• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • 3hjärtan
    beso skrev 2018-01-03 07:20:22 följande:

Vad är immunglobulinbehandling? Hoppas det fungerar o inte är för tufft.. Idag ska jag på tidigt vul. Har fortfarande inte blödig..men illamåendet nästan försvunnit..så orolig..kanske lever den inte längre..

Håller tummarna
  • Tumvante
    beso skrev 2018-01-03 07:20:22 följande:

Vad är immunglobulinbehandling? Hoppas det fungerar o inte är för tufft.. Idag ska jag på tidigt vul. Har fortfarande inte blödig..men illamåendet nästan försvunnit..så orolig..kanske lever den inte längre..

Hur har VUL gått? Håller tummarna! Immunglobulin är immunbehandling med antikroppar de filtrerat från en massa människors blod. Går in som dropp på 3-4 timmar. Det ska lugna mitt immunförsvar på något vis. Så det inte angriper graviditeterna.
  • Lillafisfia

Fråga!

Idag gick tempen ner lite, blir så orolig då jag har ma och mf bakom mig. Hur mycket varierar tempen när man är gravid?

• jezz81

Efter ett hektiskt 2017 med missfallet i mars och misstro över att någonsin bli gravid igen så föddes äntligen vår dotter den 3/1 2018. Så ge inte upp. Mirakel sker och denna gången fick vi ta del av det <3

• Anonym (trasig)

Hej Alla!

Nu är jag orolig detta blir ett nytt mf/ma/ofostrig! :(

Var på vul i fredags där dr stressat o slarvigt vispade runt i ca 10 sek o sa hon såg hinnsäck o gulesäck men inget foster. Hon sa det va 4v gammalt alltså i graviditetsvecka 7.

Enligt ul 9dgr tidigare stämmer dateringen. Då sågs ingen gulesäck. Alltså har hinnsäck o gulesäck växt som det ska. Men fostret då?

Missade hon det för att hon slarvade? Ultraljudsapparaten var den minsta jag sett o såg simpel ut. Hon markerade o mätte inget på skärmen. Hon sa något kunde vara fel och jag har tid den 29e till min ordinarie noggranna dr.

Men det är 17 dagars ovisshet. Jag vill inte vänta så länge. Att gå runt i nästan 2 1/2v i ovisshet o må skit! :(

Jag mår illa till o från men inte alls lika mkt o konstant som jag gjort i mina tidigare 5 graviditeter. Jag är extremt trött o klarar inte av va på benen längre stunder. Är hård i magen och har jätteont i brösten som vuxit.

Har läst om ma/ofostriga graviditeter där gaviditetssymptomen varit kvar. Har även läst om foster som utvecklas långsamt i början och inte upptäcks förrens i v8.

Vet inte om jag e dum som inte helt ger upp hoppet? Hur bör jag tänka här? Vad skulle ni gjort?

• Anonym (trasig)
    jezz81 skrev 2018-01-13 15:49:31 följande:

Efter ett hektiskt 2017 med missfallet i mars och misstro över att någonsin bli gravid igen så föddes äntligen vår dotter den 3/1 2018. Så ge inte upp. Mirakel sker och denna gången fick vi ta del av det <3

Grattis så underbart att höra! :)
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-03 07:57:30 följande:

Vet hur ni känner. Vart 5 missfall på raken i allt från vecka 7-12. Gått igenom missfallsutredning men de hittar inget fel. Är gravid igen i vecka 8 och har redan sett hjärtat vid två UL. UL bokad varannan vecka nu till och med KUB. Vågar inte fästa mig vid tanken att den stannar kvar. Förnekar dens existens för mig själv nu då jag inte orkar ett till missfall just nu.

Hur går det för dig?
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-14 17:45:45 följande:

Hur går det för dig?

Än så länge hänger den kvar. Har precis gått in i vecka 10. 1 1/2 till nästa ul.. är efter det utomlands några veckor så ska kolla att jag har försäkring ifall man skulle få missfall. Vill ju inte betala sjukhusräkningarna helst själv..
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-14 18:50:36 följande:

Än så länge hänger den kvar. Har precis gått in i vecka 10. 1 1/2 till nästa ul.. är efter det utomlands några veckor så ska kolla att jag har försäkring ifall man skulle få missfall. Vill ju inte betala sjukhusräkningarna helst själv..

Åh men underbart o höra! :) Förstår du är nervös! Bra o kolla försäkringen. Håller tummarna för er!
  • Anonym (Rädd)

Läste att man i v 9-10 ska kunna se typ ådror på magen. Jag ser ingenting :( blir ju orolig

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?