• MissMs

Oktoberbebisar 2015

Jag plussade 29/1, beräknad BF 5/10.. :)

• MissMs
    Fröken Smilla skrev 2015-02-01 14:25:14 följande:
    Välkommen!

Jag bor i Helsingborg :)
    Malmö här.. :)
  • MissMs
    Marsvensson skrev 2015-02-02 06:32:29 följande:

Bor också i Malmö :)

åh, va kul med andra från Malmö.. :)

är lite förrvirrad med dessa "gravidveckor" och hur man räknar! Hade min första dag på mensen 30/12-2014, och enligt gravid-appen så är jag i vecka 5, men jag tog ägglossningstest den 15/1- 15, då den gav fullt utslag, så det betyder ju att jag bara är i vecka 2?
    eller hur räknar man egentligen...
  • MissMs
    Monsan skrev 2015-02-03 06:23:57 följande:
    Det är säker redan någon som svarat på detta men jag är så seg.. Jag hade första dagen på mensen den 30/12 och ägglossning 13/1.. Jag går in i v 6 idag.. Vecka 1 (0+1) är veckan du hade sista mensen och vecka 3 (2+0) är veckan du hade din ÄL så du borde oxå vara i vecka 6 (5+0) eftersom vi har samma bf..:)..
    Tack!! :)

Ja, enligt min app är jag exakt i vecka 6 (5+0) 
    Åh, va kul att vi har samma bf!! :)
  • MissMs
    Mirjam91 skrev 2015-02-08 20:06:08 följande:
    Jag har Googlat där flera sidor som FL påpekar att en kvinna som haft flertal missfall ska vänta de första graviditetsveckorna med sex. Samt att kvinnor som gjort IVF i Danmark hade sagt samma sak :/ Men ja, det låter konstigt. Eller hur?
    Det stämmer, har man haft flera missfall tidigare så SKA man undvika sex i den första trimetern, tyvärr..
  • MissMs
    Marsvensson skrev 2015-02-11 12:18:47 följande:

Gud vad alla ska på inskrivning tidigt :o jag ska först på hälsosamtal den 23 feb sen får jag datum för inskrivning , kommer nog vara i vecka 8 (7+3) då när jag ska på hälsosamtal :) kanske olika i olika kommuner? Jag bor i Malmö :)

vilken mvc blev det? :)

Har kollat runt lite och hört bra om Mama mia, så tänkte ringa nästa vecka, känns så tidigt nu.. (6+2)
  • MissMs
    Marsvensson skrev 2015-02-12 19:51:56 följande:

Jag ringde ju barnmorskan i Malmö dagen efter att jag hade plussat och då sa hon Att jag fick tid hos en barnmorskan på granen tror jag den hette, ligger vid värnhem ? Det ligger närmst mig sa hon:p hon frågade inte ens vilken jag ville till oså.. Men läste att mama Mia gör tidiga ultraljud så ska boka tid nästa vecka och göra ett när jag går in i v 8+0 så man kan se hjärtaktivitet oså :) kostar visserligen 950kr men det är jag villig till att betala :p

Aha, trodde man kunde ringa direkt till Mama mia och skriva in sig, ser ut som det på hemsidan..
    men ringde du vårdcentralen då? för isåfall får jag också granen, då jag bor i rörsjöstaden.
  • MissMs
    ummsumaya skrev 2015-02-12 20:00:27 följande:
    Jag ringde och blev inskriven utan problem. Varför skulle man inte kunna det`?
    Va bra.... :) Då ska jag ringa dem nästa vecka! 
  • MissMs

Någon får gärna lägga till mig i listan också!

BF 5/10

Idag bokade jag inskrivning på Mama mia här i Malmö, fick tid den 2:a Mars,då är jag i vecka 8+3 dem va så gulliga och omtänksamma, verkligen ett bra första intryck!! :)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015