• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Syoss
    Nystjärna skrev 2015-08-05 10:52:04 följande:

Då har man precis bokat in ett tidigt ul :) Känns så bra och spännande. Kommet göra tidigt i september,kommer vara i vecka 9+. Känns så bra men nervöst med. Hoppas allt går bra tills dess. En månad att vänta. <3

Åh så mysigt!
  • H.S

Jag lägger till mig här! Troligen 6+3.

Mår ganska så bra ännu iaf ;)

Har fått tid den 31/8 för VUL och inskrivning.

Men skulle gärna vilja gjort det tidigare...

• Erese

Nu är jag orolig :(. Upptäckte idag att jag har mörka flytningar, illamåendet har släppt. Jag har fortfarande molande värk, trött och ömma bröst.

Jag vet att det inte är så mycket man kan göra än att vänta och se. Så otroligt jobbigt bara att vänta. När vi äntligen tog klivet att behålla bebis. Ja, då får vi inte njuta av graviditeten nu heller. Suck!

• Erese

Gjorde ett grav test som var starkt och fint :) håller tummarna.

• pomperiposa

Skönt att höra Erese, jag håller tummarna för er också, hoppas att den lille stannar kvar.

• Nystjärna
    Syoss skrev 2015-08-05 13:41:29 följande:
    Åh så mysigt! smile1.gif
    Ja jag längtar så!! Men får försöka hålla ut :) första målet är att träffa bm ditt är de ca 2 veckor och efter de ca 2 veckor till ul. :) Hoppas allt går vägen och bra tilldess :)
  • halfmoon

Hej alla! :)

Plussade igår och väntar första barnet med bf 14 april om allt går bra. Misstänkte redan ett par dagar innan att jag var gravid då illamåendet satte igång och jag tappade matlusten.

Är inne på sista semesterveckan nu och bävar lite inför att börja jobba om illamåendet ska hålla i sig såhär. Vaknat mitt i natten senaste nätterna av att jag mår illa och fått svårt att somna om.

Tänkte ringa mvc snart och fråga om det finns möjlighet att göra ett tidigt ultraljud. Gjorde ultraljud i samband med ägglossning och hade då två mogna äggblåsor. Är först och främst nyfiken på om det är något levande där inne. Men om det är det så är det ju spännande att veta om där är två. :) Var visst 15 % chans till det vid eventuell graviditet. :)

• bSandy
    Erese skrev 2015-08-05 17:19:11 följande:

Kul att det visade starkt! :) jag hade inga tecken på att jag var gravid med första barnet, tror jag var illamående typ en dag v 8 pch trött tre dagar v 10 haha men ut kom en bebis ändå :)
  • Smilla80
    Erese skrev 2015-08-05 17:19:11 följande:

Håller också tummarna för dig!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)