• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (trasig) skrev 2018-02-07 00:15:46 följande:

Åh herregud nej!!! :( :( :(

Men vad gick fel så sent? Dom borde kanske undersöka fostret om dom tar ut det på sjukhuset? Beklagar så otroligt mkt! Kan inte ens föreställa mig! :(

Tänkte skriva nåt mer men kom helt av mig..så ledsen! En jättekram till Dig

Tack snälla ?? är så rädd så rädd för på torsdag, kan inte äta, inte sova. Hört skräckhistorier om medicinen man tar. Borde ju känna när fostret kommer ut. Gud får panik
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-02-07 07:24:10 följande:

Tack snälla ?? är så rädd så rädd för på torsdag, kan inte äta, inte sova. Hört skräckhistorier om medicinen man tar. Borde ju känna när fostret kommer ut. Gud får panik

Gud stackars förstår dig. Jag hade kännt likadant. Vore jättebra om andra som varit med om exakt detta skulle kunna berätta sina erfarenheter och förhoppningsvis kunna stödja dig på något sätt! Har du hittat nån tråd om detta? Alltså inte bara skräckhistorier..även om alla berättelser gällande detta är svåra o tunga.

Mina mf har varit så tidiga så det går inte att jämföra alls. Min mamma fick 7mf innan hon fick mig äldsta i v15. Nåt av fostren kom i toaletten. Hon hade tagit med det till sjukhuset men dom hade inte sett nåt fel med det. Fattar inte hur hon kunde vara så kontrollerad o fixa det..men hon e en sån person.. När jag fick en kraftig blödning i v 10 en gång så körde hon mig till sjukhus och sa när jag frågade att mf hon hade i den tiden inte gjorde så ont. Men det är nog tyvärr väldigt olika.. Just cytotec har jag hört mkt olika om. Vissa verkar få välja att åka hem o sen komma tillbaka. Själv hade jag velat stanna kvar på sjukhuset så att man har stöd o hjälp om det kommer igång tidigare än beräknat. Hur har dom sagt att du ska göra?
  • Anonym (Rädd)

På måndag tisdag är jag schema ledig ( sjukskrev mig från förra måndagen) grejen är att jag skulle behöva vara hemma 1 dag till eftersom jag har ganska kraftiga smärtor i magen och blöder mycket. Behöver jag sjukintyg för 1 extra dag?

• Anonym (Rädd)

Vart ringer jag isåfall? VC? Gyn,? Vem kontaktar jag

• Anonym (trasig)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-02-11 09:33:57 följande:

Vart ringer jag isåfall? VC? Gyn,? Vem kontaktar jag

Jag hade nog ringt gyn jag varit hos. Annars funkar nog vc oxå eftersom dom kan läsa dina journaler vad du gått igenom men dom skulle nog kräva att du kom på ett läkarbesök.

Hur gick det i torsdags..? Om du orkar svara..? Hoppas du fått bra med stöd
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (trasig) skrev 2018-02-11 10:18:20 följande:

Jag hade nog ringt gyn jag varit hos. Annars funkar nog vc oxå eftersom dom nikan läsa dina journaler vad du gått igenom men dom skulle nog kräva att du kom på ett läkarbesök.

Hur gick det i torsdags..? Om du orkar svara..? Hoppas du fått bra med stöd

Jag var livrädd på morgonen men det gick förvånansvärt " bra" fick tabletterna och efter ca 50 min kom fostret, sen " de andra" ca 60 min senare. Fick 1 morfin spruta. Kändes så skönt att de var över. Nu har jag dock börjat få smärta i ljumskarna
  • Anonym (trasig)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-02-11 10:25:22 följande:

Jag var livrädd på morgonen men det gick förvånansvärt " bra" fick tabletterna och efter ca 50 min kom fostret, sen " de andra" ca 60 min senare. Fick 1 morfin spruta. Kändes så skönt att de var över. Nu har jag dock börjat få smärta i ljumskarna

Usch va hemskt! :( Bra det gick så bra det kunde iaf.. Ang ljumskarna kanske det är ligamenten som drar ihop sig igen.?
  • Anonym (Känslostorm)

Skönt att det ändå gick okej alltihop. Men förstår att det måste varit tungt. Jag gjorde liknande för några månader sen (3:e ggn) och det gjorde jätteont så jag fick morfin, då gick det bättre! :) fick också ont i ljumskarna och ryggslutet efteråt, men det gick över efter ett tag. Tänker mig att det var en mix av att allt drar ihop sig och att man förmodligen spänt sig. Vila nu och ta hand om dig! <3 så orättvist att vi ska få vara med om detta... men jag håller tummen och vill tro att nästa gång är gången det händer för oss båda! :D fyfarao vad vi kommer bli starka även om man känner sig som svagast när man är mitt i det.
  • Tumvante

Vill bara skicka en kram <3
  • Anonym (Rädd)
    Tumvante skrev 2018-02-11 22:23:31 följande:

Vill bara skicka en kram <3

Tack snälla ??
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?