• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Topi86

Åh här var det länge sen jag var inne och skrev och läste. 

Så spännande för er som snart har RUL, jag har mitt 10 december. 

Är i vecka 11+6 idag och magen är ganska stor redan... vi "outade" oss för min släkt i söndags, bara glada och härliga reaktioner.. Hoppas vi får samma när mannens familj får veta..

• FLovesA
    CarolineMagdalena skrev 2015-10-20 19:28:44 följande:

Går in i vecka 19 på fredag och ska på RUL imorgon, ska bli så spännande men är också dundernervös! Väntar första barnet. :)

Hoppas det gick bra på ultraljudet<3

Kram
  • Nystjärna

Hej! Hur går det för er alla och hur mår ni?

Jag sitter faktiskt på jobbet :) Avslutade min sjukskrivning några dagar tidigare och hoppade in redan igår och så vart det idag också. Känns helt okej och roligt. Dock väldigt trött idag,inte riktigt van än att upp och stressa iväg. Men funkar. Imorse hade jag så jag typ kräktes på tom mage men inget kom upp. (Ursäkta infon) Så går okej med mina tabletter. Men vore verkligen skönt om illamåendet kunde försvinna nu. Men glad att det ändå fungerar med tabletter och äta regelbundet. Kanske slipper de lite längre fram. Idag gick jag iallafall in i vecka 17 ( 16+0) :) <3 Mysigt och magen syns. Lite svårare att dölja men inga som direkt säger något än men syns gör den och mysigt att ligga och klappa. Tycker även att jag känt lite små små buffar ibland och fladder de senaste dagarna,tror de är bebisen men ännu lite osäker och tveksam eller om de är tarmarna. Se om de blir starkare och mer de kommande dagarna och veckorna. :)

Hoppas ni alla mår bra och har det bra. Önskar er alla en trevlig dag och helg :)
    Kram

• FLovesA

Här hemma spenderar vi vår lediga fredag med att vara sjuka. Dottern har hemsk hosta, jag ont i halsen och mannen som är på jobbet har en manlig förkylning;) så idag blir det en dag med mys så jag är pigg för helgjobb imorgon:)

En mindre rolig sak är att jag åkt på svamp, vet att jag fick det några gånger förra graviditeten med. Hemskt! Kliar som jag vet inte vad. Men igår kväll kollade jag på 1177 s hemsida och såg att det var ok att använda cortimyk, (det var vad jag hade hemma) Att slippa klådan är fantastiskt. Hoppas på att det går över fort. Någon mer som har bekymmer med det under graviditet? :/

• Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-23 10:22:44 följande:

Här hemma spenderar vi vår lediga fredag med att vara sjuka. Dottern har hemsk hosta, jag ont i halsen och mannen som är på jobbet har en manlig förkylning;) så idag blir det en dag med mys så jag är pigg för helgjobb imorgon:)

En mindre rolig sak är att jag åkt på svamp, vet att jag fick det några gånger förra graviditeten med. Hemskt! Kliar som jag vet inte vad. Men igår kväll kollade jag på 1177 s hemsida och såg att det var ok att använda cortimyk, (det var vad jag hade hemma) Att slippa klådan är fantastiskt. Hoppas på att det går över fort. Någon mer som har bekymmer med det under graviditet? :/

Jag hade jättemycket bekymmer med det när jag var gravid med dottern. Då hade jag varannan månad och även efter förlossningen hade jag bekymmer. Så fick ta bort spiralen då man funderade på om den kunde påverka. Höll på att bli tokig var en lång process med mycket läkarbesök och tjafs och annat. Denna gången har jag bara råkat ut för det en gång *peppar* *peppar*. Hoppas ditt snart går över och försvinner. Är ju inte farligt men sjukt jobbigt med kliandet och psykiskt om man skall få de om och om igen.

Krya på er <3
  • snowybaby

Har haft både uvi och svamp flera gånger redan (är i vecka 16 nu) och har blivit rådd av BM och läkare att använda pevaryl. De är verkligen jätte jobbigt när de kliar och har sig. Nu dricker jag tranbärsjuice varje dag för att inte få en 3 uvi. Får hoppas de håller i sig.

Min blogg - www.natalina.se
  • aztec
    snowybaby skrev 2015-10-23 15:52:05 följande:

Har haft både uvi och svamp flera gånger redan (är i vecka 16 nu) och har blivit rådd av BM och läkare att använda pevaryl. De är verkligen jätte jobbigt när de kliar och har sig. Nu dricker jag tranbärsjuice varje dag för att inte få en 3 uvi. Får hoppas de håller i sig.

Oj uvi och svamp! Får skriva upp det på min lista och ta i trä. Fick inte med första barnet och inte än med nu nuvarande. Är det så vanligt att man får? Inget jag hörde om med första :/

21+0 idag :) spenderat dagen med att handla och fixa inför halloween "fest" jag och en vän har för barnen i vår närhet, pust, blir en lång dag imorgon! ni får ha en underbar helg!
  • snowybaby
    aztec skrev 2015-10-23 16:06:31 följande:

Oj uvi och svamp! Får skriva upp det på min lista och ta i trä. Fick inte med första barnet och inte än med nu nuvarande. Är det så vanligt att man får? Inget jag hörde om med första :/

21+0 idag :) spenderat dagen med att handla och fixa inför halloween "fest" jag och en vän har för barnen i vår närhet, pust, blir en lång dag imorgon! ni får ha en underbar helg!

Tydligen vanligt när man är gravid. Ätit penicillin två gånger redan och tyvärr började det svida idag igen. Så förväntat mig att de ska bli värre och att jag får gå på ännu en pencillinkur med efterföljande svamp. Suck. .
  • aztec
    snowybaby skrev 2015-10-23 16:54:37 följande:

Tydligen vanligt när man är gravid. Ätit penicillin två gånger redan och tyvärr började det svida idag igen. Så förväntat mig att de ska bli värre och att jag får gå på ännu en pencillinkur med efterföljande svamp. Suck. .

Kan aldrig minnas att jag haft svamp eller uvi innan i mitt liv heller så kanske därför jag klarar mig nu? Har ni lätt att få annars med?

Gör det något om man skulle ha det vi förlossning eller? :)
  • snowybaby
    aztec skrev 2015-10-23 16:59:37 följande:

Kan aldrig minnas att jag haft svamp eller uvi innan i mitt liv heller så kanske därför jag klarar mig nu? Har ni lätt att få annars med?

Gör det något om man skulle ha det vi förlossning eller? :)

Kan nog va därför. Jag har lätt att få de annars men inte så här lätt. Ja de kan ju sätta igång en förlossning så är inte jätte bra när man är gravid.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)