Inlägg från: Topi86 |Visa alla inlägg
  • Topi86

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej! 

Får man hoppa in här? 

Är oplanerat gravid med mitt tredje barn, har en snart 6-åring och en 3-åring sedan innan. Tidigt som tusan, med bf 29 april 2016 enligt sista mens. 

Ska på v-ul på fredag för att se så att det ser bra ut innan det börjar synas, misstänker att det kan börja göra det ganska snart med tanke på att det är nr 3...

• Topi86
    Modesta skrev 2015-09-09 15:33:06 följande:

Jag var på KUB-ultraljudet idag. Fick se lilla hjärtat picka och små ben och armar som viftade! Så underbart! KUB visade låg sannolikhet för kromosomförändringar så det var ju skönt. Nu känns allt så mycket bättre när jag fått se en liten därinne som rör sig och lever! Pjuh!

Fick BF flyttat några dagar så nu är det 15 mars, är i vecka 14 from idag alltså. Skönt med ett litet skutt framåt Glad

Åh vad härligt!  

Känns som att det tar hundra år för tiden att gå framåt för mig medan det går superfort för alla andra.. haha.. 

• Topi86

Jag är i vecka 6+5 så jag är ju också tiiidig.. hihi

När började ni må illa? Jag har två barn sen innan med kommer inte ihåg när det började.. (förtränger tydligen saker fort!).
    Hade en riktigt jobbig dag i måndags, men resten av veckan har jag mest haft ett lätt, lätt illamående.

• Topi86

Åh, idag är jag glad!  
    Var på v-ul imorse och där var Mini! 0,54 cm och flyttad ett par dagar till nytt BF till 4 maj. Hjärtat slog så fint, det var det allra första jag såg! <3 

NU känns det på riktigt, och det gör inget att magen kommer...

• Topi86

Mitt illamående gick tillbaka fort, och jag mår förvånansvärt bra (!!) bortsett från tröttheten. Hade ett par dagar förra veckan som var riktigt tuffa med illamående, spydde en gång i tisdags (på sonens 6årsdag så jag fick springa ut medan han öppnade paket) men annars har det mest legat som en olustkänsla och lätt illamående. 

De senast dagarna har det dock bara varit tröttheten och inget sug efter mat som legat kvar. 7+1 idag, och jag hoppas verkligen att det håller i sig så här..

Vi gjorde något galet igår, vi var och köpte en vagn! Tidiga var vi i och för sig även med sonen (med dottern hade vi vagnen från sonen kvar), men det kändes ändå helt galet.  Men vi fick ett kanonpris på den vagnen vi (=jag) verkligen vill ha... 

Så nu står det en superfin vagn hemma, och ingen vet något om att vi ska ha barn.. haha.. 

Ikväll ska vi ha 6-årskalas med 6st grabbar och filmkväll - så jag önskar er en trevlig helg!

• Topi86
    Nystjärna skrev 2015-09-22 16:25:39 följande:

Det gick bra idag hos vårdcentralen. Träffade en väldigt bra och förstående läkare. De sjukskrev mig i ytligare 3 veckor och förnyade mitt recept med lergigan comp så hoppas detta skall funka och hjälpa mig nu. Skall testa imorgon att ta lergigan på morgonen och sen även kombinera med postafen och se hur det går. Om det kanske kan ta bort illamåendet nästan helt men får se,så jag inte blir helt utslagen. Men får testa. Vore skönt och bli lite "normal" igen. Har ju än så länge inte gått upp något i vilt senare gått ner minst 1 kg. Men det lär säkert vända sen kan jag tänka mig. Hihi :p Gjorde det med dottern iallafall.
    Hur mår ni andra som mår illa? Börjar de lugna sig något? Jag hoppas så att mitt lugnar sig närmsta veckorna. Vecka 11+4 idag. Känner även av foglossning ibland så skall nog börja använda min gravidkudde snart så man sover gott. Men har fått på kvällen och framförallt när jag skall sova som myror i benen. Någon mer som har det så eller känner igen de?

Skönt att det gick bra på VC.  

