Inlägg från: Gabiriella |Visa alla inlägg
  • Gabiriella

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!

Jag plussade för fem dagar sen. BF 29e mars men misstänker att det kommer flyttas till början av april.

Andra barnet! Födde barn den 7e mars i år så det blir knappt 13 månader mellan syskonen :)

• Gabiriella
    Syoss skrev 2015-07-28 22:31:03 följande:

Hej! Det var snabba ryck, roligt med syskon så tätt! Vi ligger rätt lika då. Har bf 29e men gissar på att det kommer flyttas nån dag då min cykel är lite längre än 28 dagar och bm's snurra

Ja, jätteroligt! Men det blir säkert ett tufft första år :) tur att första barnet är väldigt snällt och har sovit hela nätterna ganska länge redan!

Är det första barnet för din del?

Förra gången födde jag två dagar innan BF så hoppas på att inte gå över denna gången heller :)
  • Gabiriella
    Syoss skrev 2015-07-29 20:42:56 följande:

Att första barnet har bra rutiner är ju bra!

Nej det blir tredje barnet har två pojkar här hemma. 3,5 år och 15 månader. Så det blir fullt upp

Gött om man slipper gå över bf. Med första satte värkarna igång på bf och han kom ut dagen efter. Den minsta kom två dagar innan bf.

Åh vad mysigt med så många barn :) ser dom fram emot ett till syskon?

Ska bli spännande att se hur förlossningen skiljer sig. Gick andra snabbare för dig?

Min första gick på 5 timmar från värkstart hemma tills hon var ute, så är lite nervös över att det ska gå för fort nästa gång!
  • Gabiriella

Jag kastar mig in i den här tråden nu! Skrev någon gång i början av graviditeten, men sen har jag inte varit aktiv.
    Har följt er lite det senaste dock för att se om ni fått bebisar!

Jag hade BF 30 mars så är 4 dagar över tiden nu.
    Har en dotter som föddes 7 mars förra året och hon kom två dagar innan BF, så det känns redan som att jag gått över en evighet!

Förra förlossningen tog bara 5 timmar från värkstart och vi har ca 40 min till BB, så man håller sig nära barnvakt/bilen hela tiden nu och börjar bli helt galet rastlös!

• Gabiriella
    lillasysterfia skrev 2016-04-11 20:06:08 följande:

Här tittade vår tredje pojke ut efter igångsättning. Allt har gått bra men man är ju lite trött efteråt :)

Hoppas det går bra för er som är kvar!

Pauliina skrev 2016-04-11 20:50:33 följande:

3 h efter att dem tagit vattnet tittade vår flicka ut strax innan 18. Helt fantastiskt. Från 7 cm - öppen tog de 30 SEK (vände mig från sidan till rygg). Vart lite kaos men så glad att de äntligen är över!

För mig väntar igångsättning på torsdag och är så skönt att läsa att det gått bra och snabbt för er :)

Tog din förlossning lång tid från att dom startade dig, lillasysterfia?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)