• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Mmaja1990
    Fruåslund skrev 2015-02-04 13:15:43 följande:

Försök slappna av jag vet att det är svårt men det är det bästa man kan göra. Jag har varit gravid 4 ggr innan denna grav, två barn två missfall. Har haft ont och blött alla fyra ggr. Så det känns som att det enda man kan säga säkert är att inget är säkert! Och om du har ont uppe under revbenen tror jag inte det är bebisrelaterat

Ja alltså, jag har alltid haft magont till och från och egentligen känns inte det här så annorlunda men man blir ju lite orolig. Tänker att om man börjar blöda, vad gör man då? Man vill ju gärna vara beredd så det inte syns genom kläderna etc, igår hade jag strumpbyxor och kjol t ex... idag har jag mörkgrå byxor och inget skydd med mig.

Är ni trötta då tjejer?

Jag skojade häromdagen om att trötthet kan inte vara ett tecken för mig då jag alltid är trött. Men vad tusan, så här trött brukar jag inte vara! Haha. Vill hem och sova nu, tror jag ska stå ut till kl 15 sen flexa hem.
  • Marsvensson

Usch trött har jag varit som in i bomben ! Kvittar om jag sover 10h om dagen, gäspar stup i kvarten är i v5(4+5), vill sova hela tiden ! Och jag jobbar till 20.30 så lägger mig inte förens vid 22 var dag när jag är hemma.. Sen vaknar jag halv nio och bara vill somna om :p

Mmaja1990 skrev 2015-02-04 13:32:32 följande:

Ja alltså, jag har alltid haft magont till och från och egentligen känns inte det här så annorlunda men man blir ju lite orolig. Tänker att om man börjar blöda, vad gör man då? Man vill ju gärna vara beredd så det inte syns genom kläderna etc, igår hade jag strumpbyxor och kjol t ex... idag har jag mörkgrå byxor och inget skydd med mig.

Är ni trötta då tjejer?

Jag skojade häromdagen om att trötthet kan inte vara ett tecken för mig då jag alltid är trött. Men vad tusan, så här trött brukar jag inte vara! Haha. Vill hem och sova nu, tror jag ska stå ut till kl 15 sen flexa hem.

• Shibby
    Mmaja1990 skrev 2015-02-04 13:32:32 följande:

Är ni trötta då tjejer?

Skulle du få missfall så är det inget som säger att du kommer börja blöda massvis på en gång. Antingen blöder du mindre ett tag innan det blir värre, eller så blöder du mycket från början. 

Jag har inte kunnat jobba öht när jag haft missfall då det blödigt sjukt mycket. 
  • myone

Vad gör ni andra för att lindra illamåendet? 

Jag försöker äta lite och ofta (gör jag alltid annars med), har testat postafen, lergigan och lergigan comp. Känns som att ingenting hjälper. Jag mår illa och är yr.  (dessutom riktigt less på att behöva vara hemma från jobbet)

• Mmaja1990

Jag har inte mått illa än, i alla fall inget nämnvärt. Mest känt mig äcklad av att tänka på mat och så ibland, men inte behövt kräkas något.

Nu är jag hemma i alla fall och självklart går magvärken över. Konstigt, men skönt!

Berättade för sambon igår om missfallsrisken och allt som kan hända, att fostret redan kan vara dött men att kroppen inte stött ut det än, etc. Han blev så himla besviken och frågade varför jag var en sån pessimist och att jag måste sluta läsa om allt sånt.. men det är ju bara sanningen och jag vill inte att han ska få upp förväntningarna för det här är ju trots allt första gången för oss och i princip första riktiga försöket.

• Shibby
    myone skrev 2015-02-04 15:12:56 följande:

Vad gör ni andra för att lindra illamåendet? 

Jag försöker äta lite och ofta (gör jag alltid annars med), har testat postafen, lergigan och lergigan comp. Känns som att ingenting hjälper. Jag mår illa och är yr.  (dessutom riktigt less på att behöva vara hemma från jobbet)

jag dricker citronvatten, funkar för mig! :) 
  • Shibby

Är det bara jag som helt plötsligt blir sjukt sugen (på egentligen inte så jätte goda grejer) men typ fet mat?  
    Som nu, jag är sjukt sugen på chicken nuggets med curry sås vilket jag inte ätit på typ hundra år.. Tungan ute asså va...

• oktnr1

Jag känner mig inte särskilt trött men däremot börjar illamåendet att komma nu. Har köpt ett paket knäckebröd som jag tänkte knapra på :)

Gällande jobbsituation så arbetar jag på en statlig myndighet, tyvärr pendlar jag varje dag och har ca 1tim 40 min till jobbet enkel väg... men sambon och jag är på jakt efter ny bostad så hoppas på bättre resväg mot slutet :)

• Annasofia01
    Mmaja1990 skrev 2015-02-04 12:57:13 följande:

Jag har ett bra jobb och tror inte mina chefer eller kollegor skulle bli "arga/irriterade" om jag berättade. Men jag vill ändå veta, till april tänkte jag.

Däremot har jag så ont i magen nu! Usch! Blir rädd att det är något, och tänker att jag inte vill få missfall på jobbet för vad gör man då? Blöder man mycket? Har inte särskilt ont i nedre delen av magen, snarare strax under bhn och i den magdelen. Jag har ju haft sån här värk tidigare, men man vet ju inte vad man ska tro när man är gravid!

Kanske magkatarr det fick jag just bekräftat att jag har och är nu hemma och behandlar mig mot detta . Gravid i v 6 och ska på möte hos barnmorskan på tisdag .
  • FruA78

Hej hoppar in här, plussade den 16/1.

Har BF den 28 september men i måndags gjorde jag vul och då såg vi bara en hinnsäck och inget mer. Så jag är inte så långt gången som vi trodde. Enligt senaste mens borde jag varit i vecka 6+0 men enligt vul bara 5+1. Ska dit igen på måndag och hoppas att vi ser mer då. Orkar inte få MA igen hade det i oktober då blev jag också tillbaka flyttad en vecka vid första vul. Har inte skrivit in mig än hos barnmorskan tänker vänta till nästa vecka.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015