Inlägg från: saraaj |Visa alla inlägg
  • saraaj

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Jag hoppar in här! Är bf 29/3, och den första barnet så är jätte spännande! : ) jag mår väldigt bra, har bara haft lite ömma bröstet och varit mer trött på kvällen, vilket jag ser som en fördel för innan var jag en riktig nattuggla! Har varit på vul i v11+0 för jag trodde inte det fanns något där inne,men de gjorde det!

• saraaj

Åh har bokat ultraljud idag! Kollade mini v 11+0, å då såg allt bra ut! Så nu den 22 oktober, har jag bokat privat så ska jag på det riktiga i början av november, men ville veta så att mini lever så fick boka ett privat oxå för ska till ullared (140) mil härifrån så vill veta innan jag åker så jag vågar handla något! Är nu i v 14+2 : ) har inte känt av något allt än ända är att jag har ont i huvudet men tror inte det har med graviditeten att göra!

Kul att många av er börjar må bättre nu!

• saraaj

Har blivit dunderförlyld, när jag böjde mig ner i morse blev jag jätte illamående så jag spydde hur mycket som helst! Vet inte om de är för att jag är sjuk eller om de har med graviditeten att göra? Har gått in i v16 och har inte känt av något alls under graviditeten. Så börjar kännas som jag inte ens är gravid längre. Fick se mini i v 11+0 (hos privat) för trodde inte jag var gravid. Nu ska jag dit igen den 22 men de känns som att det är alldeles för långt bort, jätte orolig när jag inte känner av något över huvud taget.

• saraaj
    FLovesA skrev 2015-10-06 10:09:42 följande:

Tråkigt med kräkandet , men inte omöjligt att det hänger ihop med förkylningen heller. Slem och snor(förlåt för äckelinfo) som åker ner i halsen när man sover, retar magen. Och så att vara gravid sammtidigt är ju en vinnande kombo;)

Jag minns så väl när vi var på RUL när vi väntade dottern att jag hävde ur mig (precis innan hon la apparaten på magen) "Fast jag kanske inte ens är gravid!!" Och jag har precis samma känsla nu, blir vårt första ultraljud imorgon. Men visst kallas de här veckorna för spökveckor? Jag går in i v 16 på torsdag och känner inga direkta rörelser heller.

Kram på dig.

Ja jag mår inte illa eller något längre så de försvann så fort jag spydde.

För mig har det varit spökveckor sen jag plussade! Eftersom jag aldrig känt några symptom en på att jag är gravid, men samtidigt ska man väll vara glad för det eftersom vissa har det riktigt jobbigt som gravid.

Vad kul med ultraljud imorgon för er!

Har som sagt bokat den 22 hos privat, för ska till ullared 2/3 november så rul är inte fören efter det så hade bara velat veta att mini lever innan vi åker dit eftersom det är 140 mil dit, så man kanske vågar köpa något : )

Lycka till imorgon :)
  • saraaj
    bine87 skrev 2015-10-06 23:26:17 följande:

Ska dit imorgon men jag befinner mig bara 1,5 mil bort typ ;)

Herregud 140 mil är ju sjukt långt bort! :o

Ja det är en bit dit haha! Som tur är ska vi åka med ullaredsflyget denna gång, så det är bokat sen innan bebisen fanns i magen! Så jG hoppas att ultraljudet ser bra ut så man kan passa på att köpa lite då (är i v 20 när vi åker ) även om det är lite tidigt kan jag tycka men isf får man väl passa på när man väl åker dit :) om 2 veckor får vi se så mini lever iaf sen har vi rul när vi kommer tillbaka :)
  • saraaj

Har börjat bli känslig mot lukter, så igår spydde jag andra gången pga det. Tror även mina smaklökar har blivit konstiga, igår åt jag en räkmacka på stan och det var det äckligaste jag ätit (älskar räkmacka) och min syster sa att de smakade helt som de brukar... I övrigt känner jag mig inte alls gravid, hade lite mage innan så kan inte säga att den blivit större Heller. Så just nu känns det inte dom att det är något som lever där inne, känns skitjobbigt! Har inte haft några symtom (förutom lukten nu då) sedan jag plussade därför känns det ännu mer oroligt. Har bokat privat ul till nästa torsdag så då hoppas jag på possetivit besked! Har bokat privat för vill verkligen veta så den lilla lever innan jag åker bort så har rul 4/11. Sååå nervös! (Fick se den lille i v 11 då jag bokade privat för att jag inte trodde på att jag var gravid och då slog hjärtat så jag hoppas det gör det nu på torsdag med!) :)

• saraaj

Har magen växt något för er? För mig har det inte hänt något, å kan bara känna på morgonen innan jag kissar att jag är lite hårdare ovanför fiffi, sen känner jag ingenting. :( känns inte som de är någon bebis där inne..

• saraaj
    bine87 skrev 2015-10-17 10:54:01 följande:

Det är ju så olika för alla beroende på hur livmodern växer (inåt/utåt) och om man fått barn tidigare, hur vältränad magen är osv. Vilken vecka är du i?

Jag tycker att det syns jättetydligt på mig men alla säger att det inte gör det. Det är ingen som tänker på det och min chef blev jätteförvånad. En dag kommer det bara säga plupp.

Går in i v18 (17+0) imorgon, är det detta som kallas spökveckor? Är själv överviktig så det lär väll inte synas något på ett bra tag, men hoppas jag börjar känna snart att jag är gravid eftersom jag saknar alla symtom..
  • saraaj

Vi var på rul idag! Visade sig vara en kameraskygg kille men visade gärna snoppen! Datumet blev även framflyttat su nu har vi bf 1/4!

