• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Tigerlilja86
    Judiths skrev 2015-02-03 20:39:18 följande:

Hej! Jag hoppar in här också. Har bim idag men plussade för ett par dagar sedan. Fick missfall i december så vågar inte riktigt vara glad än men hoppas förstås att det ska gå vägen den här gången :).

Jag är 30 år och bor i Stockholm. Har en dotter född aug -12.

Jag har än så länge ömma bröst, är trött och magen är svullen, fick inte igen byxorna i morse :). Börjar känna lite smått illamående ibland och just nu är jag så orolig för att få missfall igen så jag längtar lite efter att börja kräkas (kräktes flera gånger om dagen v 6-16 med dottern. Vet dock att jag nog kommer ångra det om jag väl börjar kräkas :D.

Välkommen :).. Beklagar missfall men säger stort grattis till ett plus nu :D..

Jag är 29 och bor också i Stockholm med en son som är född juni-06..

Vi har typ samma symptom, jag har jätte ömma bröst och idag somnade jag to.m på soffan när jag kom hem från jobbet :o.. Min mage känns svullen nu med, har inte vågat pröva jeans än hahaha ;)..
  • TreA
    Judiths skrev 2015-02-03 20:41:14 följande:
    Jag har haft samma idag. Vet inte vad det är. Funderade på gallan? Har hört att det ska vara vanligare under graviditeten.
    Mina gallbesvär tilltog rejält under förra graviditeten, slutade med att de fick ta bort gallan akut, så kanske stämmer det!
  • TreA

Hoppas dock att ni med ev gallbesvär blir av med det omedel bums! Så klart!!!

• M82

En till här som förhoppningsvis kommer få barn i oktober om allt går vägen. Plussade igår när mensen var 2 dagar sen o jag inte fått en enda spotting (får alltid det 5-7 dagar innan mens i vanliga fall). Enl. kalender på nätet så är det dax den 10-11 oktober lr där omkring. Inga känningar av graviditeten än så länge vilket får en att tvivla på om det verkligen är något där inne. Hade superömma bröst i slutet av förra veckan, kändes som blåmärken/träningsvärk och jag undrade vad jag gjort o tänkte att det kanske var biverkningar av hormonbehandling som jag genomgår (extra progesteron), men det har avtagit. Nu: Utebliven mens, inga spottings o 2 starkt positiva gravtest så bara väntar på att få känna något lite i alla fall. 32 år, bor i Stockholm, första barnet.

• Annasofia01
    TreA skrev 2015-02-03 21:10:20 följande:

Hoppas dock att ni med ev gallbesvär blir av med det omedel bums! Så klart!!!

Jo men måste ändå ringa barnmorskan så det ej är något farligt
  • MissMs
    Monsan skrev 2015-02-03 06:23:57 följande:
    Det är säker redan någon som svarat på detta men jag är så seg.. Jag hade första dagen på mensen den 30/12 och ägglossning 13/1.. Jag går in i v 6 idag.. Vecka 1 (0+1) är veckan du hade sista mensen och vecka 3 (2+0) är veckan du hade din ÄL så du borde oxå vara i vecka 6 (5+0) eftersom vi har samma bf..:)..
    Tack!! :)

Ja, enligt min app är jag exakt i vecka 6 (5+0) 
    Åh, va kul att vi har samma bf!! :)
  • Jessie881

Hej!

Jag har BF 3 okt och jag och min man håller verkligen tummarna nu! Har försökt i nästa två år med två missfall i bagaget! Denna månad åt jag Primolut Nor (minipiller) för att starta om mensen då jag har väldigt mkt mellanblödningar. Ägglossningsstickorna detekterade ingen ägglossning denna månad heller så vi trodde det var helt kört. Och efter detta började jag med en 10 dagars kurs Primolut. Tex läkaren sa, iom att jag skulle äta en omgång Primolut, att vi får räkna med att hoppa över denna månad. Och så efter såå lång tid så går det just denna månad, väldigt lustigt! vi är jätteglad men vågar inte hoppas på för mycket....vi har ju varit här förr....

Grattis till er andra som också har plussat! Vi får hålla tummarna för varandra!!

• Annasofia01
    MissMs skrev 2015-02-03 22:03:28 följande:

Tack!! :)

Ja, enligt min app är jag exakt i vecka 6 (5+0) 

Åh, va kul att vi har samma bf!! :)

Är också i v 6 (5+0):)
  • myone

Hoppar in här. Testade positivt förra veckan. Troligtvis bf 3/10. Lite osäkert än. Var på koll idag, men fortfarande för tidigt att se, så fick tid för återbesök om ungefär två veckor.
    Har ett barn sen tidigare, men känner mig mer nervös den här gången. Har mått extremt illa senaste veckorna. Nu fick jag nya mediciner jag ska prova.

Ville egentligen inte berätta för någon än, men med tanke på hur jag mår så var jag tvungen att berätta på jobbet. (orkar ju inte med det som jag ska)
    Sen fick jag åka in akut för koll idag (pga smärta) och då blev vi tvungna att be om hjälp med hämtning av tidigare barn.

Förutom illamåendet så ömmar brösten, jag är yr, samt att magen känns "bubblig" som att något rör sig där inne. (jag vet att det är för tidigt för att känna bebis än)

• Monsan

Har inte haft så många symptom än, men nu på morgonen är jag smått illamående, trött som fan och på riktigt dåligt humör... Kliver upp 4 på mornarna eftersom jag börjar jobba 5.30 i butik... Tycker vääääldigt synd om mina kunder då jag verkligen försöker vara trevlig och pratglad, men känner själv hur nere jag låter... Chefen kommer 8.30 så det är bara att hålla ut till dess..

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015