Inlägg från: Erese |Visa alla inlägg
  • Erese

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Gravid med 3:e barnet . Jag och min man fick en chock! Vart gravid trots kopparspiral ???? vi enades snabbt om att inte behålla. Jag har en tid inbokad för undersökning och val av metod. Dagarna har passerat och jag tycker det är otroligt jobbigt att vara gravid när vi inte planerat barn. Vi var och är nöjda med våra två fina gullungar.

Men! Något har förändrats. Jag har börjat tveka rent praktiskt fixar vi tre kidz, men orkar jag ett tredje snitt?

Jag vet inte vad vi ska göra????????

• Erese

Jag tvekar fortfarande, har nämnt det till min man som började direkt diskutera om det är möjligt eftersom vi nog har krock kudde i framsätet i bilen : ) han är inte emot tanken fullt ut. Det är att vi har precis landat med hem, barn och jobb. Ett till barn rör om det hela igen och det blir lite tuffare både ekonomiskt och praktiskt. Vi får prata lite till, ska gå på det inbokade besöket för att ställa lite frågor kolla att allt ser bra ut. Har en kopparspiral som sitter kvar i livmodern så risk för missfall och utomkvedsgraviditet är relativt hög. Hur vi än gör blir det bra.

Tvivel- kontakta en abortmottagning och be om att få prata med en kurator. Jag tror du behöver det. Finns det någon i din närhet som du även kan vända dig till?

• Erese

min mage. Vet ej vecka någonstans mellan V6-10.

Imorgon tar vi beslut om att behålla eller ej. Men ni borde förstå stt för mig är det beslutet inte lätt.
  • Erese

Syoss- nej, det är det verkligen inte. Min stackars man drömmer mardrömmar om barnvagnar och hus köp. Han är logisk och praktiskt lagd, börjar prata om krockkuddar etc etc

Jag tror jag är i V7, fick mage tidigt med andra barnet. vart erbjuden sittplats på bussen i V8-9 ????

• Erese

Smilla80- Tack för att du frågar, håller mig lite i bakgrunden som att jag ännu inte får ta steget fullt ut i tråden. Det gick bra, vi fick en härlig och erfaren barnskötare som bröt på finlandssvenska ( alltid lika mysigt tycker jag). Jag tog ut spiralen och fick göra ett VUL ( vaginalt ultraljud) Först såg hon ingen graviditet, då vart jag besviken och lite orolig samtidigt. Men läkaren hittade på engång. Troligtvis är jag i V5-6. Min man var nervös det märktes på honom. Men vi tog beslutet att avvakta eftersom tveksamhet till abort finns. Vi fick ett direkt nr art använda för frågor eller om vi beslutar att avsluta grav.

I övrigt mår jag illa :( har inte mått illa på det här viset med mina andra två. Då mådde jag bara illa lite då och då och var super känslig för dofter. Men NU! Fick be min man att handla något mot illamående på Apoteket idag. Samtidigt är jag hungrig hela tiden, det går liksom inte ihop illamående och hunger.??? Ömma bröst och extremt svullen mage.

• Erese

Ser att det pratas om graviditets symptom/besvär. Jag har MASSOR.

Mår illa.

Andfådd

Molvärk

Hungrig ( främst på frukt och grönt, men även salt) innan jag visste att jag var gravid frossade jag i gurka som doppas lite i salt. mums!

Humörsvängningar

Trött

Ömma bröst

• Erese

Jag mår sååå illa :( tar postafen som hjälper, men den gör mig oxå dåsig. Tur att jag är ledig en vecka till. Blir rädd när jag ser de som mår illa ända till V20-25 vet inte om jag orkar det. Kräks inte i alla fall ( ännu), det är alltid något. Detta är nytt för mig mådde inte så här med mina andra två.

Vi tog klivet och berättade för våra barn idag, de har märkt att jag inte är som vanligt. De vart super glada :) speciellt den äldsta. Vi vet att det är tidigt men tycker inte att man ska utesluta dem för länge eftersom de märker att något är annorlunda.

• Erese

Nu är jag orolig :(. Upptäckte idag att jag har mörka flytningar, illamåendet har släppt. Jag har fortfarande molande värk, trött och ömma bröst.

Jag vet att det inte är så mycket man kan göra än att vänta och se. Så otroligt jobbigt bara att vänta. När vi äntligen tog klivet att behålla bebis. Ja, då får vi inte njuta av graviditeten nu heller. Suck!

• Erese

Gjorde ett grav test som var starkt och fint :) håller tummarna.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)