Anonym (Rädd) skrev 2017-09-07 10:05:15 följande:
Jag är gravid igen, haft minst 2 (som jag vetat om) missfall på raken. Just nu kan jag inte ens vara glad för går bara å väntar på missfall :( Senaste var en ofostrig graviditet, hinnsäck å navelsträng utvecklades men inget foster, är så rädd att det ska bli så igen. Veckorna tills man kan göra ett vul känns som år :.( Är så ledsen för din skull "känslostorm" jag vet precis vad du går igenom :.(
Men ändå så fantastiskt kul att du är gravid igen nu! <3 men förstår helt oron, jag har samma känslor inför att bli gravid en tredje gång. Min kurator på KVinnokliniken sa att försök träna på att vara i nuet , du är ju gravid NU. Här och nu! Var glad nu! Sen att vad som helst kan hända, ja så är det ju med allt. Ta den sorgen då. Men det är lixom så lätt att säga det.... jag var jätterädd redan förra gången hur rädd ska man då bli nu? Men vi får försöka ta det lugnt. Och du "rädd" försök bara se varje dag i graviditeten som ett steg framåt!! <3 tillslut tar vi oss ända fram. Och händer något så då får man sörja då, resa sig upp och ta nya tag (ska försöka följa dessa råd själv med, hehe). Men jag tror det går bra för dig denna gång!
Tack också Ittadal för dina fina ord, jag hoppas verkligen vi får den turen någon gång.. Har inga barn sen innan och gjorde en abort när jag var yngre, så såren av den blir bara värre och värre nu att det kanske var min enda chans.. allt rivs upp, man tänker så knasigt! :/ Just nu känns det bara svårt med att ens försöka, å andra sidan vill jag inget hellre för att lixom avdramatisera, blicka framåt och känna att man gör något istället för att deppa!
Hur har ni gjort efter missfallen? Denna gång blev jag ju gravid direkt utan mens emellan, slutade ju ändå i MA men tänker om det är värt att vänta någon mens emellan eller att man lika gärna kan köra direkt? Vill ju lixom inte stressa men heller inte känna att vi kastar bort tid då vi ju så gärna vill ha ett barn.