Inlägg från: SuHa |Visa alla inlägg
  • SuHa

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!

Jag har följt den här tråden ända sedan jag började misstänka att jag var gravid, så nu känner jag att det är på tiden att jag slutar smyga runt här... Jag är nu i vecka 14 (13+5 enligt både sista mens och KUB-ultraljud förra veckan).

Som flera andra här så är jag drabbad av hyperemesis gravidarum, men med Lergigan comp och Primperan så klarar jag i alla fall av att jobba (oftast), och jag känner att illamåendet så sakteliga lugnar ned sig. I förra graviditeten så kunde jag sluta med medicinerna när jag gick in i v. 18, och mönstret verkar vara exakt likadant denna graviditet. Dock har jag skött både medicinering och matintag bättre denna gång, så har bara varit inlagd ett dygn med dropp (jämfört med ett par vändor förra gången).

• SuHa

mcflurry: Jag tar tre Lergigan comp om dagen.

Min mage har varit svullen i flera veckor, men nu börjar den mer och mer se ut som en gravidmage. Jag fick båda mina ultraljudstider i samma postutdelning, så jag har alltså haft några veckor på mig redan att gå och längta efter RUL-dagen, som är i november.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)