Inlägg från: bSandy |Visa alla inlägg
  • bSandy

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej alla,

Jag joinar här! Grattis till alla plus!

Vi plussade igår, 1 dag efter förväntad mens, inga tecken whatsoever. Detta är vårt andra barn, vi har en dotter som fyllde 1 i maj detta året. Jag har ännu inga tecken, det hade jag inte sist heller, de kom aldrig som alla sa att de skulle men det blev ju en bebis ändå. Hoppas på samma härliga graviditet denna gången!!

• bSandy
    aztec skrev 2015-08-05 10:13:17 följande:

Hej! Jag har inskrivning den 13aug och någon som vet om det är försent då att fråga om Kub test? Kommer vara 10+4 :) vi vill nämligen göra ett.

Om jag minns rätt gör man kubtest (fram till) v 13 så borde inte vara försent :) annars kan du ringa redan nu och berätta att du vet att du vill göra ett! :)
  • bSandy
    Erese skrev 2015-08-05 17:19:11 följande:

Gjorde ett grav test som var starkt och fint :) håller tummarna.

Kul att det visade starkt! :) jag hade inga tecken på att jag var gravid med första barnet, tror jag var illamående typ en dag v 8 pch trött tre dagar v 10 haha men ut kom en bebis ändå :)
  • bSandy
    Mlady skrev 2015-08-06 12:13:09 följande:

Vi har fått tid för hälsosamtal 21 Augusti och jag går då in i vecka 8 på söndagen.

Men hur fungerar det med ultraljud? När görs det och gör dem det överhuvudtaget?

Man vill ju veta så att allt ser ok ut och att hjärtat slår.

Vi ska gå hos BB södra i Stockholm. Någon som har erfarenhet av dem?

Alla landsting har ett rutinultraljud mellan v 18-20. Det erbjuds alla. Sedan är det bara vissa landsting och/eller barnmorskemottagningar som erbjuder tidigare ultraljud. Hos min BM ingår ett ultraljud vid inskrivningen, men det är en privat mottagning. Man kan också betala hos privata mottagningar för att få ett ultraljud. Annars görs inga om man inte misstänker komplikationer/ma/osv.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)