FLovesA skrev 2015-10-06 10:09:42 följande:
Tråkigt med kräkandet , men inte omöjligt att det hänger ihop med förkylningen heller. Slem och snor(förlåt för äckelinfo) som åker ner i halsen när man sover, retar magen. Och så att vara gravid sammtidigt är ju en vinnande kombo;)
Jag minns så väl när vi var på RUL när vi väntade dottern att jag hävde ur mig (precis innan hon la apparaten på magen) "Fast jag kanske inte ens är gravid!!" Och jag har precis samma känsla nu, blir vårt första ultraljud imorgon. Men visst kallas de här veckorna för spökveckor? Jag går in i v 16 på torsdag och känner inga direkta rörelser heller.
Kram på dig.
Ja jag mår inte illa eller något längre så de försvann så fort jag spydde.
För mig har det varit spökveckor sen jag plussade! Eftersom jag aldrig känt några symptom en på att jag är gravid, men samtidigt ska man väll vara glad för det eftersom vissa har det riktigt jobbigt som gravid.
Vad kul med ultraljud imorgon för er!
Har som sagt bokat den 22 hos privat, för ska till ullared 2/3 november så rul är inte fören efter det så hade bara velat veta att mini lever innan vi åker dit eftersom det är 140 mil dit, så man kanske vågar köpa något : )
Lycka till imorgon :)