• Lazmi

Oktoberbebisar 2015

Jag hoppar gärna in! Är i vecka 5, (4+2) Bf 7/10 enligt app. Ska till bm den 12 februari :)  Yrslig, ömma bröst, gråter lätt och har mensvärkskänsla till och från. Första gången jag är gravid så det känns väldigt overkligt, men usch vad glad jag är!! Tog sig på första riktiga försöket (missade äl ena gången). Trodde det skulle ta längre tid då det tog så lång tid för min syster, så jag har inte hunnit fatta tror jag.. Att jag, JAG ska bli mamma!

• Lazmi
    Fröken Smilla skrev 2015-01-30 19:27:17 följande:

Hej på er!

Får man hänga på?

Jag fick ett plus igår 29/1 och ytterligare ett idag

Är gravid efter en IVF-behandling och har egentligen först testdag om en vecka men orkade inte vänta så länge bf är inte lika lätt att räkna ut, men enligt FL är det 8/10.

Så galet, vi har väntat på detta i 2,5 år!

Grattis !! :)
  • Lazmi
    Mira14 skrev 2015-01-30 23:00:37 följande:

Jättebra initiativ

Hur mår alla?

Jag är i vecka 4+4 och än känns det som en dans på rosor!

Jag är i vecka fem (4+3) och plågas av yrsel, men bm tror att det är blodtrycket (ska kolla på måndag) annars ömma bröst (växt en kupstorlek) blir lätt ledsen och mensvärksliknande känsla. :) men det här är så sjukt spännande!
  • Lazmi
    TreA skrev 2015-01-31 20:54:30 följande:

Fler som har mycket molvärk? Har så ont nu att jag blir orolig... Hoppas det är lugnare när jag vaknar imorgon!

Jag har också ont till och från :) Det känns att det händer saker där inne ^^
  • Lazmi
    Shibby skrev 2015-02-01 11:50:04 följande:
    Jag brukar få ganska fett hår relativt fort, men inte så här! Såg ut som om jag inte hade tvättar håret på minst en vecka efter bara en dag... tänkte inte på att det kan bero på graviditeten. Men nu när du skrev det så!
    Mitt hår blir också fett jättefort nu.. :P
  • Lazmi
    Annasofia01 skrev 2015-02-02 22:24:14 följande:

Är det någon mer än mig som är snuvig /täppt i näsan sen ni plussade?

Ja haha har typ glömt hur det känns att inte vara täppt/snuvig ... ^^
  • Lazmi
    Annasofia01 skrev 2015-02-03 07:55:22 följande:
    Finns det något hjälpmedel helt täppt nu. Är de farligt att använda nässpray?
    Använd koksaltlösning :) Sen brukar jag skölja näsan med varmt vatten när jag duschar, tycker att det hjälper mig, blir lättare att snyta mig sen utan att det känns som att näsan ska gå sönder. :)
  • Lazmi
    Shibby skrev 2015-02-03 13:25:19 följande:

Jag fick inte tid för inskrivning förens 12 mars! Kommer du vara i vecka 12, kommer jag inte bli erbjuden kub då? Någon som vet? För i Stockholm ska man ju bli det vad jag har för mig.

Känns ju som en evighet kvar...

Det är olika i olika kommuner. Sörmland gör inte kubtester öht till exempel :)
  • Lazmi
    Shibby skrev 2015-02-03 14:23:12 följande:

Åh, ja jag vet inte om jag hade velat göra det ändå.. men det är väll mina kontrollbehov som spökar 

Jag funderade också på det men bestämde mig för att låta bli då de inte erbjuder det här. Såg att det kostar 1600 om jag vill göra det i sthlm. Men så stor är inte min oro :)
  • Lazmi
    Mmaja1990 skrev 2015-02-07 15:57:07 följande:

Men usch alltså, har ni läst livsmedelsverkets rekommendationer? Fick en broschyr om bra och dålig mat, på hälsosamtalet. Lättmargarin?! Alltså vem äter margarin idag, frivilligt? Och tallriksmodellen, med jätte mycket pasta.. haha. Kändes lite lagom förlegat faktiskt. Tur att man är påläst privat :)

Jag har också läst, jag tokvägrar äta margarin! Tycker också den verkar förlegad..
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015