• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (trasig)
    Tumvante skrev 2018-01-19 21:44:48 följande:

Härligt! Grattis!

Tack så mkt! :)
  • Anonym (Mf)
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-18 22:35:51 följande:

Tack! Goda nyheter! :) Fem dagar efter vul där inte foster syntes..fick jag tid till min ordinarie gyn som såg ett foster på 13mm med slående hjärta!! :D Blev så chockad o glad att tårarna sprutade när jag låg där med benen i vädret!! :D

Grattis till bra svar!
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Mf) skrev 2018-01-20 07:55:37 följande:

Grattis till bra svar!

Tack! Jag har fortfarande svårt att förstå! Haft 8 mf runt v5-6 senaste 2åren. Men nu är jag i v7+6 (grav vecka8. Imorgon 9) :) Känner mig ff osäker o rädd för mf. På ett sätt blir det ju svårare ju längre gången man är..iaf för mig. Särskilt eftersom jag inte alls är så illamående som jag brukar vara..
  • Tumvante
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-20 10:54:45 följande:

Tack! Jag har fortfarande svårt att förstå! Haft 8 mf runt v5-6 senaste 2åren. Men nu är jag i v7+6 (grav vecka8. Imorgon 9) :) Känner mig ff osäker o rädd för mf. På ett sätt blir det ju svårare ju längre gången man är..iaf för mig. Särskilt eftersom jag inte alls är så illamående som jag brukar vara..

Har du gjort något annorlunda nu eller är du i behandling?
  • Anonym (trasig)
    Tumvante skrev 2018-01-20 13:26:06 följande:

Har du gjort något annorlunda nu eller är du i behandling?

Nej ingenting annorlunda! Så konstigt!

Förra gången tog jag progesteron o trombyl men fick tidigt mf ändå. Så denna gången tog jag ingen medicin förrens gyn sa åt mig att börja ta trombyl igen.
  • Tumvante
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-20 15:13:38 följande:

Nej ingenting annorlunda! Så konstigt!

Förra gången tog jag progesteron o trombyl men fick tidigt mf ändå. Så denna gången tog jag ingen medicin förrens gyn sa åt mig att börja ta trombyl igen.

Sååååå Nice!
  • Humlan88
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-20 10:54:45 följande:

Förstår din oro, jag e i vecka 10. Förstår inte heller. Rädd att barnet ska ha dött
  • Anonym (trasig)
    Humlan88 skrev 2018-01-21 10:38:14 följande:

Förstår din oro, jag e i vecka 10. Förstår inte heller. Rädd att barnet ska ha dött

Har du oxå haft mf tidigare? I vilken v i så fall? Hur har di det med gaviditetssymptomen? Har du blödit?
  • Humlan88
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-21 10:51:57 följande:

Har du oxå haft mf tidigare? I vilken v i så fall? Hur har di det med gaviditetssymptomen? Har du blödit?

Haft 3 tidigare mf varav en ofostrig graviditet i v 10. I början av denna grav mådde jag jätte illa å hade bruna flytningar. Var hos gyn som såg ett tickande hjärta i vecka 6-7 ska på kub den 5/2 så håller tummarna till dess. Illamåendet har avtagit
  • Anonym (trasig)
    Humlan88 skrev 2018-01-21 11:01:43 följande:

Haft 3 tidigare mf varav en ofostrig graviditet i v 10. I början av denna grav mådde jag jätte illa å hade bruna flytningar. Var hos gyn som såg ett tickande hjärta i vecka 6-7 ska på kub den 5/2 så håller tummarna till dess. Illamåendet har avtagit

Åh då förstår jag! Beklagar! :( Är du i v 10 nu då? Nu vet du ju iaf att det inte är ofostrig. Är det inte vanligt att illamåendet börjar avta i v10 för många? I vilken v har du fått dina mf?
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?