäng i helgen, vi byggde ihop och bäddade, kändes så bra.

• pomperiposa
    FLovesA skrev 2016-01-11 13:43:25 följande:
    Verkligen spännande att se vad dem lyckas hitta för jobb med dem kriterierna säger jag. Dem måste ju inse att det liksom inte ger något egentligen. Konstiga regler!

Själv jobbar jag i butik, och har ansökt om GP fr.o.m. 1/2, går inte det igenom så blir det sjukskrivning även för mig. Föräldradagarna är ju inte så många så dem vill man ju inte slösa innan, det håller jag med om.
    becka1989 skrev 2016-01-11 12:13:22 följande:
    Jadu AF tänker inte alls så det blir intressant och se vad för praktik jag får, dom skulle leta efter en som inte har tunga lyft för mycket stående eller stilla sittande, har jag foglossningar m.m. Så får jag försöka sjukskriva mig annars vet jag inte vad jag gör. Vill ju inte gå på föräldraledighet tidigare pga AF och deras dumma idéer

Hej, tycker också att de tänker tokigt med arbetsträning, så nära, men jag arbetar i en reception, det fungerar fint, och jag hoppas på att arbeta till v.38, så försök få arbetsträna i en reception om du känner att du kan tycka det är kul

Hade en tjej som arbetstränade här, där anpassade man takten helt efter vad hon kände var ok, så i början var det 2 gånger i veckan, 2 timmar vardera. Det var i alla fall väldigt trevligt, hon var här 10 månader och i slutet var hon här 3-4 timmar men 4 dagar i veckan. Hon väntade inte bebis så de borde ta det ännu lugnare med dig, hoppas det går bra eller att de ger upp och låter dig ta det lugnt nu dessa månader
  • pomperiposa

Hej alla, tiden rusar samtidigt känns det som det går alldeles för långsamt, 70 dagar kvar, åkte skridskor i helgen, både dotter och gubben blev glada och jag hade inte så ont efteråt. Jag har beställt ett extra ultraljud på sibyllekliniken nästa vecka, (jättebra pris) bara för att titta könet och storleken, de trodde flicka på rul så har anpassat färgerna efter det, nu känner jag att om det kommer en liten pojk så vill jag gärna veta det innan så jag inte packar ner rosa till honom, och så vill jag veta om jag vågar packa i stl 50 eller om det ska vara större - snacka om i-landsproblem  

Känner mig lite ensam, känner ingen som ska ha bebis, förutom er här på familjeliv {#emotions_dlg.flower} 

Ville bara säga hej, och säga Grattis till Saltig för att den blev beviljad, säga till Aztec att jag håller tummarna, och även önska er andra en bra vecka och att allt går vägen och blir lättare.

• pomperiposa
    Topcom skrev 2016-01-28 10:50:56 följande:

Hall alla! Har bara skrivit nått enstaka inlägg här i början av graviditeten men har följt er alla på avstånd :)

Hur mår ni alla? Nu ör det inte långt kvar tills bebisarna är här! På senare tid har alla fall jag känt att det börjar bli riktigt tungt :( jag är i v 31 imorgon och har börjat planera lite inför förlossningen. Hur kommer ni andra göra? Vilken bedövning är bäst? Eller kommer ni ha någon?

Lycka till aztec! Nu bör du ligga med din underbaring hos dig!

Hej, jag håller helt med, ibland känns det tungt, framför allt när man behöver skura golv eller något annat slitigt göra. Det känns lite oroväckande att man ska bli större och tyngre. Skrattande

Jag var med en gång när det blev bråttom-bråttom och det var så grymt jobbigt, så jag gör som jag gjorde sist, åker in när jag känner att värkarna är på riktigt, tar med mig en bra bok och sitter i fiket ifall jag inte öppnat mig tillräckligt, meddelar gubben att det börjar närma sig, så han kan komma. Mina tre förlossningar/barn har värkarna startat vid 06-07 på morgonen alla gånger, så jag hoppas det blir samma så jag känner igen mönstret. (den gången det gick fort gick vattnet på morgonen) så om vattnet går kommer jag åka in direkt.

Jag fick ryggbedövning sist, jag tyckte om det och kör på det om det finns tid och så. För mig kom krystvärkarna direkt efter de tog hål på fostervattenhinnan, vilket påminner mig om att jag ska skriva det i mitt brev

Jag är också i v 31, 67 dar kvar, men min mellersta kom 10 dar förtidigt, så jag hoppas det bara är 57 dar kvar.. Tungan ute

Tänker på Aztec, hoppas allt gått bra och att din fining är hos dig och mår bra {#emotions_dlg.flower}
  • pomperiposa

