• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Tigerlilja86
    Mmaja1990 skrev 2015-02-03 13:45:22 följande:
    Hehe när du säger humörsvängningar så slår det mig att jag faktiskl också haft det på sistone. Har tyckt synd om min pojkvän som får stå ut med mig, men då har jag något att skylla på i alla fall! :)

Ja precis, vad gör det att man en sommar får vara stor som en fläskpadda. Jag testade av den anledningen att jag tänkt köra igång med ett hårt träningsschema nu, men då slapp jag det (än så länge).

Hur gamla är alla, är det era första barn? :)

Jag är 25 och det är första!
    Är 29 och det är mitt andra barn :)
  • Mmaja1990

Haha ja när man kommer på sig själv skäms man ju tur att dom står ut med en då!

Fick tid hos bm på fredag! Så himla jobbigt att behöva ta samtalet på jobbet, man vill ju inte att någon ska höra! Vi vill gärna göra kub-testet i alla fall, och hos oss blir alla erbjudna. Hon beräknade mig längre gången än vad jag faktiskt tror jag är. Hon sa 6+6, och tyckte det var lite bråttom med att få in mig så snart som möjligt. Medan jag tror, med tanke på min cykel och när vi haft sex, att jag ligger på 4+6. Killen ska med på det mötet iallafall, på inskrivningen sen var det visst inte nödvändigt att partnern kommer med. Tydligen är det det mötet dom ska missa om dom ska missa något liksom.

Hur gör ni?

• Tigerlilja86
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-03 10:24:08 följande:

Btw. Bf 25:e sep. Får jag vara kvar i gruppen?

Det tycker jag :)..
  • Marsvensson

Oj redan på fredag? Så tidigt :) men skönt ju :) jag vill bara att det ska bli den 23, så man sen vet vilken dag man ska komma på inskrivningen på osv ska även begära ett tidigt ultraljud då jag ska resa till Kina den 31 mars :) på jobb tänker jag nog inte berätta förens efter riskveckorna.. Kanske berättar för chefen att jag ska iväg till bm den 23, vet inte hur jag ska göra ..

Min sambo får följa med på alla gånger har vi bestämt :)

Mmaja1990 skrev 2015-02-03 16:13:57 följande:

Haha ja när man kommer på sig själv skäms man ju tur att dom står ut med en då!

Fick tid hos bm på fredag! Så himla jobbigt att behöva ta samtalet på jobbet, man vill ju inte att någon ska höra! Vi vill gärna göra kub-testet i alla fall, och hos oss blir alla erbjudna. Hon beräknade mig längre gången än vad jag faktiskt tror jag är. Hon sa 6+6, och tyckte det var lite bråttom med att få in mig så snart som möjligt. Medan jag tror, med tanke på min cykel och när vi haft sex, att jag ligger på 4+6. Killen ska med på det mötet iallafall, på inskrivningen sen var det visst inte nödvändigt att partnern kommer med. Tydligen är det det mötet dom ska missa om dom ska missa något liksom.

Hur gör ni?

• Längtan efter ett syskon

Shibby: Åh vad kul.

Har du oxå mycket växtvärk? Det hugger i ligimenten emellanåt. Har idag o igår fått avsmak för kaffe men e KONSTANT sugen på nått!!! Äter o äter hela tiden, wtf. Kommer gå upp asmycket.

Vägde 82 på inskriven med förra i v 10 o nu 1,5 år senare vägde jag 70/71. På inskrivningen lär jag gått upp 4 kg hahahaha

Jag har precis slutat röka sen 1 månad o håller på att dra ner snuset. Köpte sista dosan idag. Kan vara därför jag äter. El?

Magen e sååå svullen på kvällarna

• Längtan efter ett syskon

Btw 3:e barnet och mina barn e födda 2013 o 2011. Det kommer bli 2 år mellan varje hahaha. Liteee nervös e jag faktiskt

• Mmaja1990

Ja visst är det konstig, men lika bra att få det överstökat kanske, så har man själva inskrivningen att se fram emot sen.

Jag blir bara så orolig när jag läser längre bak i tråden och ser att flera fått missfall :( så himla tråkigt det måste vara. Men som jag också läst i andra trådar så ska man ju vänta på bebis och inte missfall, så man kan ju bara hoppas att man slipper den besvikelsen.

När planerar alla att berätta för föräldrar och vänner då? :) om ni inte redan gjort det.... vi vill vänta tills vi vet att det faktiskt är något levande där inne... gärna efter kub.

• Julibebisen12

Jag är med hungrig och blandar allt!!

I förgår åt jag brustablett (vitamin så klart upplöst, scones, päron, choklad, knäckebröd, ost. Lemoncurd, chai latte och något mer

Blev ändp inte mätt

För ca 2 h år jag: 2 port sopp, 4 mackot, pepparkaka, bananbitar, gurka och kaffe

Jag är så hungrig nu att jag håller på att svimma :(

Även känt mensklumpen :(

På mitt språk är det som en klump uppe i slidan som jag brukar känna innan mens :( är asorolig ska beställa test ikväll då jag inte fick mitt idag :(

• Fruåslund

Hoppar in här. Plussade idag, fick missfall i december så hoppas på

Bättre lycka denna gång. Är 27 år och detta blir mitt tredje barn. Har en dotter född nov 11 och en son född januari 14

• Shibby
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-03 16:31:21 följande:

Shibby: Åh vad kul.

Har du oxå mycket växtvärk? Det hugger i ligimenten emellanåt. Har idag o igår fått avsmak för kaffe men e KONSTANT sugen på nått!!! Äter o äter hela tiden, wtf. Kommer gå upp asmycket.

Vägde 82 på inskriven med förra i v 10 o nu 1,5 år senare vägde jag 70/71. På inskrivningen lär jag gått upp 4 kg hahahaha

Jag har precis slutat röka sen 1 månad o håller på att dra ner snuset. Köpte sista dosan idag. Kan vara därför jag äter. El?

Magen e sååå svullen på kvällarna

Hmm, jag vet inte om det är växtvärk men till och från får jag ont i magen eller ryggen. Det kan variera i styrka och längd, men skulle förmoda att det är samma

Jag har börjat må illa till och från men idag har det faktiskt varit rätt så ok, men håller på att ta körkort och min körskollärare påpekade att jag kör mer försiktigt och fegt nu vilket beror på att jag känner mig trött hela tiden och typ frånvarande konstant!! Undrar hur de ska gå på uppkörningen :/

Jag slutade rök på nyår, efter det har jag också varit småsugen eller velat äta ganska ofta. Så även innan jag blev gravid har jg nog lagt på mig en del den senastemånaden... Detta bådar inte gott :P
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015