• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • dahlia92
    MissMs skrev 2015-02-02 21:29:16 följande:
    åh, va kul med andra från Malmö.. :)

är lite förrvirrad med dessa "gravidveckor" och hur man räknar! Hade min första dag på mensen 30/12-2014, och enligt gravid-appen så är jag i vecka 5, men jag tog ägglossningstest den 15/1- 15, då den gav fullt utslag, så det betyder ju att jag bara är i vecka 2?
    eller hur räknar man egentligen...
    Då är du två dagar efter mig. :) Hade mensens första dag 28 dec och äl 13 jan. Och jag går in i v 6 imorn. Så du kanske är i v5 (4+4) Låter det rimligt? :) Ditt "barn" är bara två veckor men graviditeten är 4 veckor.
  • Marsvensson

Ja eller hur :D

Ja men barnmorskan osv räknar alltid veckorna från första dagen man hade sin senaste mens :) jag hade min senaste mens första dag den 2 jan så är i v 5(4+3) :)

är lite förrvirrad med dessa "gravidveckor" och hur man räknar! Hade min första dag på mensen 30/12-2014, och enligt gravid-appen så är jag i vecka 5, men jag tog ägglossningstest den 15/1- 15, då den gav fullt utslag, så det betyder ju att jag bara är i vecka 2?

• Marsvensson

Precis som dahlia92 skrev :) tycker också det är lite klyddigt haha..

• Mira14

Varför är det så många som gör tidiga ultraljud? Får man be om det?

• Julibebisen12
    Thelma88 skrev 2015-02-01 19:59:35 följande:

Vad kul, då är det andra gången gillt för dig nu då, spännande! :) Känns graviditeten typ samma som förra gången eller det är mycket som är olika?

Eftersom jag inte visste något förrens i v 5-6 så är det svårt att säga

Just nu ligger jag med smärta i vänster sida, nere där livmodern sitter :) ömma bröst men efter värmekudde igår så börjar det bli bättre, är lättretlig som jag brukar vara innan mens

Förra gången hade jag bara ömma bröst

Största förändringen är ju att dela det med någon O_o min lilla tös önskade sig ett jakob (hennes kusin heter så) syskon haha

Mina ggener ger tjej killens killar så är verkligen 50/50

Hur gör man för att samarbeta om allt sen?!
  • Julibebisen12
    TreA skrev 2015-02-02 20:45:28 följande:

Är det fler som känner att illamåendet kommer och går olika dagar?

Jag får illamående vissa dagar :/ skitjobbigt
  • dahlia92
    Mira14 skrev 2015-02-02 22:20:22 följande:

Varför är det så många som gör tidiga ultraljud? Får man be om det?

Undrar det med. :/ Har tid för hälsosamtal 17 feb och sen ultraljud eller vul eller hur det nu går till den 24 mars. Är ju en evighet dit.. :( Hur ska jag veta att det verkligen finns en bebis med tickande hjärta fram till dess?
  • Silverguld
    Annasofia01 skrev 2015-02-02 22:24:14 följande:

Är det någon mer än mig som är snuvig /täppt i näsan sen ni plussade?

Ja! Haha!
  • Annasofia01
    Silverguld skrev 2015-02-02 22:44:50 följande:

Ja! Haha!

Otroligt jobbigt hjälper ju inte ens om man snyter sig
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015