Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!

Hoppar in här jag med :) 

Har testat positivt 3 dagar i rad och vågar väl äntligen tro på det :)
    Enligt Natural Cycles (appen) så är BF 2016-04-04

Detta kommer att vara vårt första barn och jag har så länge jag kan minnas alltid velat bli mamma. 
    Lilla saken i min mage är därmed väldigt efterlängtad!

Har köpt folsyra och kommer självklart inte dricka alkohol, men har annars inte så bra koll på vad som gäller.
    Tips mottages tacksamt! 

(Har inga planer på att berätta för någon innan vi varit på vårt första besök hos barnmorskan som är planerat till 4 sep, men det är väldigt svårt då jag bara vill skrika ut min lycka - så jag hoppas man kan få prata av sig lite här!)

Kram!

• Nils-Eric
    Smilla80 skrev 2015-07-30 10:32:52 följande:

Nils-Eric (roligt nick :)), Grattis till plusset! Här kommer en länk till Livsmedelsverkets kostråd för gravida: www.livsmedelsverket.se/matvanor-halsa--miljo/kostrad-och-matvanor/gravida/

Grattis till alla nyplussade! :) alltså jag mår inte nåt illa, börjar bli orolig! Borde jag inte göra det nu?! (V. 6+4). Har ju lite andra symtom men ändå. Har tid för VUL om 2 veckor, kommer då vara i v. 8+4. Hur ska man klara sig fram till dess med nerverna i behåll?!

Tack!!

Är så lycklig att tårarna rinner bara jag skriver detta!

Vill bara skrika ut nyheten :)

Har ni andra i tråden berättat för någon (förutom er respektive?)
  • Nils-Eric

Ni som har lite erfarenhet...

Igår när jag skulle gå och lägga mig fick jag FRUKTANSVÄRT ont i magen. Tårarna sprutade, jag mådde illa av smärtan och kunde varken gå, stå eller ligga. Tog panodil efter ett tag och ca 1 h efter att det börjat lugnade det ner sig och jag kunde till slut somna.
    Vaknade sen tidigt imorse (ca 4.30) och det var likadant. Fruktansvärd smärta och det tog åter igen ca 1 h innan det gick över.

Är detta något man kan förvänta sig? Vänja sig vid? 

• Nils-Eric
    Syoss skrev 2015-08-01 17:48:38 följande:

Nja, riktigt så ont ska man väl inte ha. Utan mer som mensvärk typ. Det för mig tankarna på utomkvedes. Blöder du? Om det inte ger med sig eller om du börjar blöda så tycker jag du ska ringa bm eller gyn, eller åka in akut. Men å andra sidan så behöver det inte betyda något alls. Men håll lite koll! Kram!

Hej!

Tack för ditt svar Jag blöder inte och har inte gjort det heller.

Jag uppskattar det! Idag har det varit lugnt.

Får hoppas att det stannar så.

Lite rädd nu när det börjar närma sig kväll. Orkar inte ännu en sån kväll!
  • Nils-Eric
    mkes skrev 2015-08-01 18:53:43 följande:
    Oj! Tycker nog att du ska kolla upp det om du får så ont igen. Var gör det ont? Tror du att det kan vara tarmarna? Eller kan det vara utomkveds - ont runt en äggstock alltså? :O Hoppas du slipper mer smärta!
    Det ska jag göra. Jag hoppas att det var en engångsgrej. Kändes som mensvärk men hundra gånger värre.
    Smärtan var långt ner i magen och mitt på, jag brukar säga att jag har ont i livmodern. 

Hoppas också jag slipper. Tack för omtanken :)
  • Nils-Eric
    Nystjärna skrev 2015-08-01 19:16:19 följande:

Hoppas det bara var en engångsgrej men får du ont igen,så tycker jag du skall kolla det direkt. Hellre en gång för mycket än en gång för lite. Men jag hoppas att du får en lugn och skönt kväll och natt. Var rädd om dig. 

Och där var smärtan tillbaka. Så fort jag gick och la mig... Så sjukt jävla ont. Tårarna rinner.

Jag har inte känt något alls under dagen. Kan det ha något att göra med att jag ligger ner.

Som det ser ut nu får jag nog ringa och fråga på måndag. För nu får jag ingen sömn

Tack för råden
  • Nils-Eric
    Nystjärna skrev 2015-08-02 09:16:18 följande:
    Usch din stackare :( Det kanske det kan ha,kanske nerv eller någonting som kommer i kläm, ingen aning faktiskt vad de kan bero på. Ja du måste ju få sova, så tycker absolut att du gör klokast i att ring och rådfråga de iallafall :)
    Jag ska göra det om det inte blir bättre.
    Hoppas på att det inte kommer tillbaka ikväll! :)
  • Nils-Eric
    pannkakan87 skrev 2015-08-02 21:47:39 följande:
    Min kompis fick sådär i början av graviditeten.. runt v 5. Så hon ringde in och fick komma på ultraljud för att se så att graviditeten satt där den skulle och det gjorde den. Det var "bara" växtvärk som gjorde så ont på henne. Ligamenten som håller upp livmodern som dras ut så att säga. Men jag tycker att du borde ringa så du slipper vara orolig. Lycka till. Kram:)
    Inatt var det inte så farligt så jag väntar faktiskt med att ringa.
    Det blöder ju inte och jag tror inte att något är fel, jag tror att det är precis som du skriver - att livmodern växer.

Hoppas att det värsta är över nu bara!
  • Nils-Eric

Jag gick in i vecka 6 igår och jag känner inte av någonting förutom att jag haft smärta i livmodern två nätter (typ som mensvärk x 100)
    Alla skriver så mycket om symptom, cravings och svullen mage att jag blir helt snurrig.
    Någon som är som jag inte märker av graviditeten än?

• Nils-Eric
    Syoss skrev 2015-08-03 17:14:27 följande:
    Är det första barnet? Med första så hade jag ingen svullen mage förrän efter v8-9. Det kommer snabbare om man fött barn förut. Nu med tredje graviditeten så kom svullnaden direkt. Var glad så länge du inte känner illamående osv. Det är inte roligt att gå runt med spyan i halsen hela tiden.
    Ja det är jag verkligen. Lider så med er som är illamående. Hemskt!

Jag gick upp 5, var på jobbet 6 och slutar 20.30 ikväll. Hade inte orkat det om inte allt hade varit som vanligt!
    Har märkt att jag är ÄNNU mer åksjuk än jag vanligtvis är (och det är riktigt illa då), men tycker mina "sea bands" ändå hjälper.

Ja det är första barnet! :)
  • Nils-Eric

Och där kom illamåendet som ett brev på posten

Gick Pw 5 km imorse (gör alltid det när jag är ledig).

Spydde när jag kom hem och har legat i sängen sen dess. Illamående och kallsvettig.

Usch!

Ska resa bort på kurs från måndag och tre veckor framåt och jag förstår inte hur jag ska klara det. Men jag vill inte och kan inte stanna hemma.

Tips?

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)