Inlägg från: mummyB |Visa alla inlägg
  • mummyB

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

hej på er

ny i denna tråd. är i v 14 och planerad bf 30 mars. andra barnet. har en sexåring.

har varit på kub ul och allt såg bra ut.

måste få "gnälla lite" då jag just idag verkar vara mer hormonstin än tidigare.

jag har legat golvad i soffan sedan v 6 i kräkningar och illamående (å sjukskriven). sen några veckor har det övergått i "bara" illamående.... men trots det är energierna att klara en vanlig dag som bortblåsta. Har några veckor kvar på sjukskrivningen... men börjar klättra på väggarna här hemma. behöver stimulans. Lösa korsord räcker inte. Funderar på att börja lite på deltid för att vänja kroppen och knoppen vid något annat, men velig som få... och så har jag blivit orolig för bebisen. Varför vet jag inte.

å idag har varit en sån där dag "ingen-tycker-om-mig-ensamast-i-världen".... någon som känner igen sig i känslan?!

å nu tvingade jag maken att åka å köpa sushi för något annat går inte ner....

• mummyB

efter att ha legat 6 veckor i illamående å kräk har jag nu kommit så långt att jag börjat jobba deltid. Lergigan har räddat mig från att ge upp hoppet om att behålla någon mat alls. Fick först Comp men blev alldeles slakig så jag fickbyta till "vanliga". hormonerna leker spratt med mig och det är bara hålla i sig å hänga med. stackars maken som från stund till annan inte vet vad som gäller.

äcklig smak i munnen kan även jag skriva under på. för mig gäller turkisk peppar. stävjar både smak och värsta illamåendet när det är lite kris.

börjat känna av att även denna graviditet kommer lynna i foglossning. får domningar i svanskotan när jag går å står för länge.

önskar er alla en vidare solig och go helg!

• mummyB

god morgon

idag e jag hyfsat less på å må illa. sådär lagomt åksjuk. går in i v 16 så nu bör det lägga sig kan jag tycka.

hur går det för er andra?

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)