• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • lillans

Flera som fryser?

Har dubbla fleecekläder, sockor och tofflor men fryser ändå.. Helt galet är ju 22 grader inne

• Marsvensson

Kan frysa rätt mycket också.. Brukar sitta med jacka inomhus på jobb i land :p

lillans skrev 2015-02-05 11:09:08 följande:

Flera som fryser?

Har dubbla fleecekläder, sockor och tofflor men fryser ändå.. Helt galet är ju 22 grader inne

• Marsvensson

Ah okej ja då kommer väl fler symtom sen , min kompis sa även att livmodern har anpassat sig nu så nu förbereder sig resten av kroppen för graviditeten :) var tvungen att även ringa barnmorskan innan med och hon sa att det var vanligt. För efter jag plussade och 4 dagar fram hade jag molvärk men ej nu längre..

Men har iallafall som du ont i bröstvårtorna och brösten + brösten är fylligare det har dem varit sen förra tisdagen sen är jag också än u mer trött än vanligt ( riktigt jobbigt :p) plus mer törstigt och mer hungrig än vanligt . Så det är ju bra symtom :) går in i v 6 imorgon, vilken vecka är du i?:)

Mmaja1990 skrev 2015-02-05 10:48:10 följande:

Vad jag kunnat läsa mig till så ska det vara ganska vanligt i början. Min bm sa när jag ringde tidigare i veckan att det än är tidigt och att symptomen brukar komma successivt.

Jag har t ex endast ont i bröstvårtorna och är trött (trött är jag jämt annars också men det KÄNNS som att jag är mer trött nu). Det ska nog inte vara någon fara! :)

• Längtan efter ett syskon
    Rädisan26 skrev 2015-02-04 22:30:35 följande:

Ursäkta ofräsch fråga, men hur ser era flytningar ut i såhär tidig graviditet?

För mig kan det komma olika mycket men när det e rikligare påminner det om lotion typ
    lillans skrev 2015-02-05 11:09:08 följande:

Flera som fryser?

Ja jag fryser o sambon svettas för jag höjer värmen i sovrummet hahaha
  • Längtan efter ett syskon
    Marsvensson skrev 2015-02-05 08:19:26 följande:

Är det normalt att symtom kan komma och gå ?:)

Ja det är det. Ibland kommer de mer el mindre. Sen kommer spökveckorna då man knappt känner nått.

Det hade varit jobbigt att ständigt ha växtvärk o konstant illamående osv. Tack o lov att det kommer o går hihi
  • Mmaja1990
    Marsvensson skrev 2015-02-05 12:41:08 följande:

Ah okej ja då kommer väl fler symtom sen , min kompis sa även att livmodern har anpassat sig nu så nu förbereder sig resten av kroppen för graviditeten :) var tvungen att även ringa barnmorskan innan med och hon sa att det var vanligt. För efter jag plussade och 4 dagar fram hade jag molvärk men ej nu längre..

Men har iallafall som du ont i bröstvårtorna och brösten + brösten är fylligare det har dem varit sen förra tisdagen sen är jag också än u mer trött än vanligt ( riktigt jobbigt :p) plus mer törstigt och mer hungrig än vanligt . Så det är ju bra symtom :) går in i v 6 imorgon, vilken vecka är du i?:)

Du ser :) tycker inte vi ska oroa oss, vi kommer bara ångra oss sen att vi önskade mer symptom ;)

Jag vet faktiskt inte, enligt mina beräkningar är jag i vecka 6, men enligt bm skulle jag vara i vecka 8. Men jag vet ju att jag haft långa cykler senaste gångerna och jag vet när vi haft sex också. Så jag tänker att jag är i vecka 6 och utgår ifrån det. :)

Hur räknar du? :)
  • Marsvensson

Nej det är sant :) man blir bara galen annars haha.. Så ska försöka att sluta tänka på det och bara låta det vara och låta dagarna gå :)

Ah okej har du redan varit hos bm?:) ska på första besöket den 23 feb:)

Jag räknar från första dagen på min senaste mens , hade den 2 januari har jag för mig, så går in i v 6 imorgon enligt appen jag laddade ner :) kan ju vara +-0 , man får ju veta exakt sen när man träffar bm längre fram ;p Åhh jag längtar tills man har en synlig mage :D

Mmaja1990 skrev 2015-02-05 12:51:59 följande:

Du ser :) tycker inte vi ska oroa oss, vi kommer bara ångra oss sen att vi önskade mer symptom ;)

Jag vet faktiskt inte, enligt mina beräkningar är jag i vecka 6, men enligt bm skulle jag vara i vecka 8. Men jag vet ju att jag haft långa cykler senaste gångerna och jag vet när vi haft sex också. Så jag tänker att jag är i vecka 6 och utgår ifrån det. :)

Hur räknar du? :)

• Marsvensson

Åh okej så bra för efter pluset hade jag växtvärk i 4 dagar. Sen inget mer.. Blev bara orolig.. Nu känner jag bara ytterst lite ibland.. Men bra att det är vanligt så man slipper oroa sig :) haha ja det har du iförsig rätt i:)

Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-05 12:45:41 följande:

Ja det är det. Ibland kommer de mer el mindre. Sen kommer spökveckorna då man knappt känner nått.

Det hade varit jobbigt att ständigt ha växtvärk o konstant illamående osv. Tack o lov att det kommer o går hihi

• Thelma88
    Enbarnsmamma01 skrev 2015-02-04 22:37:20 följande:

Hej jag hoppar in här!

Plussade äntligen igår och väntar nu mitt andra barn någon gång i oktober :)

Bor för övrigt i Skåne /Lund :)

Grattis till plusset! Jag är också från Lund:)
  • Marsvensson

Vad kul med fler från Skåne :) har bott i Lund men flyttade till Malmö den 22 dec :)

Thelma88 skrev 2015-02-05 13:39:25 följande:

Grattis till plusset! Jag är också från Lund:)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015