Hej

Tänkte bara det där med amningen och mjölkproduktionen, jag läcker nån droppe om jag pillar mycket där, och det är så det brukar vara (de är inte mjölktunga) men jag brukar inte ha eller försöka sätta igång nån mjölkproduktion i förväg, det har kommit igång bra efter förlossningen. På djur brukar ju de bli tunga i tuttarna någon/några dagar innan. Tror inte man behöver oroa sig nu, förstår att man gör det om man har haft problem innan, men jag tror det bästa är att man ammar ofta sen när bebisen kommit och att man kör med mkt proteinrik mat, ägg, köttfärs och sånt. Det brukar hjälpa mjölkproduktionen, förutom amma ofta kan man ju också se till att pumpa ut, men man får ju vara lite försiktigt så det inte blir för mycket mjölkproduktion och mjölkstockning förstås. Eftersom jag inte haft bekymmer så har jag inte frågat bm men skulle vara intressant att höra om hen tycker att det borde finnas mjölk i tuttarna nu

• pomperiposa
    aztec skrev 2016-01-31 22:11:10 följande:
    Fångade honom vaken idag ;) jag har bara legat och latat mig med honom hela dagen! Samt fått järn i dropp faktiskt ;) nu när ni ändå pratar järntabletter.. Låg på 86, så skönt att de kunde erbjuda mig det så jag slipper knarka järntabletter tills magen går sönder istället!

Ny dag och ny vecka imorgon :)
    Grattis till underverket, verkligen jättesöt! Hoppas de kan fixa till så att han hjärta slår lagom. 
  • pomperiposa

Hej, jag har bara haft sammandragningar och onda sammandragningar, förvärkar kommer jag ihåg att de gör mer ont som om det skär i en i alla fall för mig. Är i vecka 33 så glad om jag slipper dem ett tag till. Sist tror jag de kom några veckor innan typ 36-38, så jag hoppas de väntar tills dess för mig. Tror smärta är väldigt olika för oss, att det känns på olika sätt. Hade något som menssmärtor i början när bebis växte och kan ibland ha lite ont som ett tryck neråt. Arbetar fortfarande och hoppas kunna göra det fram till v 39, har ett stillasittande jobb, men när det är stressigt märker jag hur sammandragningarna kommer tätare och då blir jag lite osäker på hur vettigt det är. Tycker inte heller om att vara gravid, längtar mycket efter att bebis kommer ut och att man kan knyta skorna igen, eller ett härligt svettigt träningspass. 54 dagar kvar men jag hoppas på 44 dagar

• pomperiposa
    Saltig skrev 2016-02-10 19:05:48 följande:

Ser att många av er kämpar med graviditeten. Kan bara hålla med att det är inte dans på rosor. Jag är fortfarande sjuk i influensan med brutet revben pga hostan.

Nu har jag ont i magen pga all hosta. Imorgon har jag fått tid att kolla att allt är bra i magen. Så orolig då jag varit så sjuk och just nu även ont i magen. Fortfarande riktigt andfådd, hostig och fruktansvärt trött. Hade låg hb på 80. Försöker få i mig mycket järn nu, mycket blodpudding och järntabletter

Jag har börjat få Svårt att äta. Barnet trycker uppåt och får ingenting i mig.... Känner mig proppmätt hela tiden, någon mer som känner så?

Foglossningen är kvar och lite sammandragningar.

Läste att många av er hade kraftiga sammandragningar, vad har Mvc sagt till er om det? Mycket vila? Har ni kollat om livmodertappen påverkats?

Inte långt kvar nu. Jag har 54 dagar kvar. Hur många dagar har ni kvar?

Stackars dig med influensan, hoppas den ger med sig snart. Jag har också 54 dagar kvar, (bf 4/4) bm har inte sagt så mkt om sammandragningarna, jag antog att det var ganska normalt men ska fråga nästa gång så jag inte anstränger mig för mkt, inte kollat tappen. Krya på dig!
  • pomperiposa

Pauliina, beklagar hoppas det blir fint och vackert.

Jag läste lite om det här med bära tungt och undrar hur ni andra gör, jag bär inte ofta tungt men matpåsarna från affären kan ju väga en del ibland och om jag har tvättstugan är det ju rätt tungt med alla kläder. Bor tre trappor utan hiss, så det känns nog tyngre än vad det är Jag får lite mer sammandragningar när jag anstränger mig, men hur gör ni undviker ni lyft?

• pomperiposa

Mina barn har varit 47,48 och 49 när de kommit till världen och då har 56 känts väldigt stort, utan jag har använt 50 ett tag, men håller med om att de växer fort. Jag har köpt ganska mycket i storlek 50, i alla fall så jag ska klara mig första veckan. Köpt lite i stl 56, men inte så mycket. Jag följer kurvan precis, jag skulle tro att det är en 50 cm ungefär, på ul sa de att hon kommer väga ungefär 3,5 om jag går tiden ut. Min lillebror var visst 54 när han föddes så han använde inte stl 50 alls Om jag vore dig skulle jag ta med mig både 50 och 56 och köpa lite av varje. Du kan ju säkert skicka mannen till affären för komplettering när ni vet vilken stl som känns bäst

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)