Inlägg från: snowybaby |Visa alla inlägg
  • snowybaby

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hänger på här jag också. Plussade 9/8 och fick gravid 1-2 Igår 8 dagar senare fick jag gravid 3+ får det inte riktigt och stämma mer än att jag ökar i hcg. Pga väldigt ont i magen i fredags fick jag åka till akuten så ska på ett vul nu på fredag och då tror jag att jag är i v 6+0 om jag räknat rätt. BF 15 april. Första barnet, 8 försöket.
  • snowybaby
    FLovesA skrev 2015-08-19 15:04:39 följande:

Snowbaby!! grattis till plusset :)

Tusen tack =)
  • snowybaby
    Hänger på här. Plussade efter 8 försök den 9/8. Har PCO-s och min m2b har opererats för kryptorkism som barn. Men blev ett litet frö ändå. Är i v 8 (7+1). Såg hjärtat ticka i 6+5. Hoppas nu detta går vägen! Är så lyckliga. BF 15/4 2016. 

Mår illa till och från, fått utskrivet lergigan. Ömma bröst och lite värk i magen. Idag kände jag andfåddhet. Gastric bypassopererad sen 2 år tillbaka. Bokat ett privat ultraljud i v 13. Kommer inte göra KUB.

Planerar samtidigt ett bröllop i juli 2016 (som bestämdes innan jag fick reda på att vi ska ha barn). 19/9 förlovar vi oss i England :)
  • snowybaby

Dalja: tror inte du behöver vara orolig, hoppas inte det. Jag har blött i 3 dagar nu, ljusrosa men har kollat upp det på akuten och bebis är jätte livlig och har det bra. Är i vecka 12 (11+0).

• snowybaby

Vecka 13 nu (12+3) och igår gjorde vi ett privat ultraljud i en närliggande stad. Allt såg bra ut och de va en livlig krabat som ligger där inne. Illamåendet är fortfarande där men den extrema tröttheten börjar avta tror jag och jag känner mig lite piggare. Än så länge finns de ingen bebismage. Ser mest ut som jag ätit för mycket pizza. Men har lite övervikt också så kan ju dröja. Rul blir den 17/11

Hoppas allt är bra med er och under kontroll. Läser här varje dag men skriver sällan.

• snowybaby
    Syoss skrev 2015-10-08 07:50:51 följande:

Åh, så skönt! skönt också att veta hur långt gången du är.

Såg kommentaren du skrev till Nystjärna. Jag gjorde kub med mina andra två barn, då är man ju i v13, och redan då ser man ju allt väldigt tydligt. Jag gjorde kub 2011 och 2013, så här i Värmland har det nog inte hänt så mycket med tekniken sen dess :-P

Åh en värmländska :) bor själv i värmland :)
    Min blogg - www.natalina.se
  • snowybaby
    Syoss skrev 2015-10-08 20:59:12 följande:

Åh, trevligt! Får man fråga vart i Värmland du håller till? själv bor man i Grums. Liten håla :-P

Karlstad här :) vilken vecka va du i? Jag är i 13 (12+6)
  • snowybaby
    Syoss skrev 2015-10-09 09:57:15 följande:

Va roligt! Jag är i 16, 15+1. Är det första för dig?

Åh va kul. Snart rul då? Jag går in i vecka 14 imorgon. Ja första bebisen :) för dig?
  • snowybaby
    Syoss skrev 2015-10-09 09:57:15 följande:

Va roligt! Jag är i 16, 15+1. Är det första för dig?

Oj förlåt såg att jag upprepade mig med vecka! Haha gravidhjärna ;)
  • snowybaby
    Nystjärna skrev 2015-10-09 11:53:19 följande:

En fråga till er här inne,vill gärna höra hur ni tänker och resonerar kring att vaccinera sig mot influensan. Tänker ni vaccinera er? Och isåfall varför? Och ni som inte tänker göra det,varför väljer ni att inte göra det?

Jag vet nämligen inte riktigt hur jag skall göra eller hur jag tänker kring det. Kom att fundera på detta för några veckor sen,när jag pratade med en vän som också är gravid men längre gången. Dock glömde jag fråga min bm om detta sist jag var där. Så mest nyfiken kring hur andra tänker och känner kring det. :)

Jag har nog tänkt vaccinera mig. Är de risker med att göra de? Ska prata med BM först så klart men min spontana tanke är ja.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)