Topcom skrev 2016-01-28 10:50:56 följande:
Hall alla! Har bara skrivit nått enstaka inlägg här i början av graviditeten men har följt er alla på avstånd :)
Hur mår ni alla? Nu ör det inte långt kvar tills bebisarna är här! På senare tid har alla fall jag känt att det börjar bli riktigt tungt :( jag är i v 31 imorgon och har börjat planera lite inför förlossningen. Hur kommer ni andra göra? Vilken bedövning är bäst? Eller kommer ni ha någon?
Lycka till aztec! Nu bör du ligga med din underbaring hos dig!
Hej, jag håller helt med, ibland känns det tungt, framför allt när man behöver skura golv eller något annat slitigt göra. Det känns lite oroväckande att man ska bli större och tyngre.
Jag var med en gång när det blev bråttom-bråttom och det var så grymt jobbigt, så jag gör som jag gjorde sist, åker in när jag känner att värkarna är på riktigt, tar med mig en bra bok och sitter i fiket ifall jag inte öppnat mig tillräckligt, meddelar gubben att det börjar närma sig, så han kan komma. Mina tre förlossningar/barn har värkarna startat vid 06-07 på morgonen alla gånger, så jag hoppas det blir samma så jag känner igen mönstret. (den gången det gick fort gick vattnet på morgonen) så om vattnet går kommer jag åka in direkt.
Jag fick ryggbedövning sist, jag tyckte om det och kör på det om det finns tid och så. För mig kom krystvärkarna direkt efter de tog hål på fostervattenhinnan, vilket påminner mig om att jag ska skriva det i mitt brev
Jag är också i v 31, 67 dar kvar, men min mellersta kom 10 dar förtidigt, så jag hoppas det bara är 57 dar kvar..
Tänker på Aztec, hoppas allt gått bra och att din fining är hos dig och mår bra