• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Längtan efter ett syskon
    Mira14 skrev 2015-02-02 22:20:22 följande:

Varför är det så många som gör tidiga ultraljud? Får man be om det?

Jag har två tidiga Mf bakom mig. Ett i v 5+3 och en i v 6+6 om jag minns rätt.

Jag vill göra det för att få se ett pickande ???? så kanske min största oro släpper
  • Längtan efter ett syskon

*pickande hjärta

• Monsan
    Mira14 skrev 2015-02-02 20:58:39 följande:

Tror ni det är dåligt att inte känna sig gravid?

Jag har svullen mage men har matlust precis som vanligt, är inte trött snarare tvärtom. Inte illamående men inland värker det till i magen. Gick in i vecka 6 idag! Liiite ömma bröst men inte mer än innan mens. Brukar ha problem med finnar innan mens och runt ägglossning men ingenting nu. Jag hade förväntat mig att må dåligt vid det här laget smile1.gif

Jag är i precis samma situation... Gick in i v 6 idag och jag känner inte av några symptom alls förutom att energin till träning helt försvunnit... Har bra aptit, inga ömma bröst och inge illamående.. Lite trötthet som lika väl kan bero på tidiga jobb mornar och lite molvärk på kvällarna men inget annat.. Jag blir lite nervös eftersom jag inte känner mig speciellt gravid..
  • Monsan
    MissMs skrev 2015-02-02 21:29:16 följande:
    åh, va kul med andra från Malmö.. :)

är lite förrvirrad med dessa "gravidveckor" och hur man räknar! Hade min första dag på mensen 30/12-2014, och enligt gravid-appen så är jag i vecka 5, men jag tog ägglossningstest den 15/1- 15, då den gav fullt utslag, så det betyder ju att jag bara är i vecka 2?
    eller hur räknar man egentligen...
    Det är säker redan någon som svarat på detta men jag är så seg.. Jag hade första dagen på mensen den 30/12 och ägglossning 13/1.. Jag går in i v 6 idag.. Vecka 1 (0+1) är veckan du hade sista mensen och vecka 3 (2+0) är veckan du hade din ÄL så du borde oxå vara i vecka 6 (5+0) eftersom vi har samma bf..:)..
  • Fröken JB

Jag ska på hälsosamtal 11/2. Kommer era män/sambos följa med på det?

Jag undrar om det är någon från Småland här? jag bor i GGVV regionen..

• Annasofia01
    Fröken JB skrev 2015-02-03 06:39:46 följande:

Ska på hälsosamtal 10/2 och självklart kommer min fästman med.
  • Tigerlilja86
    Fröken JB skrev 2015-02-03 06:39:46 följande:

Japp min sambo kommer också följa med, han är jätte nyfiken och spänd:)
  • Shibby
    Mira14 skrev 2015-02-02 22:20:22 följande:

Varför är det så många som gör tidiga ultraljud? Får man be om det?

Jag gör det för att jag här under utredning och de kommer hålla koll på den här graviditeten eftersom jag får bla extra hormoner. Allt pga av tidigare upprepade MF
  • Shibby
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-02 21:03:54 följande:

Åhhh vad mysigt. Jag ska ringa gyn o be om vul ????

Om du känner dig orolig så kan du alltid ringa och fråga. Men jag har alltid haft problem att hitta trevliga mottagningar tidigare, och när man fått nej på nej så intalar man sig istället att det är något ännu mer fel än man trodde från början.. :-P

Men det är alltid värt ett försök
  • Lazmi
    Annasofia01 skrev 2015-02-02 22:24:14 följande:

Är det någon mer än mig som är snuvig /täppt i näsan sen ni plussade?

Ja haha har typ glömt hur det känns att inte vara täppt/snuvig ... ^^
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015