Jag mår väldigt bra, har dock inte börja känna rörelser ännu men moderkakan låg framvägg så den dämpar väll lite oxå, så längtar tills jag känner rörelser!

Är nu i 18+4 :)

• saraaj

Jag är supernöjd med min bm! Å min kille med han sa för någon dag sen: henne ska vi ha med nästa barn med! Jag är väldigt överviktig, och hon sa nu sist att alla går upp olika mycket och många samlar på sig vatten och så, inget negativt alls om vikten utan bara att alla går upp olika mycket och de, så det var jätte skönt tycker jag, var lite orolig över det tidigare men denna bm är super bra! Fick höra hjärtljuden i torsdags när jag var, så nu hoppar jag resten av tiden går fort, :) är i v21+1 nu!

• saraaj

Hej!

Jag jobbar som personlig assistent, och har sökt om graviditetspenning från 1/2 vet dock inte om jag får den godkänd ännu. Tänkte höra med er om någon vet om man kan bli sjukskriven innan det, just för att de är väldigt tungt, med mycket lyfta,slita och dra vilket känns på en gång. Känner även att efter jag varit igång några timmar så blirbjag helt matt, och helt kallsvettig, könns även som jag fått en låsning i svanskotan och att de hygger till ibland så har svårt att gå, är i v27 nu. Så vet inte om jag klara att jobba tills 31/1 då det är väldigt långa dagar oxå, är det någon som vet om och vad man kan bli sjukskriven för innan graviditetspenningen ?

• saraaj

Hej!

Börjar bli jätte orolig över att jag fått graviditetsdiabetes... var överviktig innan jag blev gravid och har gått upp rätt mycket är snart i v 29. Är törstig och trött, kissar dock väldigt sällan.ska göra glykosbelastning imorgon och blir helt kallsvettig bara jag tänkter på att jag kan ha fått diabetes... har gjort en glykosbelastning tidigare och den var helt normal! Är det någon som har erfarenheter av graviditetsdiabetes?

• saraaj

Gjorde glykosbelastning i fredags, hade 4.6 i fastevärde och 2 timmar efter sockervattnet hade jag 7.5 och hon sa att det är bra värden :) vilka är gränserna för diabetes ?

• saraaj

Har blivit riktigt suprförkyld, kom till jobbet idag men blev hemskickad när jag klev innan för dörren. Har så ont i hela kroppen, å jätte svullen vid halsen, har legat och sovit i sängen sen jag kom hem men känner att jag måste sätta mig i soffan feftersom jag har så ont i hela kroppen.. å vanligtvis när jag blir förkyld så sitter de i jätte länge å de brukar väll sitta i ännu längre vid graviditet? Någon som har tips på vad man kan göra utom vila å dricka vatten för detta var verkligen jätte jobbigt :(

• saraaj

Har gått in i v32 idag, men har sedan någon vecka kännt att de gör väldigt ont när jag går, och min bm sa att de kan vara så för att bebisen trycker neråt men nu har jag även väldigt ont när jag sitter ner, så googlade och såg att man kan få åderbråck i underligt och nu när jag kollat ser man "tjocka" ådror väldigt tydlidligt, så tror jag har fått det tyvärr.. är det någon som haft det ? Läste att man inte kan behandla det, är det farligt vid förlossningen? Måste fråga men bm men känns jobbigt att prata om :(

• saraaj

Jag tog vaccinet för tror jag hade två influenser förra året men fick de i år igen trots att jag tagit vaccin.. de kom frpn ingen stans kände mig jätte frisk sen sov jag en timme å har aldrig haft så ont i kroppen som jag hade då när jag vaknade sen låg jag helt däckad i en vecka.. men 1177 tyckte inte jag behövde åka in eftersom de är virus och de kan man inte göra något åt, och bebis fortsatte röra sig å allt verkade bra med han ändå, men var jätte jobbig vecka för mig, så nu hoppas jag inte blir sjuk igen, är i v32+55 :)

• saraaj

Går in i v33 imorgon, och tycker jag känner jätte lite rörelser och inte alls som de varit i början av förra veckan, väldigt svårt att få fram rörelser oxå tycker jag, är de något jag behöver oroa mig för? :(

• saraaj

Är det någon som haft havandeskapsförgiftning tidigare? Är första barnet för mig och har har haft lite ont i huvudet nu i 2 dagar, och de "glittrade" framför ögonen när jag gick upp imorse, och tror jag samlat på mig vätska på någon dag då jag kände att skorna va trånga igår.. är i v35+1, mitt blodtryck har varit jätte bra under hela graviditeten, ska till min bm imorgon så tänkte be henne kolla urinet, eller måste jag åka in till förlossningen idag redan? Vet ju inte om de är något..

• saraaj
    Pauliina skrev 2016-02-28 12:54:02 följande:

Då är vi i exakt samma sits. Imorse när jag vaknade så va jag "normal". Efter 3 min började händer och fötter och svälla. Huvudvärk/migrän har jag haft i en vecka och urinen visade +1 i fredags (vilket inte behöver betyda något) och blodtrycket va okej. Som tur är ska jag träffa BM imorgon och lämna morgonurin.

Så du väntar till imorgon ? Vet inte om jag måste ringa förlossningen för kan inte komma på jag känt något sen i morse.. så måste kanske ringa och prata med dom :(
  • saraaj

Alltså blir tokig, håller på att svettas ihjäl bokstavligt talat! Spelar ingen roll vad jag gör, bara jag sitter så svettas jag sjukt mkt, känns skit jobbigt. Är i v 37, känns som man vill byta kläder hela tiden rör dom blir genomsvettig direkt :(

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)