Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

För 3 4 månader sedan fick jag ett missfall, nu är jag gravid igen, typ v 1-2 enligt gravtest. Jag känner mig inte ens glad. Efter 3 missfall vågar ja inte ens hoppas. Bara går å väntar på att mensen ska komma :(

• Anonym (Rädd)
    Ittadal skrev 2017-09-03 11:04:40 följande:

Till anonym (Rädd) förstår precis hur du känner.... Det är som att man bara går och väntar på att man helt plötsligt ska börja blöda och allt går åt helvete igen... Hur långt gången har du hunnit bli innan du fått dina missfall? Jag fick oxå gravid 1-2 veckor med gravtestet... Jag håller tummar och tår för att allt ska gå vägen den här gången för oss båda <3 Har du några barn sen innan? Kram

Senaste han ja gå till v 11 innan jag fick veta att det inte ens fanns nåt foster i magen, trots att kroppen trodde det. :( Har inga barn sen innan
  • Anonym (Rädd)

Hur tidigt kan man göra ett vag ultraljud? Vill gärna veta om det är en till ofostrig graviditet :(

• Anonym (Rädd)

Jag är gravid igen, haft minst 2 (som jag vetat om) missfall på raken. Just nu kan jag inte ens vara glad för går bara å väntar på missfall :( Senaste var en ofostrig graviditet, hinnsäck å navelsträng utvecklades men inget foster, är så rädd att det ska bli så igen. Veckorna tills man kan göra ett vul känns som år :.( Är så ledsen för din skull "känslostorm" jag vet precis vad du går igenom :.(

• Anonym (Rädd)
    Ittadal skrev 2017-09-07 15:55:18 följande:

Anonym (känslostorm) Jag beklagar verkligen <3 blir så ledsen för eran skull... Någonstans långt långt inne i kroppen finns ju ett litet hopp om att har man gått igenom ett missfall så kommer nästa graviditet gå vägen. Jag förstår att det känns som hela din värld rasat samman efter 2 st missfall på raken, det gjorde min efter jag fick mitt Ma i v 19, och då har jag 2 fina pojkar hemma som lyser upp min tillvaro, men trots dom så raserade min värld totalt när vi misste vårt lilla liv... Förstår att det måste vara hemskt jobbigt att kroppen inte stöter ut det själv, jag bar på mitt döda foster i över 6 veckor sen när jag skulle behandlas med cytotec behandling så kom det igång av sig själv efter att jag varit på första mötet och fick en tablett som skulle starta och mjuka upp tappen, sen ett halvt dygn senare startade allt . Jag håller alla tummarna för att allt ordnar sig för dig och att det blir eran tur snart att få njuta av en liten bebis <3 kämpa på!

Vad beror de egentligen på om man får missfall efter v 12? :/
  • Anonym (Rädd)

Nu började jag blöda ???????????? jag visste de

• Anonym (Rädd)

Nu kom missfallet jag gick och väntade på, tog ett nytt g test som visade svagt svagt plus (varit svagt hela tiden) är så ledsen och söndergråten nu, jag visste att det skulle gå åt helvete den här gången också. 3 gången. Vet varken ut eller in. Bara gråter och gråter

• Anonym (Rädd)
    inalife skrev 2017-09-10 17:05:42 följande:

Åhhh gumman , beklagar så otroligt mkt :(

Jätte rädd oxå fått för mig att jag inte kan få barn efter mitt mf i Juli

Massa cyber kramar , ge inte upp din bebis kommer

Inser ju att man behöver hjälp, men vart ringer man?
  • Anonym (Rädd)
    Ittadal skrev 2017-09-12 08:20:43 följande:

Anonym (Rädd) Jag beklagar verkligen:( jävla skit är vad det är att behöva gå igenom sånt här flera gånger.. Kanske en dum fråga men hur mår du? Har du ont? Har du kontaktat någon? Ännu en gång jag beklagar verkligen! <3

Tack för din omtanke, den värmer <3
    Jag har inte haft ont alls. Mest ont i själen. Dock undrar jag hur lång tid det tar innan hcg (heter det så) går ur kroppen. I söndags när missfallet började hade jag svagt svagt plus, idag gjorde jag ett ägglossningstest som var positivt. Hur lång tid tar de innan de går ur kroppen?
  • Anonym (Rädd)

Någon mer som verkligen tar till sig det här uttrycket " hoppet är de sista som överger en" "Kanske är gravid fast jag blöder" "inte säkert att det är missfall" idag gjorde jag ett grav test som naturligtvis var negativt, men man hoppas verkligen in i det sista:(

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?