Inlägg från: Fruåslund |Visa alla inlägg
  • Fruåslund

Oktoberbebisar 2015

Hoppar in här. Plussade idag, fick missfall i december så hoppas på

Bättre lycka denna gång. Är 27 år och detta blir mitt tredje barn. Har en dotter född nov 11 och en son född januari 14

• Fruåslund

Jag är mammaledig och hemma med min 1 och 3 åring. Kommer bara hemma tills nästa bebis kommer

• Fruåslund
    Mmaja1990 skrev 2015-02-04 12:57:13 följande:

Jag har ett bra jobb och tror inte mina chefer eller kollegor skulle bli "arga/irriterade" om jag berättade. Men jag vill ändå veta, till april tänkte jag.

Däremot har jag så ont i magen nu! Usch! Blir rädd att det är något, och tänker att jag inte vill få missfall på jobbet för vad gör man då? Blöder man mycket? Har inte särskilt ont i nedre delen av magen, snarare strax under bhn och i den magdelen. Jag har ju haft sån här värk tidigare, men man vet ju inte vad man ska tro när man är gravid!

Försök slappna av jag vet att det är svårt men det är det bästa man kan göra. Jag har varit gravid 4 ggr innan denna grav, två barn två missfall. Har haft ont och blött alla fyra ggr. Så det känns som att det enda man kan säga säkert är att inget är säkert! Och om du har ont uppe under revbenen tror jag inte det är bebisrelaterat
  • Fruåslund
    angelica123 skrev 2015-02-04 18:46:48 följande:

Jag är också sjukt trött!

Kan dock bero på annat eftersom jag plussade på BIM -5 i söndags. Har inga symptom än förutom lite magkänningar.

Testade i måndags igen med CB digital och det gav också Gravid 1-2 veckor

Idag är jag BIM -2 och testade med vanligt CB (med kvällsurin) för att se styrkan på plusset.

Otroligt att det är så starkt så tidigt? Eller så hade jag ÄL tidigare än beräknat (fast jag fick utslag på ÄL-test 22/1)

Bf 15/10 enligt appen.

Jag har också bf 15/10 och plussade idag men absolut inte så starkt som ditt

• Fruåslund
    Enbarnsmamma01 skrev 2015-02-07 10:27:24 följande:

Någon mer som är ovanligt trött? Hade kunnat sova mig igenom allt.. Sen fryser jag något så otroligt !

Jag fryser också som en galning. Fick missfall i december och det var likadant då!
  • Fruåslund
    Enbarnsmamma01 skrev 2015-02-07 14:14:15 följande:

Har ni plussat nu då? :) tråkigt med mf!

Jag fröst också med min andra graviditet men tröttheten är på en helt annan nivå alltså..

Japp har plussat nyss. Bf 15/10. Detta blir mitt tredje barn isf.
  • Fruåslund
    Mira14 skrev 2015-02-08 13:23:07 följande:

Med ett KUB-test kan de avgöra om det finns några kromosomfel. Man lämnar blodprov + gör ultraljud. Min sambo är lite nojig så han vill gärna göra det och jag vill gärna se pyret lite tidigare än vecka 18-20

Här i Uppsala får alla över 35 göra KUB gratis men alla har får göra det men då kostar det 1500 kr. Som jag förstått så kan man inte göra dessa tester i alla län.

Får man för mycket folsyra i sig så kissar man ut det

Så käka på ni hehe.
  • Fruåslund
    Lemon skrev 2015-02-22 18:55:36 följande:

Laddat ner appen. Helt plötsligt glömmer man illamående och diverse och blir helt känslosam och glad i hela kroppen =)

Mår också super dåligt. Har gjort det alla ggr jag varit gravid och en gång även legat inne med dropp. Det är ett rent helvete.
  • Fruåslund

Jag är gravid och väntar mitt tredje barn den 14/10. Är galet öm i nedre delen av magen och kan knappt ens ha byxor ibland. Om min son eller dotter sätter sig på magen gör det väldigt ont. Någon av er andra som har det så här? Har inget minne av att det varit så förut.

• Fruåslund

Var på ul igår och fick reda på att jag väntar en pojke. Har en flicka född 2011 och en pojke född 2014 hemma

• Fruåslund
    77michelle skrev 2015-10-16 12:14:06 följande:

Visst är det drygt??Jag har bf den 28:onde med sjätte barnet och har ytterst få förvärkar. Eftersom yngste sonen kom i v 36 känns det som att jag går på övertid redan nu. Tröstar mig med att det faktiskt kan starta utan att man haft någon som helst känning att det är på gång innan...

Ja man vet ju att det kan dra igång när som. Men jag går ändå och väntar på slemproppen av någon anledning. Har gått

Över runt 3 dagar tidigare så är inställd på det nu med
  • Fruåslund

I natt hade jag någon stark huggande ilande smärta i ljumskarna som knappt gick stå ut med. Någon som vet vad det kan ha varit, gjorde verkligen hemskt ont. Är på bf+2 med tredje barnet.

• Fruåslund

Har

svejo skrev 2015-10-21 08:24:54 följande:

Skogisen- jag har fått tid på måndag. Jag tror inte du behöver vara orolig för att de ska dra på igångsättningen då det väl är så att moderkakan ändå inte är så bra på slutet?

Fruåslund- jag tycker det låter som att barnets huvud trycker på en nerv. Jag får det dagligen. Så jäkla obehagligt och ont. Känns ibland som benet ska vika sig.

Har haft liknande förut när jag stått upp och trott på ligamenten men nu låg jag ju helt still. Galet ont gjorde det iaf. Ah snälla bebis kom ut snart!!!
  • Fruåslund

40+5 idag och inte minsta lilla tecken på att bebis vill ut. Hur var det för er som fått, hade ni några känningar innan eller small det bars till?

• Fruåslund

Var hos bm idag och fick en hinnsvepning. Än så länge verkar den inte gjort något skillnad. Hade en halvfast tapp som va lite framåtriktad och 3 cm, va öppen 3 cm dock. Nu får vi se om han vill komma snart. Vecka 41+0 idag

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015