Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Har skickat :)
Precis :)
tänkte ringa min vårdcentral för inskrivning på måndag.
Men en sak jag inte förstår. Väntar alla till RUL i typ vecka 18 verkligen?
Jag tycker jag läser att folk här på FL gör VUL i v8-9 "hela" tiden?
Får man det bara sådär, trodde man bara fick det vid speciella omständigheter?
Jag skulle behöva berätta för min chef tidigt att jag är gravid gärna v9-10, dels för att set är svårt att lösa vikariefrågan och lång överlämningstid. Detta även för min skull, jag vill inte stressa med överlämning in i det sista.
Men! Så har jag de senaste två åren jobbat under hög press, hög arbetsbelastning, stressigt jobb med mkt ansvar mot stora kunder (bank).
Hela den här veckan har jag verkligen känt att jag kan inte fortsätta med detta fram till vecka 12 innan jag egentligen vill berätta!
Inte nu när jag är gravid, jag vill inte stressa så här då!
Men om jag ska börja trappa ber på tempo till ett mer humant och börja slippa övertid, då lär jag säga något till chefen redan nu.
Fast ska jag lägga över saker på kollegor redan nu, så kommer ju de också få veta och det vill jag inte :(
Hur hade ni gjort?
Jag skulle behöva berätta för min chef tidigt att jag är gravid gärna v9-10, dels för att set är svårt att lösa vikariefrågan och lång överlämningstid. Detta även för min skull, jag vill inte stressa med överlämning in i det sista.
Men! Så har jag de senaste två åren jobbat under hög press, hög arbetsbelastning, stressigt jobb med mkt ansvar mot stora kunder (bank).
Hela den här veckan har jag verkligen känt att jag kan inte fortsätta med detta fram till vecka 12 innan jag egentligen vill berätta!
Men om jag ska börja trappa ber på tempo till ett mer humant och börja slippa övertid, då lär jag säga något till chefen redan nu.
Fast ska jag lägga över saker på kollegor redan nu, så kommer ju de också få veta och det vill jag inte :(
Hur hade ni gjort?
Hur hade ni gjort?
V.7 idag Härlig känsla att gå in i en ny vecka!
Ha en bra dag alla!!!
Får man ett ultraljud i vecka 8 utan särskilds orsaker? Trodde de var stenhårda på att man bra får ett om man tex har fått många MF eller är i ngn riskzon
Min VC är ju privat, kan de kanske göra VUL i v 8?
Vore ju jättebra om jag fick göra ett tidigt så att jag ser att det finns ett liv innan jag berättar för chefen :)
Åh visst är det !!:) jag går in i vecka 6 idag :) vad har du för symtom nu ?:) trodde man skulle må illa osv men tur man inte gör det haha.. Jag har bara ömma större bröst , mer törstig & hungrig :)
V.7 idag Härlig känsla att gå in i en ny vecka!
Ha en bra dag alla!!!
Får man ett ultraljud i vecka 8 utan särskilds orsaker? Trodde de var stenhårda på att man bra får ett om man tex har fått många MF eller är i ngn riskzon
Min VC är ju privat, kan de kanske göra VUL i v 8?
Vore ju jättebra om jag fick göra ett tidigt så att jag ser att det finns ett liv innan jag berättar för chefen :)
Hur mår du idag ?:) jag går in i V65 idag :)
Vad jag kunnat läsa mig till så ska det vara ganska vanligt i början. Min bm sa när jag ringde tidigare i veckan att det än är tidigt och att symptomen brukar komma successivt.
Jag har t ex endast ont i bröstvårtorna och är trött (trött är jag jämt annars också men det KÄNNS som att jag är mer trött nu). Det ska nog inte vara någon fara! :)
Hur mår du idag ?:) jag går in i V6 idag :)