Nystjärna skrev 2015-09-22 16:25:39 följande:
Det gick bra idag hos vårdcentralen. Träffade en väldigt bra och förstående läkare. De sjukskrev mig i ytligare 3 veckor och förnyade mitt recept med lergigan comp så hoppas detta skall funka och hjälpa mig nu. Skall testa imorgon att ta lergigan på morgonen och sen även kombinera med postafen och se hur det går. Om det kanske kan ta bort illamåendet nästan helt men får se,så jag inte blir helt utslagen. Men får testa. Vore skönt och bli lite "normal" igen. Har ju än så länge inte gått upp något i vilt senare gått ner minst 1 kg. Men det lär säkert vända sen kan jag tänka mig. Hihi :p Gjorde det med dottern iallafall.
Hur mår ni andra som mår illa? Börjar de lugna sig något? Jag hoppas så att mitt lugnar sig närmsta veckorna. Vecka 11+4 idag. Känner även av foglossning ibland så skall nog börja använda min gravidkudde snart så man sover gott. Men har fått på kvällen och framförallt när jag skall sova som myror i benen. Någon mer som har det så eller känner igen de?
Skönt att det gick bra på VC.
Mitt illamående verkar (peppar peppar) ha lagt sig ordentligt trots att jag bara är i vecka 7+6 idag. Tröttheten, ömmande bröst, andfåddhet och olustkänslor till mat är dock kvar.
Måste kolla med er andra, min mage har fått någon form av spel. Blev trög direkt när jag blev gravid, vilket ändå varit helt OK för det har åtminstone kommit ut. Sedan typ i torsdags har jag dock inte fått ur mig något alls. I lördags kväll hade jag så ont i magen att jag grät (trodde såklart att det var kört också), men till slut släppte det och då hade jag jordens diarré i ett par timmar istället. Söndag natt mot måndag exakt samma sak. Och sedan dess har jag återigen inte fått ur mig någonting!
Jag äter fiberrik mat, har ätit mängder med plommon, läkerol som brukar vara laxerande och druckit massor med vatten. Har ni några tips eller känner ni igen er? Jag har inte haft så här med någon av de tidigare barnen...