Mitt illamående verkar (peppar peppar) ha lagt sig ordentligt trots att jag bara är i vecka 7+6 idag. Tröttheten, ömmande bröst, andfåddhet och olustkänslor till mat är dock kvar. 

Måste kolla med er andra, min mage har fått någon form av spel. Blev trög direkt när jag blev gravid, vilket ändå varit helt OK för det har åtminstone kommit ut. Sedan typ i torsdags har jag dock inte fått ur mig något alls. I lördags kväll hade jag så ont i magen att jag grät (trodde såklart att det var kört också), men till slut släppte det och då hade jag jordens diarré i ett par timmar istället. Söndag natt mot måndag exakt samma sak. Och sedan dess har jag återigen inte fått ur mig någonting! 

Jag äter fiberrik mat, har ätit mängder med plommon, läkerol som brukar vara laxerande och druckit massor med vatten. Har ni några tips eller känner ni igen er? Jag har inte haft så här med någon av de tidigare barnen...

• Topi86

Åh här var det länge sen jag var inne och skrev och läste. 

Så spännande för er som snart har RUL, jag har mitt 10 december. 

Är i vecka 11+6 idag och magen är ganska stor redan... vi "outade" oss för min släkt i söndags, bara glada och härliga reaktioner.. Hoppas vi får samma när mannens familj får veta..

• Topi86

Hoppas allt gått bra Syoss! Härligt att äntligen få se bebisen!

Jag tycker också att det låter som foglossning Nystjärna, så jag skulle gå till sjukgymnast så fort det går jag också. Bara väntar på att det ska slå till på mig, men än verkar det lugnt.. är ju bara i v 12+5 så jag hoppas det dröjer! 

Jag har äntligen "krigat" klart med min chef och fått till arbetstider som funkar på heltid samtidigt som kombinationen är att jag måste kunna hämta barnen varannan vecka då min man jobbar kvällar hela ojämna veckor. Så glad att vi fick ihop det till slut, min chef insåg att det är dumt att riskera sjukskrivning som förra gången då dottern var på väg ut fyra månader för tidigt pga stress och ett för tight schema. Så det känns skönt... 

Måste fråga er andra om ni tar illa vid er när folk påtalar att ni är "stora"? Vi la upp en bild på FB i helgen när vi var på weekend, jag och mannen. Direkt fick jag kommentarer som "åh vad stor magen är redan", "det måste vara en tvillingmage", "jaaa, visst är det en tvillingmage" och "din är mycket större är vad min är fast jag ska ha redan i mars"... 

Så nu nojar jag för att det ska vara två där inne, samtidigt som jag blir lite förbannad över att det helt plötsligt är "okej" att påpeka hur stor eller liten man är...!? Eller är jag sjukt känslig nu?

• Topi86

Spännande med ul! Längtar så, men jag får längta en månad till... ????

Kör foglossningsbälte typ varannan dag nu, annars känner jag av det direkt. Hoppas att det stannar här denna gång.

Är det någon som känner "tryck" neråt? Gjorde det med dottern sist, men inte kom det redan i vecka 14-15 inte.. Obehagligt i alla fall...

Har ni börjat fundera på namn till era små?

• Topi86

Grattis till alla fina ultraljud! ???? ????

Ska testa och se om jag får in en bild på min mage nu, 14+0 idag.

• Topi86

Åh vad roligt med ditt RUL Nystjärna! Fantastisk bild, och så roligt att få veta mycket under tiden! 

Fina magar överallt här tycker jag, min börjar växa på sig också.. har fått så många kommentarer om att det skulle vara tvillingar att det satt sig i huvudet på mig, så jag längtar VERKLIGEN efter vårt RUL 10/12..

Vi kommer denna gång inte att ta reda på vad det är. Med sonen gjorde vi det, jag var redan innan spiksäker på att det var en kille men maken ville verkligen få veta också. Med dottern var det jag som sa att jag absolut måste veta, hade noll känsla och tyckte att det var jättejobbigt då. 

Den här gången har jag ingen känsla heller (än), mer än att jag drömt att det var en tjej. Men vi ska ändå låta bli att kika, här blir det inga fler och jag vill "testa" överraskningsmomentet...

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)