• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Ittadal

Till Jezz81 Men det måste ändå kännas skönt att du passerat dom mest kritiska veckorna, sen förstår jag att man är orolig hela tiden ändå... Hur långt gången var du när du fick ditt missfall? Ja usch jag har oxå konstant "mensvärk" och hade det hela tiden sist oxå, det hugger till i hjärtat varje gång man känner att det värker eller ifall ursäkta uttrycket det "rinner till".... Jag hoppas verkligen att du kommer få njuta lite av graviditeten och att du snart får ha din lilla bebis i famnen! Kämpa på! <3

• Anonym (Rädd)
    Ittadal skrev 2017-09-03 11:04:40 följande:

Till anonym (Rädd) förstår precis hur du känner.... Det är som att man bara går och väntar på att man helt plötsligt ska börja blöda och allt går åt helvete igen... Hur långt gången har du hunnit bli innan du fått dina missfall? Jag fick oxå gravid 1-2 veckor med gravtestet... Jag håller tummar och tår för att allt ska gå vägen den här gången för oss båda <3 Har du några barn sen innan? Kram

Senaste han ja gå till v 11 innan jag fick veta att det inte ens fanns nåt foster i magen, trots att kroppen trodde det. :( Har inga barn sen innan
  • jezz81
    Ittadal skrev 2017-09-03 11:12:41 följande:

Till Jezz81 Men det måste ändå kännas skönt att du passerat dom mest kritiska veckorna, sen förstår jag att man är orolig hela tiden ändå... Hur långt gången var du när du fick ditt missfall? Ja usch jag har oxå konstant "mensvärk" och hade det hela tiden sist oxå, det hugger till i hjärtat varje gång man känner att det värker eller ifall ursäkta uttrycket det "rinner till".... Jag hoppas verkligen att du kommer få njuta lite av graviditeten och att du snart får ha din lilla bebis i famnen! Kämpa på! <3

Vi hade precis passerat vecka 10 men fostret dog i vecka fem.

Mensvärken och "rinnandet" har jag nu också. Man går och kollar hela tiden ifall det är blod. :(
  • Ittadal

Anonym (Rädd) usch va jobbigt... Som sagt håller verkligen tummar och tår för att det ska gå vägen för dig den här gången <3 Jag har 2st grabbar hemma som håller livet igång är så lycklig för att jag har dom! StyrkeKram

• Ittadal

Jezz81 usch ja det är det som är så jobbigt att man hela tiden tänker att nu kommer det blod, nu dör den... Det är ju hemskt att man inte kan få njuta av tiden som gravid istället och kunna planera inför framtiden... Har du några barn sen innan? Kram <3

• jezz81
    Ittadal skrev 2017-09-03 13:39:48 följande:

Jezz81 usch ja det är det som är så jobbigt att man hela tiden tänker att nu kommer det blod, nu dör den... Det är ju hemskt att man inte kan få njuta av tiden som gravid istället och kunna planera inför framtiden... Har du några barn sen innan? Kram <3

Ja första gången man blev gravid var varje sekund underbar. Men nu har man inte riktigt tillåtit sig själv att tro att det kan gå. Vilket är synd för man njuter inte som man önskar att man skulle göra. Har inga barn sen tidigare så jag hoppas att detta kanske blir vår tur nu :)
  • Anonym (Rädd)

Hur tidigt kan man göra ett vag ultraljud? Vill gärna veta om det är en till ofostrig graviditet :(

• Ittadal

Jezz81 ja visst är det så! Jag har 2 pojkar sen innan och dom graviditeterna njöt man av till fullo.... Kämpa på nu den här gången är det din tur! <3

• Ittadal

Anonym (Rädd) tror att det går att göra v 6-7 men oftast får man komma tillbaka för att dubbelkolla i v 8 men ring till kvinnokliniken och prata med dom och säg att du är orolig... vet att man troligtvis måste kolla privat om man vill kolla innan kub test det sa dom till mig iallafall om det inte är så att man har jätte ont och tror att man har ett missfall på gång... Vet inte hur det är i din kommun men kolla med dom. Kämpa på! <3

• Anonym (Känslostorm)

Hej! Är så himla ledsen och besviken idag.. fick just mitt andra missfall på raken (ingen mens emellan förra MF och denna graviditet). Var så lycklig för att jag fick chansen att bli gravid så snabbt igen och har varit så himla rädd för ett nytt missfall så pratat med kurstor osv, och så händer det som jag varit så rädd för bara sådär utan förvarning.. känns som en dålig film och dejavu. denna gång vill dock inte något komma ut av sig själv utan ska dit för att få medicin och stöta ut allt. Känner mig så tom.... alla sa "men denna gång går det bra", "det händer ju inte två gånger på raken",och allt det känns som bortblåst. :(( känns bara så hopplöst.... vill inte skrämma eller oroa någon,oftast blir det ju inte två gånger på raken. Men vet bara inte vad jag ska känna eller tänka då ena delen bara vill resa mig, skärpa mig och testa igen, det är ju trots allt såååå vanligt med missfall och bra att kroppen stöter bort. och andra delen är rädd för att nånsin bli gravid igen. Är så jäkla förstörd nu alltdå....,!!!! :((( hur ska jag kunna glädjas igen över att bli gravid eller ens försöka bli det nu? Är så rädd för att bli bitter och konstant orolig, förlåt för ett negativt inlägg men var bara tvungen att skriva av mig<3

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?