• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-26 20:48:54 följande:

Herregud nu började jag blöda helt plötsligt å gyn är stängt, va gör jag nu

Aj då. Finns de inget gynakut på något sjukhus hos er?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-26 20:51:48 följande:

Aj då. Finns de inget gynakut på något sjukhus hos er?

Bara vanlig akuten, kan man åka dit ?
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-26 21:12:26 följande:

Bara vanlig akuten, kan man åka dit ?

Jag hade nog rådfråga 1177. Vilken vecka är du i ?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-26 21:21:56 följande:

Jag nbhade nog rådfråga 1177. Vilken vecka är du i ?

11
  • Anonym (Rädd)

Vet inte om de har nån orsak men jag å en kollega var tvungen å lyfta upp en tant från golvet idag som ramlat

• Anonym (Igen..)
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-26 21:31:01 följande:

Vet inte om de har nån orsak men jag å en kollega var tvungen å lyfta upp en tant från golvet idag som ramlat

Man är ju bra mycket mer lättblödande som gravid. Mitt första barn för 15 år sen fick jag en stor blödning vecka 12. Åkte in och barnet levde fast varken jag eller läkare trodde de med tanke på blodmängden. Min tapp blödde av någon anledning. Ring 1177 och rådfråga vilket sjukhus som tar emot er. Jag hade sagt att jag hade smärta bara för att få läkaren att göra en undersökning om de skulle neka. Hade aldrig fixat att vänta en hel helg på besked. Och ett ev missfall i vecka 11 gör ont..
  • Tumvante
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-26 20:50:39 följande:

Nej. Inte denna gång. Har både Crinone och trombyl hemma men använde inget. Fick lite skäll idag att jag borde ta Trombyl så fick börja med det.

Anonym (Igen..) skrev 2018-01-26 20:50:39 följande:

Nej. Inte denna gång. Har både Crinone och trombyl hemma men använde inget. Fick lite skäll idag att jag borde ta Trombyl så fick börja med det.

WOW att det gått så bra ändå! Men ja, nog bra med trombyl om där är risk för proppar. Grattis! Själv fick jag konstaterat järnbrist idag (lågt serum järn och retikulocyter, normala HB värden annars...)... undrar om det har varit bidragande till mina tråkigheter... blir att kränga järn nu iaf.
  • Anonym (Igen..)

Tänkte på en sak. Är koniserad för ett antal år sedan. Idag skulle de göra cellprov och hade ganska svårt att hitta tappen vilket föranledde en mätning. Jag är i vecka 11 och tappen är 3.5 cm. Är det normalt ?

• Anonym (Igen..)
    Tumvante skrev 2018-01-26 22:35:52 följande:

WOW att det gått så bra ändå! Men ja, nog bra med trombyl om där är risk för proppar. Grattis! Själv fick jag konstaterat järnbrist idag (lågt serum järn och retikulocyter, normala HB värden annars...)... undrar om det har varit bidragande till mina tråkigheter... blir att kränga järn nu iaf.

Hur går er immun behandling?
  • Tumvante
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-26 23:00:14 följande:

Hur går er immun behandling?

Har bara fået IVIg en gång. Ska få igen nästa gång det blir plus, efter att de sett fin stigning i tidiga HCG värden.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?